Stiri

Fostul proprietar Bugatti spune ca rivalii au sabotat succesul marcii in anii ’90

De 6 iunie 2016No Comments

bugatti

Epoca moderna pentru Bugatti n-a inceput cu Volkswagen, ci cu antreprenorul italian Romano Artioli, care a cumparat brandul in 1987 si a fondat Bugatti Automobili S.p.A.

Dupa readucerea Bugatti in actualitate, Romano Artioli l-a angajat pe arhitectul Giampaolo Benedini  pentru a construi o fabrica in Campogalliano, Modena, Italia. Primul proiect Bugatti in epoca moderna i-a mai inclus si pe legendarii ingineri italieni Paolo Stanzani si Marcello Gandini, ambii cu realizari spectaculoase precum Countach sau Miura. In 1991 a inceput productia modelului Bugatti EB110 in ziua in care se implineau 110 ani de la nasterea fondatorului Ettore Bugatti.

Succesul revenirii Bugatti a contat in mare parte de acest supercar, care n-a reusit sa scoata profit, cu toate ca prezenta tehnologii extrem de avansate precum sasiu din fibra de carbon sau motor V12 quad turbo. Motorul era capabil sa dezvolte 552 cai putere la 8.000 rpm si permitea masinii sa accelereze pe prima suta in 3,2 secunde si atinga viteza maxima de 343 km/h.

In 1993, Artioli parea sa puna bazele unei companii a marcilor de inalta performanta, odata cu achizitionarea Lotus. Insa lucrurile n-au mers deloc bine, conditiile economice determinand inchiderea activitatii Bugatii in 1995.

Recent, Romano Artioli a dezvaluit ca nu economia a determinat esecul Bugatti din anii ’90, spunand ca concurenta a sabotat existenta marcii, insa nu a dorit sa ofere nume sau alte detalii. Artioli a facut totusi o declaratie socanta referindu-se la presiunea pusa de concurenta pe furnizorii Bugatti: „In acele vremuri erau o gasca. Mafia era ca o trupa de cercetasi pe langa baietii aia”.

Share

Leave a Reply

3 + three =