Dupa 17 ani, Toyota Supra revine in lumina reflectoarelor

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 15-01-2019

A 5-a generatie Supra a debutat ieri la Salonul Auto de la Detroit, spre bucuria fanilor de pretutindeni. In primul an dupa lansare, doar 900 de unitati Supra vor fi vandute in Europa, alaturi de 90 de exemplare A90 Edition.

de Teodor Stefan

Asemeni versiunii din Statele Unite, Supra pentru Europa (dezvoltata pe aceeasi platforma cu noul BMW Z4) este propulsata de un 6 cilindri in linie de 3 litri ce ofera 340 CP si 500 Nm, cuplat la o transmie automata cu 8 trepte. Cel de la volan va putea alege intre doua moduri de condus – Normal si Sport – iar tractiunea este spate. Exista, de asemenea si setarea Track pentru sistmul de control al stabilitatii, setare ce reduce nivelul interventiei electronicii atunci cand vrei sa te distrezi pe circuit si sa derapezi controlat. Noua Supra include si functia Launch Control, sprintul 0-100 km/h fiind acoperit in 4,1 secunde. Masa proprie a masinii este de 1500 kg, iar viteza maxima anuntata este limitata la 250 km/h.

Clientii europeni au la dispozitie doua niveluri de echipare: Active si Premium. Toyota GR Supra Active aduce suspensie adaptiva, jante de 19 inci din aliaj, climatizare duala, Adaptive Cruise Control, faruri si stopuri cu LED, Smart Entry, sistem audio cu 10 incinte acustice si un sistem infotainment cu ecran de 8,8 inci, Bluetooth si port USB.

Nivelul urmator, Supra Premium, aduce, in plus, tapiterie din piele neagra, sistemul audio JBL cu 12 boxe, Head-Up Display si incarcare wireless pentru telefon. La interior, ambianta BMW este omniprezenta la nivelul butoanelor si display-urilor, lucru de inteles avand in vedere ca cele doua modele au fost dezvoltate impreuna. Preturile pentru Europa vor fi anuntate in curand.

In Japonia, pe langa motorizarea de 3 litri, Toyota ofera pentru noua Supra GR si un motor de 2 litri turbo cu 4 cilindri in doua variante de putere: 200 CP (0-100 km/h in 65, secunde) si 260 CP (0-100 km/h in 5,2 secunde).

Share