Direct din WRC – Toyota GR Yaris 1.6 l, 261 CP, AWD

Share
| Scris de: Daniel Costea | 10-01-2020

Mult asteptata versiune cu tractiune integrala, dezvoltata de Gazoo Racing, cu participarea lui Tommi Makinen Racing a fost prezentata oficial. Toyota pregateste urmatoarea versiune Yaris WRC, pentru care are nevoie si de aceasta versiune “civila” pentru omologarea modelului de curse. GR Yaris este programata pentru lansare in a doua jumatate a acestui an, fiind al doilea model ce primeste “tratamentul” GR, dupa Supra.

Toate solutiile folosite sunt de natura de a optimiza performantele, incepand cu pozitionarea motorului cat mai mult catre centrul masinii si a bateriei in portbagaj, pentru o distributie cat mai buna a maselor. Caroseria este realizata din materiale usoare, incluzand aici fibra de carbon si aluminiul. De asemenea, noua platforma permite obtinerea unui ecartament spate mai mare si face loc unei suspensii posterioare de tip paralelogram deformabil.

Printre elemente particulare de design la exterior se numara badge-urile GR, jantele de 18 inci cu design special si portierele fara rame. Plafonul a fost coborat cu 91 mm comparativ cu versiunea “normala”, creand o silueta specifica unui coupe. Lungimea masinii este de 3,99 metri, cu o latime de 1,8 metri si un ampatament de 2,55 metri.

GR Yaris are un motor complet nou, cu trei cilindri de 1.6 litri turbo, ce dezvolta 261 CP si 360 Nm. Este cuplat exclusiv la o transmisie manuala cu sase trepte. La doar 1.280 kg rezulta un raport de doar 4,9 kg per CP, cu performante dinamice excelente: mai putin de 5,5 secunde pentru sprintul 0-100 km/h si o viteza maxima de 230 km/h. Sistemul de franare a fost calibrat corespunzator, cu discuri fata de 356 mm diametru cu etriere cu patru pistoane si discuri spate de 297 mm cu etriere cu doua pistoane.

Sistemul de tractiune integrala GR-FOUR are avantajul de a varia cuplul pe punti, de la un raport 100:0 (tractiune fata totala) la 0:100 (propulsie spate totala). Soferul poate alege si dintre trei moduri de repartitie a momentului motor, pentru a modifica dupa placul sau comportamentul masinii: Normal (60:40), Sport (30:70) si Track (50:50).

Optional, proprietarul isi poate face un upgrade, alegand si asa numitul Circuit Pack, care include difrentiale Torsen cu alunecare limitata la fiecare punte, suspensie modificata si anvelope Michelin Pilot Sport 4s 225/40 R18 (in loc de Dunlop Sp Sport Maxx in standard).

 

Share