Euro NCAP inaspreste metodologia de testare

Share
| Scris de: Daniel Costea | 20-05-2020

O data la doi ani, Euro NCAP isi actualizeaza si imbunatateste metodele de testare. Iar acum este momentul pentru un nou update. Cea mai importanta modificare introdusa acum este introducersea unei bariera mobile care vine din sensul opus si se loveste frontal cu masina. Aceasta noua procedura evalueaza atat protectia ocupantilor, cat si potentialul distructiv pe care il are masina pentru vehiculul pe care il loveste.

Cu aceasta ocazie isi face debutul si cel mai avansat manechin la acest moment in lume, “THOR”, ce are dimensiunile unui barbat de talie medie. Noul test, elimina procedura de impact cu bariera deformabila fixa, care a fost folosita in ultimii 23 de ani. 

In ceea ce priveste impactul lateral, au fost marite viteza de impact si masa barierei, inasprind severitatea acestui test. Si mai important, Euro NCAP va evalua pentru prima data la aceasta proba si potentialul impact dintre sofer si pasagerul din fata, asa numitul far-side impact. In acest sens, este de asteptat ca tot mai multi producatori de automobile sa introduca airbagul frontal central (intre scaunele fata).

In afara de modificarea testelor de impact apar si noi rating-uri dezvoltate impreuna cu CTIF (International Association of Fire & Rescue Services) pentru functiile si caracteristicile post accident. Astfel, producatorii de automobile vor fi recompensati pentru subiecte precum usurinta de descarcerare, deschiderea electrica a usilor si apelul eCall catre serviciile de urgenta.

Euro NCAP va aplica aceste noi reglementari din toamna acestui an, cand va relua sesiunile de testare. Acestea au fost suspendate temporar din cauza pandemiei.

Share