Special

Cele mai bune decapotabile pentru 2016

De 6 iunie 2016No Comments
; ; ; ; ; ;

BeFunky CollageAlternative pentru automobilul standard există la tot pasul, depinde doar de puterea noastră de a ieşi din zona de confort pentru a le atinge, însă pentru acea perioadă din an când începe să „miroasă” a vară, cea mai atractivă „tentaţie” este o decapotabilă.

Chiar dacă raţiunea dictează o maşină cu patru portiere şi un portbagaj cât mai încăpător, că nu se ştie niciodată când îţi trebuie, parcă tot mai interesantă este o maşină cu două portiere, aşa „inutilă” cum pare, iar dacă se poate plia şi acoperişul, atunci ai tot ce-ţi trebuie pentru a te plimba cu maşina ore în şir, fără a avea vreo destinaţie.

Acest sentiment apare în fiecare an când temperatura începe să treacă frecvent de 25 de grade Celsius, însă anul acesta avem câteva decapotabile ce trebuie menţionate în mod special pentru că reaprind „flacăra” unor modele istorice, aşadar ne-am propus să realizăm un top al decapotabilelor ce se pretează cel mai bine condiţiilor din România. Am ales modele din gama medie de preţ, ce pot fi folosite fără probleme în fiecare zi, lăsând pentru altă dată supercarurile ultra-performante sau ultra-exclusiviste, în genul Koenigsegg sau Caterham.

Mazda-MX-5-2016-1280-0f_crMazda MX-5

Constructorul japonez a înţeles cel mai bine ce înseamnă „plăcerea de a conduce” şi a realizat un roadster cu forme atractive, ce nu cere din partea viitorului proprietar un cont generos în bancă.

Nici nu aveau cum să greşească, ce-a de-a cincea generaţie MX-5 fiind aproape de perfecţiune, experienţa dobândita cu modelele precedente spunându-şi cuvântul. MX-5 nu are o linie de design care să o reprezinte şi care să lege generaţiile între ele, dar oferă aceleaşi condiţii celor doi pasageri, iar cea mai nouă generaţie a reuşit din prima să ne impresioneze cu o formă sportivă şi originală.

Cu o masă proprie ce se învârte în jurul valorii de 1000 kg, MX-5 nu are nevoie de foarte mulţi cai putere pentru a avea un comportament sportiv, versiunea de intrare în gamă fiind animată de un propulsor de 1,5 litri ce produce 130 CP, urmat de unul de doi litri şi 160 CP, ambele cuplate la transmisii manuale cu şase trepte. Preţurile încep de la 20.290 de euro, însă pentru motorul de 160 CP este nevoie de minimum 26.390 de euro.

Ford-Mustang_Convertible_EU-Version-2015-1280-02_crFord Mustang Convertible

Ford Mustang şi-a început cariera în Statele Unite în 1965, însă cea mai nouă generaţie, cea de-a şasea, a ajuns oficial şi pe Bătrânul Continent, unde reuşeşte să facă impresie cu designul său „american”, ce se diferenţiază destul de clar de restul modelelor de pe aici.

Trebuie să ai o anumită stare de spirit pentru a conduce un astfel de model, mai ales unul roşu, pentru că toată lumea te va privi ca pe un excentric îndrăgostit de „visul american”.

Sigur că unui Mustang îi stă bine cu un motor V8, pentru a avea reţeta completă, însă constructorul american propune şi o versiune „europenizată” ce foloseşte un motor EcoBoost de 2,3 litri, care deşi nu este la fel de spectaculos, oferă 317 CP şi un cost de întreţinere mult mai mic faţă de V8-ul de cinci litri.

Versiunea Convertible costă fix 40.000 de euro cu tot cu TVA, în configuraţia cu motor EcoBoost, pentru „regele” V8 fiind necesari încă 5000 de euro.

BMW-2-Series_Convertible-2015-1280-14_crBMW Seria 2 Cabriolet

În momentul în care BMW a decis să numeroteze diferit modelele cu două portiere, din umbra Seriei 1 au răsărit două modele care câştigă din ce în ce mai mult teren în faţa fratelui mai mare, seria 4.

Cel mai mic cabriolet din ofertă constructorului german foloseşte un acoperiş din material textil ce dă, într-un fel, o notă originală în faţa hardtopului complicat folosit de seria 4. Problemele de insonorizare şi izolaţie termică au fost rezolvate de mult, aşadar alegerea unuia dintre cele două sisteme devine doar o chestiune de gust.

Cu dimensiuni exterioare apropiate de cele are primei generaţii seria 3, Seria 2 Cabriolet oferă toate avantajele unei decapotabile premium, putând fi comandată, după preferinţe, de la o configuraţie clasică cu motor pe benzină şi tracţiune spate, până la o soluţie „modernă” cum ar fi propulsorul turbo-diesel de doi litri sau transmisia integrală x-Drive.

Preţurile pleacă de la 33.840 de euro pentru 218i Cabrio, însă pentru un model de top ca M235i xDrive Cabrio este nevoie de 57.938 de euro.

Jeep-Wrangler-2012-1280-07_crJeep Wrangler

Dacă vreţi să vă petreceţi timpul liber într-un mod cu totul deosebit, atunci Wrangler este cea mai bună soluţie. Nu numai că emană un puternic aer retro, dar personalitatea acestei maşini este destul de puternică pentru a-şi rezerva dreptul de a alege şoferul. Cu alte cuvinte, fie îţi place fie nu, iar părerile sunt împărţite, însă în tabăra fanilor acestui model există foarte mulţi adepţi ai drumeţiilor montane cu maşina descoperită. Variantele de maşini noi cu care puteţi face aşa ceva sunt foarte puţine, iar Jeep ştie cel mai bine cum să lase natura să vă înconjoare.

Procesul de transformare este totuşi destul de greoi şi implică două persoane, dar odată ce hardtopul a fost demontat, aveţi la dispoziţie un soft-top ce poate fi montat mult mai rapid.

Motorul turbo-diesel de 2,8 litri în  patru cilindri oferă 200 CP, iar transmisia către cele patru roţi se realizează prin intermediul unei cutii de viteze automate cu cinci trepte.  Preţurile încep de la 35.340 de euro, iar modelul de top, Wrangler Unlimited Rubicon, costă 44.460 de euro.

Mini-Convertible-2016-1280-04_crMini Cooper Cabriolet

Mini Cooper are şanse de a deveni cel mai „simpatic” model dintre cele propuse de noi, o dată prin prisma designului şi a finisărilor premium, dar şi ca polivalenţă, fiind în acelaşi timp şi un excelent automobil de oraş. În plus, oferă mai mult de două locuri, ceea ce se poate dovedi util în nenumărate situaţii.

Aşa cum îi stă bine oricărui Mini, performanţele sportive sunt pe primul, aşadar chiar şi cu modelul de bază, care costă 23.852 de euro, vă puteţi „desfăşura” pe viraje, cu condiţia să nu aveţi aşteptări prea mari de la cei 102 CP ai motorului. Cel mai avantajos model este Cooper, cu 136 CP şi un preţ de plecare de 24.300 de euro, însă puteţi opta chiar şi pentru versiunea de top, John Cooper Works, care în varianta Cabriolet costă 36.240 de euro.

Share

Leave a Reply

3 × 1 =