Amuleta – Test Renault Megane Sedan DCI 110 EDC

Share
| Scris de: Bogdan Pispiris | 12-03-2017

Renault şi-a creat o imagine de maşină robustă şi utilă, pe care o poţi utiliza zi de zi şi care va încerca să-ţi îndeplinească toate dorinţele, dar nu şi fanteziile. Doar că întâlnirea cu noul Megane Sedan te face să te uiţi mai atent la sigle, să te asiguri că berlina asta atrăgătoare este chiar un Renault.

Nu este pentru prima oară când Renault ne arată că ştie să construiască o maşină nu numai utilă, dar şi frumoasă, doar că de această dată a întrecut măsura, în sensul bun. Noul Menage Sedan a preluat cât a putut de mult din linia de design a noului Talisman, adică un procent destul de mare având în vedere că ambele au trei volume, lăsând pentru modelul mai mare avantajul de a avea câteva elemente distincte, cum ar fi al treilea geam lateral.

Design şi Confort

În cazul unei maşini franţuzeşti, primul lucru la care te aştepţi este să aibă un design original, Megane Sedan are, iar în al doilea rând ar fi un habitaclu extrem de confortabil, deasemenea prezent. În mod normal, nu-ţi poţi dori mai mult de atât de la o berlină „de volum”, dar francezii s-au pregătit şi pentru astfel de situaţii mai speciale, cu o echipare bogată şi o cutie de viteze cu dublu ambreiaj.

Din faţă, nu poţi face diferenţa între Talisman şi Megane Sedan nici dacă sunt unul lângă altul. Aceeaşi formă pentru faruri şi luminile de zi LED care maschează original spaţiul neutilizat dintre far şi proiector, pentru grila radiatorului şi spoiler, singura deosebire fiind la lăţimea totală, unde Talisman câştiga. Asemănările încep să scadă pe măsură ce ne deplasăm spre spate şi comparăm forma noului Megane Sedan cu generaţiile precedente, ce nu au avut parte de atâta atenţie acordată designului. Montantul C nu primeşte un geam, ca modelul Talisman, dar forma acestuia este sugerată, încă un detaliu care dovedeşte că designul conteaza din ce în ce mai mult.

Francezii au ştiut mereu care sunt ingredientele unui habitaclu confortabil. Cât spaţiu ai nevoie pentru cap, picioare şi cât de moale să fie scaunele, pentru ca toată lumea să fie mulţumită. Totul se potriveşte perfect cu aşteptările noastre pentru acest segment, interiorul fiind „presărat” cu suficient de multă tehnologie cât să nu te plictiseşti când stai în trafic. Ecranul montat în consola centrală înglobează şi comenzile „extinse” ale instalaţiei de climatizare, reducând astfel numărul butoanelor fizice şi dându-ne posibilitatea să alegem ce informaţii dorim să fie afişate. Ascunse la baza consolei şi puţin mai în spate găsim şi clasicele conexiuni USB şi AUX, alături de slotul pentru cardul SD.

Renault păstrează încă satelitul de comandă al instalaţiei audio din parte dreaptă a volanului, aşadar nu e nevoie să ne complicăm cu comenzile afişate de ecranul instalaţiei multimedia şi nici volanul nu a fost încărcat în exces cu butoane. Aici găsim comenzile pilotului automat adaptiv, în partea stângă şi pe cele ale computerului de bord în partea opusă, alături de tastele pentru telefon.

Deşi este „doar” un sedan compact, Megane ne oferă cam toate dotările de care avem nevoie şi ceva extra, plus un spaţiu generos pentru pasagerii de pe banchetă.

Motor şi Cutie de Viteze

Sub capotă se află deja clasicul 1,5 DCI de 110 CP cu care ne-am mai întâlnit, doar că de această dată este cuplat la o transmisie EDC cu dublu ambreiaj. Schimbarea treptelor se face destul de rapid şi fără şocuri, mai puţin la plecarea de pe loc unde cutia ezită puţin, iar sistemul start/stop are nevoie de un timp prea lung pentru pornirea motorului. Putem „forţa” pornirea motorului ridicând uşor piciorul de pe pedală de frâna, scurtând timpul necesar plecării de pe loc, iar cutia de viteze oferă şi un mod manual, în cazul în care situaţia o cere. Acest mod poate fi activat mutând maneta schimbătorului în partea stângă, unde vom retrograda împingând maneta şi vom urca treptele trăgând-o spre noi, exact ca la maşinile de competiţie. Recomandăm acest mod pentru un condus sportiv, sau pur şi simplu pentru a ajuta maşina în cazul unui drum de munte, sau în timpul depăşirilor, însă în majoritatea situaţiilor am fost mulţumiţi de prestaţia modului automat.

Dinamică şi Comportament

Renault Megane Sedan se simte cel mai bine la drum întins, pe autostradă, unde ampatamentul generos şi pilotul automat adaptiv vor ajuta mult la creşterea nivelului de confort. Motorul este suficient de puternic pentru a nu ne dă emoţii în timpul depăşirilor, dar nu prea ajută la punerea în valoarea a suspensie, ce nu se „intimidează” prea uşor.

Activarea modului sport va aduce pe ecranul digital din spatele volanului un turometru mare şi clar, iar direcţia va deveni mai „grea”, dar nu şi mai comunicativă din păcate.

Concluzie:

Renault Megane Sedan are aceleaşi „proprietăţi” ca fratele mai mare şi are aceeaşi carismă în comparaţie cu celelalte modele care animă acest segment. Megane Sedan propune un habitaclu generos şi bine echipat, ca şi până acum, noua generaţie aducând în discuţie şi un design cât se poate de original. Preţul de bază este atractiv, 14.800 de euro, dar pentru a intra în posesia unui exemplar ca cel testa de noi, Intens Energy DCI 110 EDC, este nevoie de cel puţin 20.700 de euro. Pe lista dotărilor opţionale găsim trapa panoramică, asistenţa la parcare, tapiţeria din piele, head-up display-ul şi sistemul multimedia R-Link 2, ce vor „împinge” preţul până la valoarea de 24.330 de euro.

Share