De ce accelerarea de la 0 la 100 km/h este o chestiune depasita

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 05-09-2016

cronometru

Cand vine vorba despre performantele automobilelor, timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este unul dintre pirincipalii indicatori. Cel putin in teorie.

In lumea reala, cifrele care redau timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h reprezentau pana nu demult un mod de a ierarhiza performanta. De la introducerea masinilor electrice suta la suta, nu o mai reprezinta. Astfel, vedem cum modele Tesla pot pretinde ca sunt cele mai rapide masini de serie din lume, mai rapide chiar de cat un Camaro ZL1 sa spunem sau un Ferrari, cand in realitate ele nu sunt.

Nu sunt iar acest lucru poate fi vazut foarte usor cand un posesor isi conduce pe strazile publice masina care in cifrele tehnice prezinta ceea ce prezinta. Pentru o relevanta mai mare, pe langa timpul oficial de acceleratie pe segmentul 0-100 km/h, este extrem de importanta si cifra din dreptul vitezei maxime de constructie. Tesla Model S P100D ar un timp de acceleratie pe prima suta de 2,5 secunde, asemenea lui Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, insa supercarul Bugatti atinge o viteza maxima de peste 400 km/h. In mod evident, nici nu incape discutia ce masina e mai performanta intre cele doua.

Pana la aparitia masinilor electrice, care pot accelera extrem de rapid deoarece au cuplu maxim disponibil inca de la inceputul turatiei, 0-100 km/h oferea un timp relevant pentru performantele automobilului, insa de acum, incet-incet, acest timp nu mai ramane decat un indicator imprecis al ierarhiillor.

Cu toate acestea, Tesla se apara intr-un alt fel. Sustine ca are cea mai rapida masina de serie din lume, pentru ca modele precum LaFerrari, McLaren P1 si Porsche 918 Spyder nu sunt in realitate modele de serie, ci modele construite in editii limitate.

Share