Teste

Aventura boreala

De 8 martie 2010No Comments

De ce Volvo? Pentru ca este o marca suedeza de traditie si pentru ca zapezile si temperaturile din ultima vreme au dat uitarii faptul ca Romania este o tara cu clima temperat-continentala. De ce XC60? Pentru ca este un crossover spatios si confortabil, a carui garda la sol generoasa permite scurte incursiuni in afara asfaltului.

De ce DRIVe? Pentru ca defineste o noua filosofie prin care Volvo creste eficienta consumului de carburant, scazand nivelul emisiilor de noxe. In speranta ca poluarea la nivel mondial va urma tendinte descrescatoare si ca Romania va avea din nou patru anotimpuri bine definite, echipa Voom.ro iti propune o scurta aventura nordica la bordul lui XC60 DRIVe.

Anul trecut pe vremea aceasta Volvo prezenta la Geneva noua gama DRIVe, destinata modelelor C30, S40, V50, V70, S80, XC60 si XC70, despre care afirma ca ofera performante foarte bune in randul performantelor, al consumului si al emisiilor de noxe. In ceea ce priveste modelul testat, XC60 DRIVe, acesta dispune de o motorizare diesel, de 2,4 litri, care produce 175 CP/420 Nm cu un consum mediu de doar 6 l/100 km si cu un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 159 g/km.

Alura eleganta

Cu toate ca este un crossover compact, Volvo XC60 emite prin linia sa arhitecturala doze semnificative de masculinitate si de robustete, dovedindu-se o prezenta impozanta pe sosea. Limbajul de design XC este motivat prin spoilere masive si prin blocuri optice de dimensiuni mari. Partea frontala este dominata de grila de radiator conturata cromat si completata de sigla marcii, precum si de forma generala aerodinamica. Profilul emana eleganta prin prisma liniilor continue si denota o prezenta particular urbana, pasajele aripilor nefiind profilate excesiv, ci doar atat cat este nevoie.

Sinele pentru portbagaj, montate pe suprafata plafonului sunt foarte bine camuflate si nu afecteaza estetica laterala. Partea posterioara adauga liniei dinamice un eleron subtil, incorporat in partea superioara a hayonului. Dimensiunile de 4,62 m lungime, 1,89 m latime si 1,67 m inaltime recomanda Volvo XC60 drept un crossover demn de traficul din oras, modelul fiind mai lung cu 15 cm si mai lat cu 8 cm fata de un Volvo S40, spre exemplu.

Practic si spatios

Interiorul este spatios si foarte bine profilat. Consola centrala moderna, tipica marcii Volvo, nu este aglomerata inutil. Aceasta se desprinde din suprafata bordului, unduindu-se treptat pana la imbinarea cu cotiera. Schimbatorul de viteze este integrat estetic in aceeasi consola centrala, cu aspect metalic placut, subliniind caracterul ergonomic. Scaunele continua aceasta misiune, reliefand un profil pe cat de modern, pe atat de confortabil. In ciuda faptului ca modelul testat nu are o echipare de top, atat volanul, cat si schimbatorul de viteze sunt imbracate in piele.

Modelul testat este dominat de culoarea neagra a tapiteriei, insa elementele metalice si plafonul nuantat in bej releva o ambianta relaxanta, tipica constructorului suedez. Volvo XC60 se dovedeste foarte spatios. Nu este disponibil cu sapte locuri, asemenea fratelui sau mai mare, XC90, insa bancheta gazduieste fara probleme trei pasageri. Desi portbagajul este aproape gigantic, 490 de litri, rabatarea banchetei, care creeaza o suprafata de incarcare perfect plata, creste cifra volumului total la 1.455 de litri.

Cum se comporta

Volvo XC60 DRIVe este echipat cu o motorizare diesel cu cinci cilindri, de 2,4 litri, care dezvolta 175 CP la 4.000 rpm si un cuplu generos, de 420 Nm, disponibil in proportie totala pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.500 si 2.750 rpm. Acest detaliu se traduce in realitate printr-o elasticitate a motorului extrem de placuta, iar transmisia manuala cu sase rapoarte, setata special pentru un condus relaxat si economic, intareste aceasta idee. Asociat cu aceasta transmisie, motorul furnizeaza viteze mari la turatii mici, favorizand consumul redus, fara a pierde din promptitudinea raspunsului la apasarea pedalei de acceleratie. Si asta aproape in orice zona a turometrului.

