Special

Calendarul Pirelli celebreaza 50 de ani cu un numar scos din arhive

De 26 noiembrie 2013No Comments

Calendarul Pirelli este cea mai puternica forma de comunicare pe care brandul italian de anvelope il are in toata istoria sa. Celebra brosura fotografica are o aparitie anuala si starneste publicul prin calitatea imaginilor, tema extravaganta si exclusivismul sau.

http://www.youtube.com/watch?v=Ri5tpkNxKFo#t=205

Calendarul Pirelli a aparut pentru prima data in 1964 si a dezvaluit de la inceput portrete artistice ale unor femei, de obicei nuduri sau imbracate sumar. Dupa cateva sezoane, calendarul si-a creat un nume si a reusit sa fie considerat cel mai faimos produs de acest gen din lume. O licitatie din 1975 consemneaza valoarea Calendarului Pirelli.

http://www.youtube.com/watch?v=ZSrr49gCPSg

O colectie a acestui produs a ajuns sa coste atunci mai mult decat un tablou semnat de Andy Warhol. In 2013, Pirelli celebreaza 50 de ani ai Calendarului fara sa faca fotografii pentru editia 2014, alegand in schimb sa umble la arhiva din 1986, cand fotograful Helmut Newton a imortalizat cateva imagini superbe nedezvaluite pana acum publicului.

In 1986, Pirelli a publicat fotografiile lui Bert Stern, desi Newton are mult mai bine cotat. A primat, pentru Calendarul Pirelli, o serie de imagini cu  Marilyn Monroe. „The Cal”, asa cum este denumit Calendarul Pirelli, a cunoscut perioade mai bune si mai putin bune in istoria sa, cea mai grea fiind intre 1975 si 1983, cand nu a fost publicat. Insa din 1984 incoace, marca italiana a dezvaluit anual un numar al acestui clasor cu fotografii.

 

Share

Leave a Reply

eleven − nine =