Dansul pinguinului – Test cu Renault Twingo

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 08-07-2011

Renault Twingo implineste anul acesta 18 ani, motiv suficient pentru francezi sa-i sarbatoreasca majoratul. Twingo a ajuns la maturitate iar lucrul acesta se vede de la o posta prin dimensiunile sale. Noul model il surclaseaza pe precedentul prin spatiul interior pe care il ofera, devenind liderul clasei sale la acest capitol.

Industria auto pare sa urmeze doua trenduri aflate in directii diferite. Daca motorizarile de top trec prin menghina procesului de downsizing, caroseriile devin din ce in ce mai mari si mai incapatoare. Noul Renault Twingo este un etalon al celei de-a doua tendinte, remarcandu-se inca de la lansare prin diferentele clare fata de generatie precedenta. In 1992, la Salonul Auto de la Paris, Renault prezenta noul autoturism Twingo, un nume nascut din Twist, Swing si Tango, trei scoli de dans menite sa arate personalitatea modelului de clasa mica.

Twingo si-a construit cariera ca o masina de oras, agila, sprintara, gata sa se strecoare in cele mai intortocheate locuri. Ajuns in pragul majoratului, micutul din Hexagon a pus muschi pe el si a impins limitele segmentului catre pragul de sus.  Modelul a aparut pe lume ca un adevarat Gavroche al Revolutiei Franceze, aducand izul revolutionar in habitaclul automobilelor. Tabloul de bord cu vitezometrul si celalalte ceasuri de bord era amplasate central pe plansa de bord, un lucru neobisnuit la un automobil al acelor vremuri. Chiar daca s-a facut mare, Twingo nu uita de unde a plecat si isi pastreaza traditia. Voom.ro a testat noul Renault Twingo Trend cu motor de 1.2 litri si 75 cai putere.

Motor economic

Un propulsor de 1.2 litri cu 75 de cai putere nu pare tocmai de ici de colo pentru o masina cu o masa de 900 kg. Cei mai stransi la buzunar il vor aprecia pe strazile aglomerate ale orasului, unde consumul nu va poarta prea des prin statiile cu benzinarii.

Cu acest motor, Twingo da dovada de agilitate in mediul urban, insa devine o pacoste la drum lung, mai ales pe autostrazi. Motorul raspunde lent la capitolul reprize, un motiv in plus pentru a va gandi de doua ori cand va hotarati sa depasiti. Cu toate acestea, Renault a proiectat un model de oras, care sa-si faca banii in traficul aglomerat, sau sa merite toata stima cand sunt disponibile doar jumatati de locuri de parcare. Puterea propulsorului este mai mult decat suficienta, pentru un model de clasa mica, asa cum este francezul nostru, iar pentru a va convinge merita sa facem o comparatie cu ceea ce ofera fratele mai mare din acelasi trust: mister Logan. Dacia romaneasca pune la dispozitia fanilor ei 75 de cai atat pentru versiunea 1.2 litri cat si pentru cea de 1.4 litri. Desigur, masinile din clase diferite nu intra sub incidenta aceluiasi barometru de judecata, insa putem aprecia ca marca franceza ofera destul pentru clasa mica.

Asa cum am punctat si mai sus, consumul este unul dintre avantajele supreme. Renault anunta un consum mixt de 5,1 litri la 100 km, o cifra realizabila in conditii normale de trafic. In mediul urban, cei 75 de cai isi spun cuvantul iar consumul oficial este de 6,7 litri la 100 km. In cazul in care utilizati aerul conditionat, greu de ignorat pe canicula asta, cifra consumului va sari usor catre 7.0 litri la 100 km.

Manevrabil si agil

Cresterea in dimensiuni nu a venit doar de dragul confortului, noul Twingo maturizandu-se si la capitolul performante. Cu un timp de accelerare pe sectorul 0 -100 km/h de 12 secunde si o viteza maxima de constructie de 169 km/h, modelul francez isi surclaseaza concurenta directa.