La viteze de croaziera motorul se pastreaza rafinat din punct de vedere fonic, iar zgomotele de rulare nu sunt exagerat de intrusive. Totusi, atunci cand este solicitat, propulsorul isi dezvaluie acustica, dar aceasta din urma, cel putin din punctul nostru de vedere, are o tonalitate convenabil de agresiva. Alaturi de sunetul motorului, un alt efect provocat de apasarea brusca a pedalei de ‘gaz’ il constituie efectul de ‘torque steer’ transmis in coloana de directie. Desi este caracteristic oricarei masini cu tractiune fata, acest efect se face simtit mai acut in cazul de fata.

Volvo declara un consum foarte bun, indiferent de regim: 7,8 l/100 km in oras, 5 l/100 km in afara orasului si 6 l/100 km in ciclu combinat. Bineinteles ca cifrele oferite de producator nu reflecta niciodata realitatea, consumul fiind variabil in functie de numerosi factori. Partea buna in cazul lui XC60 DRIVe este ca aceste valori sunt apropiate de cele inregistrate de computerul de bord in viata de zi cu zi. In ceea ce priveste performantele dinamice, demarajul din stationare pana la 100 km/h dureaza 9,8 secunde, iar viteza maxima recomandata este de 205 km/h.

Este adevarat ca XC60 DRIVe nu dispune de tractiune integrala, fiind angrenata doar puntea frontala, insa acest model toarce in semn de placere chiar si la cea mai mica incursiune in afara soselei. Asa s-a intamplat si in cazul de nostru. Garda la sol ridicata, specifica unui crossover de acest tip, ii permite lui XC60 sa abordeze si drumuri forestiere, usor accidentate. Atat timp cat se pastreaza o decenta in alegerea acestor rute, XC60 se descurca onorabil, chiar si cu doua roti motrice.


Asemenea oricarui Volvo, atunci cand ruleaza pe sosea, XC60 ofera pasagerilor sai o tinuta de drum confortabila. De cele mai multe ori, suspensia absoarbe silentios suprafetele denivelate fara sa-si deranjeze pasagerii. Este adevarat ca in zonele virajate ale traficului extraurban se face simtita lipsa tractiunii integrale insa, chiar si asa, XC60 DRIVe demonstreaza o aderenta potrivita.

Cu pasageri si bagaje la bord, XC60 devine o masina destul de grea. Acest detaliu, raportat garzii inalte la sol, genereaza inclinari absolut normale ale caroseriei, insa acestea nu altereaza confortul si buna dispozitie din habitaclu. Sa nu inteleaga nimeni ca XC60 DRIVe nu este capabil sa faca fata unui ritm alert. Pentru ca poate! Doar ca aceasta masina a fost creata in spiritul Volvo, pentru confortul si siguranta pasagerilor. Aviz ‘amatorilor’ care, oriunde si la bordul oricarei masini s-ar afla, se cred tot timpul in mijlocul unei probe speciale de raliu.

Dotari si siguranta

XC60 DRIVe soseste bine dotat si, caracteristic pentru Volvo, cu un grad de siguranta foarte ridicat. Lista dotarilor standard numara, printre altele, facilitati corecte si necesare precum inchidere centralizata, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, proiectoare, duze incalzite pentru spalatorul de parbriz, aer conditionat automat cu doua zone, pilot automat, volan reglabil pe doua axe, volan si schimbator tapitate cu piele, scaune reglabile manual pe inaltime si prevazute cu suport lombar. Selectia mai include faruri cu functie ‘follow me home’ si jante din aliaj cu diametru de 17 toli. Verdict

Fiecare model Volvo denota o anumita prestanta caracteristica marcii suedeze. Fiecare model Volvo are farmecul sau personal. Fiecare model Volvo iese de pe linia de productie impreuna cu toate caracteristicile de care are nevoie pentru a te face sa te indragostesti de el. Fiecare model Volvo dovedeste ca are cei ‘sapte ani’ din fabrica. Fiecare model Volvo iese pe sosele doar atunci cand constientizeaza cu adevarat ca are ceva special si ca este responsabil cu generarea de zambete.

Masinile Volvo fac parte din categoria celor pe care le iubesti sau le urasti, solutia de mijloc fiind inexistenta. Uneori pus pe sotii, alteori sobru in atitudine, XC60 DRIVe releva ca este un model perfect atat ca masina de familie, cat si in regim de afaceri. Este intotdeauna partenerul ideal pentru calatorie, mizand pe combinatia dintre confort, rafinament si performanta. Actuala campanie Volvo, destinata modelului XC60, este valabila pana la 31 martie si include un preturi incepand cu 25.990 euro (fara TVA). Nu spune nimeni ca Volvo, in general, este o masina ieftina, insa multi spun ca este una speciala!

http://www.youtube.com/watch?v=QVXRCVGIeuw

Dragos Nacu

Share

Leave a Reply

two × three =