3,24 miliarde de dolari pompate in online de industria auto americana

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 27-06-2011

Daca in Romania ne aflam deja in luna martie si bugetele de publicitate nu au fost inca stabilite, in SUA lucrurile, dupa cum ne-am fi asteptat, stau cu totul altfel.

Decizia de a investi in continuare in campanii online, cu 14% mai mult decat in 2010, s-a dovedit a fi o solutie foarte buna pentru managementul marilor producatori.   Nu exista o singura metoda prin care se poate trece de la esec la cresteri de vanzari. Cumulul de factori ce au dus la relansarea industriei auto americane avea nevoie urgenta de suport media pentru a da rezultatele scontate.

Ceea ce au si facut managerii americani. Au valorificat absolut orice metoda de a creste vanzarile, in ciuda discutiilor multiple privind artificialitatea acestei situatii. Discutii pe care le consider irelevante in acest moment.  Tot ceea ce conteaza este faptul ca producatorii auto au facut front comun in a derula campanii online din ce in ce mai agresive. Diversificarea a jucat un rol foarte important, iar lupta intre cifrele din fisa tehnica a modelelor concurente s-a transferat online, unde ingeniozitatea campaniilor, si sustinerea cu bugete de multe zeci de milioane de dolari, au contribuit atat la rezultate, cat si la relansarea pietei media din SUA. 

Si solutia in situatia de criza a fost in mare una singura. Nu se puteau taia la maximum bugetele de publicitate, mai ales online, mediul cu cea mai mare rata de raspuns pentru clientul american.    Avand in vedere multiplele statistici realizate referitoare la succesul campaniilor online, dar si schimbarea comportamentului clientului, pana in 2015 se estimeaza ca suma totala investita de producatorii americani in online se va ridica la 6 miliarde de dolari. Cam cat ar costa in Romania 11,4 kilometri de autostrada. Sau cu acte aditionale, aproape 7 kilometri. 

In Romania toata lumea vorbeste despre importanta internetului, despre cat de bine comunicam pe internet, despre faptul ca tot mai multi oameni interactioneaza cu lumea auto strict prin intermediul web-ului. Insa realitatea din online-ul romanesc nu are nici cea mai mica legatura cu SUA. Nici nu ar trebui sa aiba din punct de vedere valoric, insa ar fi o idee sa se ajunga la o echitate macar din punct de vedere procentual. Va mai dura ceva timp pana cand companiile auto din Romania vor intelege complet semnificatia internetului si faptul ca vizitatorul roman interesat de masini nu este cel care cauta pe Google cuvantul MASINI sau AUTO. Si nu, pe site-urile auto nu intra NUMAI copiii de 12 ani in cautare de tuning in exces. 

Romanii sunt un public dificil, pretentios, ce consuma cu efervescenta campaniile online, dar carora in permanenta trebuie sa le vii cu strategii noi pentru a avea eficienta. E un efort, nimeni nu a spus ca e usor, insa vizibilitatea unei campanii sau marci se va transa in urmatorii ani in online. Si nu, pe termen mediu si lung nu faci economie daca tai bugetele de publicitate, ci te cufunzi sub presiunea unui lant al slabiciunilor tipic romanesc. 

In incheiere, cu dedicatie special pentru toti cei care incearca sa obtina putin timp oprind ceasurile. Vorba apartine unui titan, suna mult mai bine in limba sa natala: “The man who stops advertising to save money is like the man who stops the clock to save time.” – Thomas Jefferson   

Share