Bun la atitudine – Test cu Renault Latitude

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 08-07-2011

Renault mai indeplineste o data visurile muritorilor de rand. Marca franceza isi extinde oferta pe segmentul D cu un produs al clasei business, aflat la granita cu lumea modelelor premium. Renault a reusit sa aduca in prim-plan un nou model care completeaza gama lui Laguna, oferind o masina cu un spatiu interior imens, un confort desavarsit si un exterior clasic.

Noul Latitude se remarca in primul rand prin dimensiunile sale – best in class- atat pentru exterior cat si pentru interior, dar si prin pretul accesibil pentru nivelul excelent al dotarilor si motorizarile performante. Latitude este un exemplu al sinergiilor din cadrul unei companii multi-nationale. Cu alte cuvinte, Latitude se bazeaza pe coreeanul Samsung SM5, dezvoltat de biroul asiatic al companiei franceze pornind de la o platforma modificata a ultimului Laguna.

Motor 3.0 litri V6

Am avut norocul sa testam versiunea de top a noului Latitude, propulsata de un V6 diesel de 3.0 litri cu 240 cai putere si un cuplu maxim de 450 Nm. Aceasta versiune de motorizare este diponibila doar in varianta cu transmisie automata cu 6 rapoarte. Din capul locului trebuie sa zicem ca un V6 pentru o masina din clasa medie este o adevarata incantare, iar acest  motor diesel se potriveste manusa cu masivitatea si pretentiile business ale modelului Renault. Cu o cilindree de aproape 3.000 cmc, Latitude vorbeste limbajul celor care pe langa eleganta doresc si un pic de adrenalina la volanul unui sedan a segmentului D. Un V6 ramane un V6 in orice circumstante, de oriunde ar veni, iar Renault Latitude demonstreaza acest lucru.

Motorul cuplat la o transmisie automata nu se poate lauda cu o tinuta pur sportiva, ci mai degraba cu una de forta, de performanta in regim de anduranta. Am avut confortul de a negocia nivelul performantelor in favoarea noastra, gratie celor 240 de cai putere. Apasarea pedalei de acceleratie primeste un raspuns prompt, datorita cuplului mare disponibil de foarte jos, de la 1.500 rpm, o caracteristica prin care marca din Hexagon doreste sa-i impace si pe cei care cauta o atitudine usor sportiva de la un automobil destinat elegantei si confortului. Un lucru este cert, Renault Latitude V6 INITIALE ofera pasiune si celor care sunt fanii cailor putere, prin cei 240 CP disponibili la 3.750 rpm.

Transmisia automata cu 6 rapoarte pare sa fie motivul pentru care ideea unei aventuri la bordul sedanului este tinuta in frau. In modul manual nu are sens sa va bateti capul, deoarece raspunsul este lent. Lucrurile se imbunatatesc daca vorbim despre modul automat, unde raspunsul este mult mai ferm. Apasarea brusca a pedalei de acceleratie va poate trezi usor scuturat de capacitatea acestei unitati termice, moment in care ati face bine sa va prindeti serios de volan pentru a nu va trezi cu o surpriza neplacuta tradusa prin daune materiale. Plecarea de pe loc este senzationala, cel putin ca feeling, lucru usor de inteles in contextul in care negociem cu un pic cam multa putere doar pentru puntea fata. Lucrurile sunt asezate in matca lor in scurt timp, gratie directiei electro-hidraulica.

Comportament

In ceea ce priveste tinuta de drum a noului Latitude, lucrurile au fost gandite pentru a oferi in primul rand confort. Din acest punct de vedere, Latitude este o desfatare pe strazile denivelate made in Romania, la trecerile peste liniile de tramvai sau in cazul slalomului printre gropi. O problema serioasa este determinata de setarea suspensiei si caroseria masiva in momentul in care alegeti sa va luati la tranta cu un drum virajat. Un stil de condus ofensiv in astfel de conditii poate scoate la iveala problemele vizibile de ruliu, insa in cazul in care soferul alege sa abordeze mai cuminte traseul, Latitude se intoarce la starea relaxanta cu care te-a obisnuit.

Renault Latitude V6 INITIALE este genul de masina care se traieste diferit la varste diferite. Cu alte cuvinte, pentru soferii de peste 50 de ani, modelul francez poate parea prea sportiv, iar pentru tinerii de sub 25 de ani, Latitude poate fi considerat un pic prea cuminte.