In ceea ce priveste comportamentul pe sosea, comparativ cu generatia anterioara Renault Twingo nu ofera schimbari majore. Twingo a reusit sa ramana aceeasi masina manevrabila, de-a dreptul jucausa, chiar daca caracterul subvirator nu a disparut complet. Manevrabilitatea si agilitatea sunt caracteristicile de baza, iar comportamentul pe viraje este unul mai mult decat decent. Suspensia Renault orientata in general spre confort  pare sa faca o usoara nota discordanta pe Twingo, mai ales in cazul drumurilor denivelate. Insa, trecem cu vederea tangajul unui model de clasa mica si ne vedem in continuare de calatoria noastra in lumea dansatorului inspirat din Twist, Swing si Tango.

Interior

Am spus inca de la inceput ca Twingo s-a facut mare, insa nu a renuntat la originile sale. Manerul de deschidere al usilor a ramas identic cu ceea ce ne obisnuise masina si pana acum, un fel de semnatura a modelului francez.

Cine a mers cu un Twingo mai vechi ar fi remarcat din prima ca locurile din fata ofera spatiu mai mult decat suficient, in timp ce in spate apar problemele majore. Noul Twingo a crescut in dimensiuni, in asa fel incat pasagerii din spate sa nu mai fie dezamagiti. Bancheta traditionala a fost inlocuita cu doua scaune rabatabile menite sa ofere un confort sporit pasagerilor din spate si care deschid noi orizonturi pentru depozitarea bagajelor. Cu scaunele din spate rabatate, micutul model Renault ajunge sa ofera un volum de depozitare de pana la 959 de litri. Impresionant, nu?

Odata urcat la volanul lui Twingo un singur lucru nu ai cum sa ratezi: ariciul albastru care sta linistit pe bord. Este un fel de spatiu de depozitare pentru telefonul mobil, pixuri, iPod si altele, un arici din cauciuc amplasat mai mult din prisma unor criterii estetice. In afara turometrului care este pozitionat in fata volanului, celelalte ceasuri de bord stau cuminte pe centrul plansei de bord. Materialele folosite la interior nu impresioneaza deloc, calitatea lor fiind usor regretabila. Un aspect important este lipsa claxonului de pe volan, acesta fiind amplasat dupa modelul Loganului pe maneta semnalizatorului. Twingo ofera un interior simplu, usor funky, cu numeroase spatii de depozitare, aflat totusi la ani lumina de calitatea interiorelor existente pe fratii mai mari de la Renault. Intr-un fel, interiorul lui Twingo iti aduce aminte de Dacia, insa consola centrala, configuratia scaunelor si tapiteria speciala ne trezesc din acea atmosfera autohtona.

Design

Noul Twingo a crescut serios in dimensiuni si odata cu aceasta evolutie au avut loc permutari la capitolul design. Silueta de pinguin a vechiului model a lasat loc noii filosofii de design existenta in gama marcii franceze, iar cel mai simplu exemplu in acest sens il reprezinta blocurile optice. Liniile stilistice au pastrat ceva din vechiul model, insa tendinta de modernitate pare din ce in ce mai pronuntata.

Cele mai puternice asemanari se regasesc la designul posteriorului, unde hayonul prezinta aceeasi configuratie, chiar daca unghiurile par a fi mai clare iar dimensiunile sunt mult mai mari. In fata, linia capotei se rasfrange brusc catre locul unde ne-am obisnuit cu existenta unei grile frontale, dar in cazul lui Twingo gasim doar sigla Renault. Bara frontala si spoilerul fata, alaturi de aripile proeminente contureza imaginea unui model mult mai puternic, mai agresiv, unui model matur in comparatie cu precedentul.

Verdict

Renault Twingo s-a facut baiat mare, iar acest lucru nu poate fi contestat de nimeni. Tratat nu de putine ori ca o masina ridicola, care devine simpatica doar pentru ca-ti starneste rasul, modelul francez a reusit sa puna masa musculara si sa impresioneze printre masinile clasei mici. Cu un motor de 75 cai putere, un spatiu interior impresionant pentru clasa sa si un look nou, tineresc, Twingo devine o oferta mai mult decat interesanta.

 

Renault comercializeaza noul model in doua versiuni pe piata din Romania. Twingo Miss Sixty prezinta un design special si un pret mai ridicat,  in timp ce Twingo Trend este la indemana oricui prin cei 9.990 de euro cu TVA inclus. In functie de dotarile optionale dorite de clienti pretul poate creste usor. 

Share