Inventatorul anvelopei de iarna implineste 120 de ani

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 12-03-2018

Nokian Tyres aniverseaza 120 de ani de la pionieratul sau in industrie. Prin intermediul produselor inovatoare, brandului de incredere si angajamentului asumat privind satisfacerea clientilor sai, cel mai nordic producator de anvelope din lume si-a construit o pozitie solida pe piata. Pe parcursul celor 120 de ani, Nokian Tyres si-a extins activitatea la nivel global, devenind o companie cu viziune pentru viitor, cu o identitate noua si pregatita sa valorifice oportunitatile oferite de lumea aflata in continua schimbare.

Suntem mandri de originile noastre si de mostenirea insemnata constituita din pionieratul tehnologic, inalta calitate a produselor si spiritul Hakkapeliitta. Fiind buni cunoscatori ai conditiilor meteorologice dificile, am promovat si facilitat de-a lungul decadelor transportul in deplina siguranta. Nu bucuram de o baza solida pe care ne propunem sa construim impreuna cu personalul nostru, clientii si partenerii nostri, o poveste de succes rasunatoare,” a declarat Hille Korhonen, presedinte si CEO, Nokian Tyres.

Etapele de dezvoltare ale Nokian Tyres ilustreaza o poveste interesanta din istoria industriei finlandeze a cauciucului. Infiintata in anul 1898 sub numele de Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö, compania producea galosi, sigilii de cauciuc, diferite tipuri de furtunuri, bastoane de politie si, mai tarziu, pneuri pentru biciclete. Productia anvelopelor pentru autovehicule a debutat la inceputul anilor 1900, odata cu cresterea numarului de autoturisme.

Pentru Nokian Tyres insa, primul succes notabil in industria anvelopelor s-a inregistrat in anul 1934, cand compania a dezvoltat prima anvelopa de iarna din lume, Kelirengas. Doi ani mai tarziu, compania a produs prima anvelopa de iarna Hakkapeliitta, ceea ce a oferit companiei oportunitatea de crestere si expansiune pe piata internationala. Nokian Hakkapeliitta a fost brandul lider pe piata anvelopelor de iarna pentru mai bine de 80 de ani.

 

O noua identitate pentru perspective viitoare

In prezent, Nokian Tyres este cea mai profitabila companie cu activitatea sa; numara 4.600 de specialisti in intreaga lume si are o cifra neta de vanzari de 1.6 miliarde de euro. Produsele companiei sunt comercializate in aproximativ 60 de tari. Tendinte principale precum noile forme de mobilitate, digitalizarea si schimbarile climatice reprezinta adevarate provocari pentru industrie, insa ofera, de asemenea, oportunitati interesante de dezvoltare.

„Singura modalitate de a ne pastra pozitia de top din industrie este dezvoltarea constanta si reinnoirea. Aceasta inseamna, spre exemplu, extinderea prezentei noastre in afara pietei traditionale de anvelope de iarna si realizarea de investitii in servicii care simplifica intretinerea anvelopelor. Intentionam sa continuam actiunile sistematice si sustenabile privind dezvoltarea de solutii inovatoare si sa ne mentinem abilitatea de a ne adapta rapid si flexibil schimbarilor din jurul nostru,” a adaugat Korhonen.

Nokian Tyres si-a actualizat brandul pentru a omagia aceasta aniversare. Noua identitate de brand reflecta istoria indelungata a companiei, operatiunile sale sustenabile si valorile scandinave.

Share