Dragoste la a doua Vedere – Mercedes-Benz V250d 4MATIC

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 03-02-2017

IMG_2922

O revedere cu cineva drag este intotdeauna un motiv de bucurie. La fel stau lucrurile si cand petreci cateva zile alaturi de un model (pe patru roti) care te-a sedus la prima intalnire. Cum zapada din Bucuresti nu s-a topit inca, am testat un V250d 4MATIC.

Text: Teodor Stefan

Monte-Carlo. Un loc unde supercar-urile si hypercar-urile, proprietatile de lux si iahturile impunatoare sunt la ele acasa. Pe heliportul din Monaco, elicopterele vin si pleaca din jumatate in jumatate de ora (sau chiar mai des), asigurand legatura cu aeroportul din Nisa, acolo unde business jet-urile celor care si le permit stralucesc, unul langa altul, sub soarele Coastei de Azur. Ce mai poti vedea in Monte-Carlo? V-uri, multe V-uri. Folosit ca mijloc de transfer intre heliport si hotelurile de lux – vezi fotografiile de mai jos facute in octombrie 2016 – sau shuttle pentru marile companii, V-Class este o prezenta obisnuita in Principat, integrandu-se perfect in peisaj.

IMG_4985

S-Class-ul movolumelor, asa cum l-am denumit dupa intalnirea din vara trecuta, aduce in segmentul MPV-urilor de lux un design eye-catching, un interior pe care-l poti accesoriza cu numeroase echipamente optionale (iluminarea ambientala te face sa crezi ca esti intr-un Lounge sau in Business / First Class-ul unei companii aeriene), toate dublate de tehnologia renumita Mercedes-Benz. Per ansamblu, V-Class este mai mult decat un monovolum luxos. Este un statement, o declaratie de design, tehnologie si stil care spune cate ceva despre gusturile si caracterul celui care il conduce.

Dintr-un Dassault Falcon in V-Class

Testul cu V250d 4MATIC a coincis cu vizita in Bucuresti a unor oameni de afaceri din Monte-Carlo. Au aterizat pe aeroportul Baneasa (BBU) cu un Dassault Falcon 2000LXS venind din Londra. Observand V-ul negru stralucind in fata aeroportului, jantele de 19 inci, dar si farurile cu LED si trapa panoramica, unul dintre ei a declarat: “Cool car, I like it! We’ve got a lot of those in Monaco.” Mi-am dat seama imediat ca in fata mea se afla un petrolhead, un pasionat de automobile. Impresia avea sa-mi fie confirmata pe drumul catre hotelul din Bucuresti unde cei 3 au fost cazati. “Acasa am si eu un Merc. Nu V-Class, ci C63 AMG Coupe. De fiecare data cand il conduc, in week-end pentru ca in timpul saptamanii folosesc scuterul prin Monte-Carlo, remarc ergonomia Mercedes-Benz si atentia pentru detalii.

IMG_2913

Si pentru ca tot vorbeam despre business jet-uri, dotarile V-ului testat (nivel de echipare Avantgarde) ne-au facut sa ne simtim la bordul unuia. Iluminare ambientala cu 3 nuante (portocaliu, albastru deschis, alb), suport lombar pentru scaunele din fata, tapiterie din piele Napa maron, pachet de design interior Avantgarde, pachet Fumatori si Masa, hayon EASY-PACK, pedalier sport, masa pliabila, compartiment bagaje segmentat, prize 12V pentru locurile din spate, suspensii sport, plafon panoramic cu protectie solara, sistem audio surround “Burmester”, COMAND Online, DISTRONIC Plus, pachet Parcare cu camera 360 de grade, AMG trim, bord acoperit cu tapiterie din piele, scaune fata incalzite si ventilate, DSR asistenta la coborare in panta, aer conditionat automat THERMOTRONIC, aer conditionat semi-automat pentru locurile din spate, Blind Spot Assist, PRE-SAFE, pachet Lane Tracking, sistemul Lane Keeping Assist si multe altele. Avand in vedere numeroasele echipamente optionale, V-ul testat avea un pret de lista de 67.068 Euro + TVA. Fara toate aceste optionale menite a asigura “La Dolce Vita” ocupantilor, pretul de lista este 39.867 Euro + TVA.

Dinamica si comportament

Noi am testat varianta Long (5 140 mm lungime), versiunea intermediara dintre cele 3 disponibile (4 895 mm pentru varianta compacta si 5 370 mm pentru extra-long). Manevrabilitatea V-ului si usurinta conducerii in traficul aglomerat ne-au facut sa uitam de lungimea masinii si de redutele de gheata / zapada formate in Bucuresti, care ingreunau si mai mult manevrele de parcare, mai ales in centrul orasului. Camera 360 de grade regasita la modelul testat (echipament optional), multitudinea de senzori, oglinzile mari si suprafata vitrata generoasa sunt elemente pe care soferii neobisnuiti cu dimensiunile unui V-Class le vor aprecia venind de pe un model mai mic.

IMG_2929

In cazul V250d, motorizarea Euro 6 cu 4 cilindri (2 143 cmc) produce 190 CP/3 800 rpm si 440 Nm apelabili intre 1 400 si 2 400 rpm. Functia ECO Start/Stop contribuie la scaderea consumului de carburant, cifrele oficiale fiind 7,7 l/100 km consum urban, 6,2 l/100 km extraurban si 6,7 l/100 km mixt. Amatorilor de cifre le spunem ca V250 4MATIC atinge prima 100 km/h in 10,6 secunde, viteza maxima fiind de 199 km/h. Masa proprie, de 3 050 kg, se simte de indata ce treci dintr-un V250 intr-unul 4MATIC. Avantajele se vad insa la rularea in conditii de aderenta scazuta (gheata, zapada – asa cum am intalnit la iesirea din Bucuresti), unde tractiunea superioara versiunii 2WD confirma faptul ca ai facut o alegere inspirata. Cutia de viteze 7G-TRONIC Plus functioneaza admirabil si schimba rapid treptele, amatorii unui stil de conducere sportiv putand utiliza si padelele din spatele volanului. Gratie sistemului Agility Select, cel de la volan are la dispozitie 4 moduri de condus – Economy, Manual, Confort si Sport – fiecare cu setari specifice pentru raspunsul motorului si cutiei de viteze la apasarea acceleratiei.

IMG_2901

Concluzie

Dupa doua zile petrecute in compania V250d 4MATIC Avantgarde si returnarea masinii in parcul de presa Mercedes-Benz Romania, concluzia a fost clara: avem de-a face cu cel mai interesant monovolum de lux pe care banii il pot cumpara. Daca nu ati condus inca un V-Class, faceti acest lucru cat mai curand posibil. Pe langa aspectele business amintite la inceputul articolului, V-Class este ideal pentru evadari de week-end cu prietenii, la munte sau la mare, si pentru concedii cu familia. Personal, am pus Merc V-Class pe lista modelelor pe care imi doresc sa le detin, mai devreme sau mai tarziu in viata. Pana atunci insa, astept cu interes o noua reVedere.

Share