Carausul modern – Test Mitsubishi L200

Share
| Scris de: Daniel Costea | 15-12-2019

Mitsubishi L200 reprezinta 15% din vanzarile globale ale Mitsubishi Motors, fiind vandut in cei 40 de ani de la lansarea primului pick-up al marcii in 4,7 milioane de exemplare. In prezent a ajuns la cea de-a sasea generatie, care pastreaza caracteristicile de functionalitate si munca in teren greu ce i-au adus aprecierea publicului, dar aduce un look fresh si un interior mai bine lucrat.

Exterior si functie

Cu siguranta, partea frontala este marea noutate a exteriorului, unde a fost implementata cea mai recenta evolutie  a identitatii vizuale a MMC, “Dynamic Shield”. Este probabil cel mai carismatic pick-up aflat acum in vanzare, adoptand elemente specifice unui SUV si nu unei masini cu functie utilitara. Aici se pot nominaliza forma subtire a farurilor si noul sistem de iluminare complet LED.

Si la spate intregul ansamblul a fost transformat, iar pe timp de noapte, designul stopurilor, tot LED, este inconfundabil.  Si, poate ceea ce este mai important pentru utilizatorii masinii, barele de protectie au fost desenate judicios pentru a asigura ungiuri bune de trecere: 30 de grade pentru atac si 22 de grade pentru degajare.

Ar mai fi un detaliu şi inca unul foarte important la o asemenea masina: bena. Specialiştii Mitsubishi au fost intotdeauna atenti la doleanţele clienţilor, L200 oferind o capacitate de incarcare adecvata nevoilor de transport ale utilizatorilor. Lungimea totala a maşinii, in versiunea Double Cab testata, are 5,3 metri, o valoare destul de mare daca ne gandim la traficul urban, dar perfecta pentru scopul maşinii. In aceste conditii bena are o lungime de 1,52 metri si o latime de 1,47 metri. Pentru cei care vor sa securizeze transportul, Mitsubishi ofera o copertina rigida.

Interior si materiale

Transformarea lui L200 continua şi la interior, unde ansamblul a devenit mai bine organizat. S-a optat pentru un instrumentar sobru, per total mai elegant şi chiar mai placut din punct de vedere vizual. Sistemul de climatizare este identic cu al generatiei anterioare, insa display-ul de pe consola centrala este complet nou, oferind functiile de conectivitate si infotainment moderne.

Este un touch screen cu un meniu usor, incluzand si butoanele virtuale ale volumului sistemului audio. Nu mi s-au parut cele mai potrivite, preferand intotdeauna sa fac operatiunea de pe bratul volanului. In rest, butoanele sunt mari si usor de apasat chiar si cu manusi de lucru, situatie lesne de intalnit in mediul in care va fi folosit L200 (cariere, exlpoatari forestiere, agricultura).

 

Volanul ofera un feeling placut şi comenzi pentru sistemul audio, telefon, functiile computerului de bord şi cruise control. Scaunele au fost la randul lor reproiectate, contribuind de fapt la plusul de confort in exploatare şi conducere adus de aceasta noua generatie. Daca nu ar avea bena, L200 ar putea fi cu succes un model off-road elegant şi bine dotat.

Ergonomia postului de conducere, atat ca poziţie, cat şi ca amplasare a comenzilor, asigura mediul prielnic pentru calatorii de sute de kilometri ori pentru manevre complicate in traficul urban si datorita razei de bracaj de 5,9 metri, cea mai mica din segment. Cu un ampatament de 3 metri, spatiu din interior este arhisufcient, iar pe locurile spate este mult loc pentru genunchi. Pentru pasagerii de aici L200 nu ofera guri de ventilatie, dar prevede manere pe montantii B, la fe ca si pe montantii A, care ajuta la urcarea in masina.

Materialele sunt alese pe principiul sa fie rezistente si usor de curatat, avand in vedere conditiile in care va lucra L200. Nu va astepati la multe plastice moi, insa asamblarea o pot cataloga destul de atenta. Si oricum dotarea nu este deloc austera, ba din contra: asistent de faza lunga, tapiterie din piele cu scaunul soferului reglabil electric, avertizarea la parasirea benzii de rulare, sistem de detectare a unui impact iminent, alerta la cross trafic la iesirea cu spatele din parcare si camera video 360.

Motorizare si transmisie

Vechiul turbodiesel de 2.5 litri a lasat locul unui nou motor de 2.2 litri, ce dezvolta 150 CP/3.500 rpm si 400 Nm/1.750 rpm. Este o unitate moderna, cu sistem AdBlue, ce indeplineste normele Euro 6d temp si se descurca onorabil cu masa de 2 tone a masinii. Ceva cam grav si zgomotos in acceleratiile puternice, propulsorul intra intr-o functionare foarte silentioasa in regim de croaziera.

Noua transmisie automata cu 6 trepte are chiar si padele in spatele volanului, fiind etajata astfel incat sa serveasca destinatiei masinii: primele patru trepte scurte si abia apoi rapoarte mai lungi. Din aceasta setare rezulta o frana de motor foarte eficienta, ce poate substitui in multe cazuri sistemul de franare principal pentru decelerari sau la coborari prelungite. Schimbarile de treapta nu sunt intotdeauna rapide, dar acesta nu este neaparat un minus, avand in vedere ca vorbim despre un pick-up.

On si off-road

L200 pastreaza comportamentul unui pick-up, fiind sensibil la manevrele de schimbare brusca a directiei, ori pe seprentinele abordate mai sportiv. Ruliu nu este excesiv, dar trebuie tinut cont de el si, in special, de inertia mare a masinii. Supensia spate cu foi isi arata limitele dinamice in aceste situatii, cand puntea spate este mai descarcata, dar pe autostrada sau pe drumurile nationale, la mers in croaziera, asigura un confort asemanator cu al unui SUV.

Doar la trecerea peste denivelari, gen racordurile podurilor sau diferente de nivel semnificative, cursa mare a suspensiei va induce un fenomen de pompaj al caroseriei. Directia vine cu o asistare generoasa, L200 fiind surprinzator de usor de condus in oras. Acest lucru nu este un punct forte pentru cineva care impins de senzatia de “tanc” va incepe sa conduca masina precum un model 4×4 sportiv. Insa in off-road este exact ceea ce trebuie.

Noul L200 nu prea poate fi oprita de nimic. Sistemul de tracţiune integrala nepermanenta cu reductor, de tip Super Select 4WD-II, este redutabil mergand de la tracţiune 4×2 pe puntea spate pana la 4×4 permanent cu diferenţialul spate si central blocate şi treapta a doua a reductorului cuplata. In plus, si-a facut aparitia si electronica pentru o gestiune mai eficienta a cuplului, a sistemelor de asistare si a raspunsului la apasarea pedalei de acceleratie. Este vorba despte un program cu patru moduri: Gravel, Mud, Snow si Sand.

Acestea pot fi selectate prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrala, langa butonul sistemului Hill Descent Control. Senzatia in teren accidentat face toti banii, caroseria si suspensia lucreaza laudabil, L200 putand face incrucisari spectaculoase de punti si traversa portini cu diferente agresive de nivel. Usurinta cu care merge prin noroaie, pe pietre, ori la urcarea rampelor prelungite dau soferului o incredere foarte placuta.

Per total o masina care işi atinge scopul pentru care a fost creata şi ofera multe in plus. Sa nu va miraţi cand mai vedeţi un L200 customizat şi cu bena acoperita. Ofera senzaţii identice ca ale unui model off-road, poate transporta mult mai mult şi este mai ieftin. Interesant, nu?

 

 

 

Share