Fast track – Test Mercedes-Benz GLC Coupe

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 08-08-2018

Fie ca ne place sau nu, SUV-urile coupe exista si nu vor disparea prea curand. Din contra. Cat timp va exista cerere pentru ele, producatorii se vor da peste cap pentru a veni cu noi modele menite a satisface asteptarile clientilor si a creste vanzarile. Timp de cateva zile am testat un GLC Coupe 300 4Matic si va spunem daca merita sau nu diferenta de pret fata de SUV-ul GLC.

Text: Teodor Stefan

Cand te grabesti in aeroport si nu vrei sa pierzi zborul – poate si sa savurezi o cafea in Business lounge inainte de imbarcare – culoarul prioritar “Fast Track” este exact ceea ce-ti trebuie pentru a trece rapid prin controlul de securitate si a ajunge la poarta de imbarcare inainte ca aceasta sa se inchida. Alegi “fast track” si totul se desfasoara pe repede-inainte, intr-un ritm alert. Cam la fel se intampla si cu GLC Coupe daca il raportam la GLC-ul “normal”: caracterul sportiv este mai accentuat, atat la nivel de design exterior, cat si in materie de comportament dinamic, atunci cand conduci intr-un stil alert pe un drum sinuos, “legand” virajele unul dupa altul.

Design

  

Judecand dupa linia plonjata a spatelui, ce imprima modelului o tusa sportiva, credem ca termenul “fastback” s-ar potrivi mai bine acestui teuton, insa Mercedes-Benz a ales sa-i spuna “Coupe”. GLC Coupe preia de la SUV-ul GLC (realizat pe platforma C-Class) numeroase panouri ale caroseriei si aduce in plus cateva detalii de design menite a-i evidentia caracterul dinamic. De asemenea, GLC Coupe este cu 42 mm mai coborat decat GLC-ul “normal”, bancheta a fost inlocuita cu doua locuri individuale (cel din mijloc este potrivit mai mult pentru copii), iar servodirectia a fost acordata pentru un raspuns mai rapid la input-urile soferului. Pachetul exterior AMG regasit la modelul testat costa 2000 EUR si include suspensie sport, pack AMG Styling si DYNAMIC SELECT, optiune care permite selectarea unuia dintre regimurile prestabilite de condus (Eco, Confort, Sport, Sport+) sau personalizarea regimului prin modul Individual. Evacuarea Sport costa 350 EUR, in timp ce jantele AMG de 19 inci, design cu 5 spite duble gri Titanium si finisaj lucios, nu costa suplimentar.

Interior si ergonomie

In pofida liniei mai coborate a plafonului, doi adulti inalti pot calatori in spate chiar si pe distante mai lungi. Portbagajul este cu 50 de litri mai mic decat la GLC, oferind 500 de litri, iar sub podeaua portbagajului se mai afla un spatiu suplimentar de depozitare (optional, 130 EUR). Marginea portbagajului este cam inalta, astfel ca trebuie depus un efort suplimentar la incarcarea obiectelor voluminoase. Daca se rabateaza bancheta, volumul portbagajului creste la 1400 de litri. In ceea ce priveste ergonomia si calitatea materialor, respectiv a finisarii habitaclului, nimic de comentat. Interiorul GLC Coupe emana feeling-ul unui lucru bine facut, tipic german, combinatia reusita dintre elemente plastice, insertii metalice, tapiteria din piele si lemn contribuind la obtinerea unei ambiante placute. Habitaclul nu duce lipsa de spatii de depozitare si nici de conectivitate, oferind port-uri USB si locasuri pentru depozitarea bauturilor racoritoare sau a diferitor obiecte personale.

Ergonomia si comenzile intuitive au fost mereu atribute Mercedes-Benz, iar GLC Coupe nu face exceptie de la regula. La venirea serii, liniile habitaclului sunt accentuate de iluminarea ambientala, dotare optionala care costa 200 EUR. Si pentru ca tot vorbim despre optionale regasite la modelul testat, amintim Asistentul pentru unghi mort (450 EUR), sistem inteligent de iluminare cu LED (585 EUR), geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa (370 EUR), respectiv pachet interior AMG (480 EUR) ce include si ornamente din lemn de frasin negru (290 EUR), pachet Parcare, inclusiv camera periferica (320 EUR) si pachet scaune Confort (200 EUR).

Motor si dinamica

Sub capota avem un propulsor cu 4 cilindri de 2 litri ce dezvolta 245 CP / 5500 rpm si 370 Nm / 1300 – 4000 rpm. Puterea este transmisa celor 4 roti cu ajutorul unei cutii automate cu 9 rapoarte. Chiar si cu jantele de 19 inci, GLC Coupe “pluteste” bine peste denivelari cu suspensia setata in modul Confort. Asa cum era de asteptat, Sport+ ascute reactiile masinii pana la limita superioara, oferind un caracter dinamic atat la nivelul servodirectiei, cat si la felul in care raspunde motorul la apasarea acceleratiei si modul in care schimba cutia. In functie de regimul de condus, cutia retrogradeaza chiar si doua-trei trepte deodata, valorificand la maxim cuplul si puterea motorului.

Totusi, compromisul ideal il reprezinta modul Sport, in care am acoperit cea mai mare parte a kilometrilor parcursi. Indeajuns de suplu pentru a nu transmite in habitaclu imperfectiunile din asfalt, dar suficient pentru ca soferul sa fie permanent informat despre comportamentul dinamic al masinii. In virajele stranse, ruliul este bine controlat si GLC Coupe pare mai agil decat te-ar lasa sa crezi lungimea de 4,7 metri si masa proprie de aproape 1,8 tone. Pe portiunile virajate ale testului parcurs, am apreciat tractiunea integrala 4Matic si Torque Vectoring, care directioneaza cuplul catre roti astfel incat sa iesi rapid din viraj, cu eficienta maxima. Daca cele 3 moduri predefinite nu sunt de ajuns, poti configura raspunsul servodirectiei, al motorului si transmisiei in modul Individual, in functie de preferintele personale.

Concluzie 

In Romania, SUV-ul GLC 300 4Matic costa 48.850 Euro cu TVA, in timp ce un GLC Coupe 300 4Matic are un pret de lista de 55.038 Euro cu TVA. Merita diferenta de aproape 6200 de Euro pentru un GLC Coupe? Judecand rational, raspunsul este nu. Cum insa coupe-urile tin mai mult de latura pasionala si de sentimente decat de logica, exista cumparatori dispusi sa plateasca diferenta. Pentru acesti bani vor obtine un model care intoarce, garantat, mai multe priviri in trafic decat un GLC, se conduce mai sportiv, este mai luxos decat BMW X4 la interior si, in ciuda anumitor limitari, ofera si o latura practica suficienta.

Share