Inapoi in viitor. IAA Frankfurt este „point of no return”

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 14-09-2017

Salonul Auto de la Frankfurt si-a terminat socotelile cu presa de specialitate si a deschis larg portile pentru public. Daca vanzoleala lansarilor si prezentarilor de noi concepte si modele a cam luat sfarsit, intr-o epoca in care nimeni nu mai poate surprinde pe nimeni si nici nu mai e eficient sa o faci, publicul se va putea bucura de noile tehnologii electrice dar si de supercarurile de top.

Vedeta salonului, fara indoiala, a fost Mercedes-AMG Project One, un fel de SLR McLaren al zilelor noastre, doar ca mai bun. Era clar ca nimeni nu-i poate surclasa pe cei de la Mercedes-AMG inca de cand au anuntat ca Project One, sau masina de strada cu motor de Formula 1, va fi prezentat la Frankfurt. Cu  toata masina porno al celor de la BMW – X7 Concept -, cu toate eforturile de altfel nobile ale celor de la Kia cu un concept Proceed absolut superb in clasa muritorilor de rand, cu Symbioz-ul de la Renault si asa mai departe. Project One a venit, a vazut, a invins.

Dincolo de atentia, de multe ori nedreapta, pe care presa o ofera segmentului de supercaruri, care nu inseamna in materie de cifre mai mult de 1% din industrie, dar in materie de imagine ia cam toata spuma, Frankfurt IAA este primul salon auto in care ofensiva electrica a luat avant.

In sensul ca producatorii auto nu au mai venit doar sa-si faca imagine jucandu-se cu masini electrice imaginare, nu au mai batut apa in piua pe subiect cand de fapt mergeau pe vechiul sistem. Au venit si au dat drumul la treaba.

Mai toata lumea a anuntat macar un model electric iar cativa jucatori de pe piata au facut anunturi aproape socante. Treaba e simpla, mai tarziu sau mai devreme, toata lumea va trece pe electrice. Iar Frankfurt este primul salon auto cand ni se spune explicit asta. Asadar, viitorul a inceput.

Share