Insa, o judecata atenta, strans legata de contextul in care este amplasat modelul, ne arata ca Latitude este o masina eleganta, axata pe confort, care ofera un nivel mai mult decat satisfacator al comportamentului sportiv. Si cifrele performantelor ne stau drept marturie in acest sens. Vorbim despre o viteza maxima de 235 km/h si un timp de acceleratie pe sectorul 0 -100 km/h de 7,6 secunde. Un plus evident al monstrului V6 este consumul, care atinge un nivel de 10 litri la 100 km in mediul urban. Pentru o asemenea valoare, este nevoie de un trafic aerisit si temperaturi umane, in caz contrar nivelul consumului creste pana la 12 litri la 100 km. In afara orasului, Renault promite un consum de 5,7 litri la 100 km, insa daca se ruleaza la viteze mai inalte de 120 km/h, cifrele nu mai sunt realiste. In realitate, nivelul consumului extra-urban se situeaza undeva la 7,5-8 litri la 100 km.

Design necaracterisc pentru Renault

Renault Latitude este o ciudatenie in gama producatorului francez. Practic, este un Samsung SM5 cu sigla de Renault. Chiar si in aceste conditii, nu putem ignora faptul ca liniile generale ale lui Latitude ne amintesc de designul lui Laguna, insa daca este sa studiem particularitatile, lucrurile stau complet diferit.

Influenta segmentului este resimtita mai ales la partea posterioara, in timp ce fata ne propulseaza in lumea elegantei. Latitude nu si-a propus sa arate agresiv, dar reuseste sa dea senzatia unei amenintari in momentul in care il privim din anumite unghiuri. Configurarea blocurilor optice masive, semicercul desenat de linia capotei si grila simpla creeaza un tot unitar indreptat catre imaginea unui automobil clasic, o reinterpretare moderna a masinilor din alte epoci. Daca partea frontala prezinta un design cuminte, posteriorul incearca sa aduca mai multa agresivitate. Designerii au incercat sa renunte la liniile fluide din partea frontala si au implementat o serie de unghiuri menite sa aduca mai multa culoare. Stopurile masive, prelungite catre aripile spate, si evacuarea dubla ne trezesc din atmosfera adormitoare in care ne baga Latitude.

Interior

Interiorul este specialitatea casei la Renault. Latitude ridica confortul la nivel de arta, iar cel mai bine acest lucru poate fi sesizat in cazul habitaclului. Latitude este un elogiu adus spatiului si elegantei provenite din elementele ce simuleaza luxul. Desi materialele folosite sunt de calitate, nu se pune problema sa facem comparatii su segmentul premium. Un plus evident al modelului sunt finisajele executate exemplar. Piesa de rezistenta o reprezinta scaunul soferului, prevazut cu functia de mesaj, pe langa multiplele reglaje disponibile. In plus, Latitude ofera chiar si in varianta standard un sistem de climatizare tri-zonal prevazut cu un ionizator ce ofera doua functii: Clean si Relax. Astfel, aerul de la interior poate fi purificat printr-o simpla apasare a unui buton, in timp ce functia Relax este responsabila, asa cum ii spune si numele cu relaxarea pasagerilor. Sistemul de management al calitatii aerului este completat si de difuzorul cu parfum. Insertiile de plastic glossy de pe volan si de la nivelul consolei reusesc sa ofere un aer business habitaclului, in timp ce panoul de comanda al sistemului multimedia este amplasat excelent pe consola, astfel incat sa poata fi folosit cu usurinta de sofer sau pasagerul din fata. Nu trebuie uitate tapiteria din piele a scaunelor sau cotiera imensa. Francezii pluseaza in cazul variantei de top INITIALE prin trapa dubla, cu deschidere doar pentru zona pasagerilor din fata. Desi se lauda cu cele mai mari dimensiuni din clasa, Lalitude nu poate spune acelasi lucru si despre portbagaj, unde volumul ajunge la 477 litri. 

Verdict

Renault Latitude este o gaselnita a producatorului francez pentru a completa segmentul mediu unde Laguna nu rupe gura targului, cel putin ca vanzari. Noul model reuseste sa iasa in evidenta in aceasta gama mai ales prin interiorul sau spectaculos dar si prin dimensiunile care te duc cu gandul la o limuzina. Nascut din Samsung SM5,  Renault Latitude pare sa aiba o sansa mai mult decat buna pe piata europeana, unde se integreaza perfect pentru un segment de clienti care aspira catre o masina business dar nu-si permit una. Punctul forte al lui Latitude este pretul, care porneste de la 22.000 euro cu TVA pentru versiunea standard.

 

Voom.ro a testat cea mai inalta expresie a lui Lalitude, versiunea echipata cu motor V6 de 3.0 litri si 240 cai putere, cutie automata cu 6 rapoarte si nivel de echipare INITIALE. Pentru aceasta versiune de top, cei doritori de un Latitude cu adevarat business vor trebui sa scoata din buzunar nu mai putin de 37.000 de euro cu TVA.  

Share