Acesta este noul Porsche 911!

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 28-11-2018

Sub ochii intregii lumi automobilistice reunite la Los Angeles, Porsche si-a prezentat noua generatie a celui mai important model din istoria sa: 911. Porsche 911 (nume de cod 992)  vine la 55 de ani de la nasterea legendarului model si reprezinta doar a 8-a generatie a supercarului.

Designul 911 merge mai departe

Noul 911 vine cu un design familiar si preia componentele estetice ale actualului model mai ales in ceea ce priveste stilistica partii frontale. Asa cum era normal, exista cateva nouatati, care pot fi sesizate in cazul blocurilor optice, noilor guri de aerisire si LED-urilor dispuse orizontal. Mult mai subtile dar cu un efect deosebit sunt modificarile aduse la nivelul capotei, unde se pot vedea noile linii stilistice si in cazul aripilor care primesc un aspect muscular indiferent de versiunea modelului.

Insa, noutatile de design cele mai importante au fost operate la nivelul posteriorului, unde isi fac loc noile stopuri subtiri preluate de pe conceptul Mission E. Designerii au implementat si o noua bara spate care incorporeaza printr-un exercitiu stilistic reusit gurile de evacuare. In rest, modelul isi pastreaza forma conventionala asa cum o face de 55 de ani incoace. Noul Porsche 911 Carrera vine standard cu jante de 19 inch pe fata si 20 pe spate, iar Carrera S va incalta jante de 20 inch pe fata si 21 pe spate.

Noul Porsche 911 are o configuratie a nasului gandita sa respecte noile reguli de siguranta a pietonului in caz de impact si, suplimentar, vine cu modificari care sa creasca aderenta.

Interior cu noi tehnologii dar design familiar

In cabina, noul Porsche aduce schimbari si mai importante, gratie noului instrumentar de bord, noului levier al cutiei sau display-ului de 11 inch. Designerii germani declara ca formele angulare ale plansei de bord sunt inspirate de modelele 911 ale anilor ’70.

In plus, cresterea ampatamentului si al latimii genereaza un spatiu interior suplimentar. In buna traditie a modelului, Porsche reuseste de la o generatie la alta sa schimbe in bine modelul si nu prin ceea ce se vede estetic, ci mai ales prin ceea ce nu se vede.

Motorizari imbunatatite

Gama de motorizari cuprinde propulsoare twin-turbo 3.0 litri in 6 cilindri capabile sa dezvolte de acum inainte si mai multa putere. Spre exemplu, Porsche 911 Carrera creste in putere de la 370 la 385 cai iar Carrera S de la 414 cai putere la 444 cai putere.

In mod evident, imbunatatirea motoarelor a dus la cresterea vitezei maxime, care ajunge la 308 km/h in cazul lui Carrera S si la timpul de acceleratie 0-100 km/h, 3,4 secunde pe aceeasi versiune. Clientii vor primi standard o transmisie manuala in 7 rapoarte sau optional o transmisie automata cu dublu ambreiaj etajata in 8 rapoarte, provenita de la ZF, menita sa inlocuiasca celebrul PDK. Optional, este disponibil si un sistem de tractiune integrala.

Tehnologii de ultima generatie

Porsche anunta ca noua generatie 992 va primi, in premiera mondiala, un mod de rulare „Wet Mode”, care foloseste senzori pozitionati sub roti pentru a detecta cantitatea de apa de pe suprafata de rulare. Acestia avertizeaza soferul si pregateste sistemele ABS si de control al stabilitatii pentru a oferi modelului mai multa aderenta.

Sisteme inteligente precum asistenta la franare, de avertizare in caz de pericol si franare automata, precum si tehnologia Night Vision Assist cu camera termica sau Adaptive Cruise Control isi fac loc pe noul 911.

Porsche a anuntat, cu ocazia prezentarii oficiale din cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, preturile noului 911 disponibile pe piata germana. Astfel, noul 911 Carrera S pleaca de la 120 125 euro in Germania iar 911 Carrera 4S  de la 127 979 euro, cu taxele incluse.

Share