Jaguar F-Type facelift renunta la motoarele V6

Share
| Scris de: Daniel Costea | 03-12-2019

Modelul cu care Jaguar vrea sa ii tina piept noului Porsche 911 a trecut printr-o restilizare estetica si un upgrade tehnic. Una dintre deciziile surpriza este scoatere din oferta a motorului V6. Versiuna de baza va miza pe motorul Ingenium cu patru cilindri, de 2 litri turbo, ce dezvolta 300 CP, disponibil doar cu tractiune spate. Urmeaza V8-ul in doua versiune de putere, de 450 CP si 575 CP, primul disponibil cu tractiune spate sau integrala, iar al doilea doar cu tractiune pe toate rotile.

Jaguar F-Type V8 de 575 CP atinge 100 km/h in 3,5 secunde si o viteza maxima de 300 km/h. Versiunea este oferita numai in specificatia de echipare R, care aduce arcuri si amortizoare modificate. V8-urile sunt echipate cu un sistem activ de evacuare, care are functie sport pentru un sunet mai potentat. In plus, apare si o noutate, functia Quiet Start pentru cei care pleaca dimineata si nu vor sa isi deranjeze vecinii atunci cand pornesc motorul la rece.

In ceea ce priveste modificarile exterioare, farurile au o forma alungita, iar capota a fost putin modificata pentru ca “nasul” sa para mai lung si masina mai lata, desi dimensiunile exterioare au ramas neschimbate. S-au restilizat si barele de protectie, spoilerul frontal este acum mai agresiv, iar prizele de aer de pe capota aduc o mina mai obraznica modelului.

Luminile de zi, de tip LED, sunt desenate ca o fasie ingusta de lumina, urmand ideea de forma mai zvelta a partii frontale. Profilul si mai ales forma si inclinatia lunetei sunt neschimbate, fiind un fel de pecete a modelului. In continuare, evacuarea comunica ce motorizare este sub capota: terminal de forma patrata, pozitionat central pentru motorul de 2 litri si cate doua tevi rotunde in fiecare extrema pentru V8.

Habitaclul a primit materiale de calitate mai buna si cateva noutati pe partea de infotainment. In spatele volanului se regaseste un imens display de 12.3 inci care poate fi configurat cu diverse layout-uri, inclusiv ca un imens turometru. Pe consola centrala si-a facut aparitia sistemul Touch Pro cu ecran de 10 inci, folosit deja pe alte modele din grup, cu conectivitate Android Auto si Apple CarPlay. Un detaliu mai degraba de imagine este inscriptia “Jaguar est 1935” in zona de reglare a centurilor de siguranta, ca un indiciu a anului in care Sir William Lyons a folosit prima data numele Jaguar pe masinile sale.

Share