Bridgestone achizitioneaza TomTom Telematics pentru 910 milioane de euro

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 29-01-2019

Bridgestone a incheiat un acord cu TomTom pentru achizitionarea diviziei de telematica a acesteia, pentru suma de 910 milioane de euro, in numerar.

Tranzactia va fi incheiata intre cel mai mare producator de anvelope si produse din cauciuc din lume si cel mai mare furnizor de solutii digitale pentru administrarea flotelor din Europa, creand cea mai mare platforma de date pentru vehicule conectate. TomTom Telematics va ajuta Bridgestone sa avanseze in demersul sau de a deveni lider in solutii de mobilitate in regiune, in timp ce ofertele celor doua companii combinate ii vor permite Bridgestone sa isi extinda baza de clienti pentru anvelope si solutii. In plus, accesul la date va consolida dezvoltarea si testarea virtuala a anvelopelor de catre Bridgestone, precum si inovatia conectata in domeniul anvelopelor, cu beneficii pentru toti clientii, inclusiv OEM.

Noile mega-trenduri la nivel social, economic si tehnologic schimba industria automobilelor, viitorul apartinand vehiculelor conectate, autonome, partajate si electrice. In acest context, Bridgestone a identificat solutiile digitale de mobilitate si solutiile de gestionare a flotelor ca fiind o prioritate strategica. Acest aspect este intarit de importanta tot mai mare acordata flotelor, spre deosebire de vehiculele detinute individual, pentru transportul de persoane si  marfa. Cererea tot mai mare in industria transporturilor inseamna ca proprietarii si administratorii de flote trebuie sa maximizeze productivitatea si sa minimalizeze costul total de proprietate mai mult ca oricand.

Aceasta noua investitie continua demersurile facute anterior de Bridgestone pentru a-si imbunatati capabilitatile digitale in EMEA. In mod specific, compania a creat capabilitati de colectare de date de la senzori, platforme de date si statistici. Au fost lansate astfel mai multe solutii si aplicatii digitale, precum Tirematics, Mobox, FleetPulse si Bridgestone Connect.

TomTom Telematics, lider al unei industrii cu o crestere de doua cifre, este un partener strategic perfect pentru Bridgestone deoarece detine o baza de utilizatori solida si in crestere, cu 860.000 de vehicule, dintre care peste doua treimi sunt comerciale. Detine un sistem personalizat de iesire pe piata si o oferta digitala premium, care include WebFleet si NextFleet. Tehnologiile de baza solide bazate pe analiza datelor se folosesc de o platforma deschisa, scalabila, sigura si bazata pe cloud. Gestioneaza in medie peste 800 de milioane de pozitii GPS, 3,3 milioane de curse si receptioneaza 200 de milioane de mesaje pe zi.

Platforma le permite clientilor, precum flote comerciale, companii de leasing sau flote corporative, sa isi eficientizeze operatiunile. Face posibile si parteneriatele cu OEM, de exemplu, datorita experientei de conducere imbunatatita. Echipa de conducere a TomTom Telematics a reusit sa isi extinda constant baza de clienti si sa mentina profitabilitatea an dupa an. Compania ocupa si o pozitie propice pentru crestere viitoare in domeniul solutiilor pentru administrarea flotelor si dezvoltarea de noi modele de business bazate pe capabilitatile de software.

Bridgestone detine un set perfect de active pentru accelerarea activitatii TomTom Telematics. Poate capitaliza valoarea de marca puternica, baza mare de clienti, statutul de furnizor preferat pentru multi dintre producatorii de vehicule si flote de top la nivel mondial, precum si cele 2.600 de puncte de vanzare in EMEA. In plus, Bridgestone contribuie cu investitii majore la nivelul industriei in cercetare si dezvoltare, centrul Digital Garage cu sediul in Roma, dedicat dezvoltarii de solutii digitale de mobilitate.

Share