Dacia, product placement intr-un serial american? Mai degraba nu.

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 27-06-2011

Daca in Europa numele Dacia nu mai reprezinta un mister, o masina asociata blocului sovietic, in America perceptia este oarecum diferita, oarecum.

Un nou serial american – Archer – difuzat de un post de televiziune disponibil doar prin Cablu, ne-a facut placerea de a prezenta un vechi model Dacia 1300. De obicei aceasta practica, aparitia unui model auto intr-un show de televiziune, cu prezentarea clara a siglei si a vehiculului intr-una sau mai multe scene reprezinta o gaselnita de a face nitica publicitate. Practica se cheama product placement, mai pe romaneste amplasarea unui produs intr-o creatie artistica in schimbul unor bani.

Avand in vedere ca Archer este un serial de benzi desenate, unul foarte hardcore, nerecomandat minorilor sub 16 ani, sa zicem, care are obisnuinta de a trata la “misto” cam orice subiect nu putem face o asociere reala cu vreo campanie publicitara desfasurata de Dacia. Daca la asta adaugam ca modelul care apare in primul episod al serialului este un vechi Dacia 1300 sau simplul fapt ca Dacia nu comercilizeaza pe piata nord-americana este clar ca nu avem de a face cu mai mult de o gluma care ne include si pe noi, romanii. Totusi, nu trebuie sa ne bucuram prea mult pentru acest lucru, deoarece agentul KGB sub acoperire, un rus, poate evreu, nu m-am edificat asupra acestui lucru, are o replica in care spune ca “in sfarsit va primi din partea KGB-ului o Dacia mult visata”, masina de spioni carevasazica, ne face sa credem ca scenaristii lui Archer au confundat un pic borcanele intre Romania si Mama Rusie.

In fine, merita sa ne bucuram putin, sau macar cei de la Dacia sa se bucure ca un serial dement cum este Archer a facut un pic de publicitate gratuita la batrana Dacie 1300, care era masina visurilor unui spion rus si masina reala a unui spion american.  

Share