Less is more – Test Mercedes-Benz C220d facelift

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 15-02-2019

Peste 6500 de componente au fost schimbate cu ocazia facelift-ului primit de C-Class in 2018, adica aproape 50% din masina. Mercedes-Benz spune acestea sunt cele mai importante schimbari aduse modelului de la lansarea sa. Si ce mod mai bun de a vedea upgrade-urile primite de a patra generatie C-Class decat un test cu C220d?

Text: Teodor Stefan

Nu trebuie sa fii un geniu pentru a realiza ca gama C-Class este extrem de importanta pentru Mercedes-Benz. Cifrele vorbesc de la sine. Unul din cinci Merc-uri vandute este un C-Class, iar daca luam in considerare si vechiul 190 comercializat inaintea lansarii C-ului, avem un model care s-a vandut in aproape 10 milioane de unitati din 1982 si pana acum. In 2017, Mercedes-Benz a vandut 415.000 C-uri Sedan, Coupe, T-Modell si Cabriolet la nivel mondial – o cifra care subliniaza, inca o data, cele spuse anterior. In aceste conditii, trebuie sa ai grija sa nu strici “reteta” de succes, asa ca Merc a fost foarte atent cand a operat facelift-ul de anul trecut. Referindu-se la acesta, Christof Kuhner, seful de dezvoltare al gamei C, afirma ca “update-ul primit in 2018 este cel mai consistent din istoria C-Class.” Mai trebuie mentionat ca faceliftul a adus 3 culori noi pentru caroserie si 20 de design-uri noi pentru jante.

Design exterior

“Mai putin inseamna mai mult” – o expresie care se potriveste perfect modelului testat. Vopseaua metalizata Argintiu Mojave (780 EUR) – in contrast cu albul zapezii cazute in seara dinaintea sedintei foto – ii conferea C-ului un aspect stealth, amintind de avioanele americane F-117 Nighthawk, invizibile pentru radar. In plus, masina iesea in evidenta si prin pachetul AMG (3905 EUR), farurile Full-LED, luminile de frana adaptive, linia AMG interior, volanul multifunctional cu piele embosata, linia AMG exterior, jantele din aliaj de 18 inch si alte elemente menite a-i conferi un look sportiv. Comparativ cu versiunea dinaintea facelift-ului, diferentele de design sunt subtile, insa evidente pentru fanii marcii si pentru un cunoscator cu simt fin de observatie. Designul este o chestiune subiectiva si multi ar putea sa ne contrazica, dar chiar si asa ne mentinem parerea: comparativ cu Audi A4 si BMW Seria 3, principalii rivali din segment, noul C-Class are cele mai frumoase linii exterioare si interioare.

Habitaclu si ergonomie

 

Daca la exterior diferentele sunt discrete, sub caroserie povestea sta cu totul altfel. Dovada? 80% dintre sistemele electronice regasite la modelul testat sunt in intregime noi. C-Class facelift aduce numeroase technologii noi pentru gama C, cele mai multe fiind preluate de la varful de gama S-Class. Aceasta politica de trecere a sistemelor avansate de la modelele de varf la cele din mijlocul si baza gamei este intiparita in filozofia Mercedes-Benz de ani buni. In aceste conditii, nu trebuie sa mire pe nimeni faptul ca modelele Merc din clasele inferioare sunt privite drept lideri tehnologici in segmentele lor, raportate la ceea ce ofera concurenta din punct de vedere tech.

Pornirea fara cheie a motorului (Keyless Start) este standard pe toata gama, iar un sistem inteligent poate detecta daca C-ul a fost lovit in parcare (senzorii detecteaza chiar si zona in care a fost lovit si ora, trimitand imediat o alerta pe telefonul proprietarului) sau, mai rau, furat. La interior, ergonomia ni s-a parut mai buna decat la Seria 3 sau A4. C-Class facelift aduce si conceptul “Energising Confort”, care combina functia masaj a scaunelor cu climatizarea si iluminarea ambientala pentru a oferi cea mai relaxanta ambianta posibila in habitaclu. Pe langa cadranele de bord configurabile in numeroase moduri, functie preluata de la fratii mai mari S si E-Class, C-Class facelift aduce si sisteme de asistenta la conducere imbunatatite prin adaugarea mai multor radare si camere. Totodata, Mercedes-Benz anunta cu mandrie si noile faruri Full-LED, care bat pana la 650 de metri departare. Ecranul sistemului infotainment este mai mare si mai plat ca pana acum, iar optional cadranele de bord pot fi inlocuite cu un display digital de 12,3 inci – un rival pe masura pentru Audi Virtual Cockpit. Spatiul pentru cap la locurile din spate este bun chiar si pentru pasagerii inalti, iar izolarea fonica nu lasa loc pentru comentarii, nici macar la viteze ridicate, pe autostrada, sau la rularea pe sosele proaste, din care avem destule in tara noastra. Un minus remarcat in timpul testului: spatiul de sub scaunele fata pentru picioarele pasagerilor din spate putea fi ceva mai generos.

Motorizare si dinamica

Propulsorul de 2 litri cu 4 cilindri dezvolta 195 CP/3800 rpm si un cuplu maxim de 400 Nm intre 1600-2800 rpm. Puterea este transmisa rotilor spate prin intermediul unei transmisii automate 9G-Tronic. Cifrele oficiale arata un sprint 0-100 km/h in 6,9 secunde si o viteza maxima de 240 km/h. Desi toate versiunile dispun de tractiune spate (se poate opta si pentru tractiunea integrala), C-Class nu incearca sa fie cel mai sportiv model din segment – aici lider ramane BMW Seria 3, urmat de Alfa Romeo Giulia – insa ofera mix-ul optim intre confort, rafinament, ergonomie si dinamica. Chiar si atunci cand il conduci la limita, sentimentul de siguranta este mai accentuat in C-Class decat intr-un Seria 3, iar asta se datoreaza si set-up-ului echilibrat despre care vorbeam mai sus, calea de mijloc intre confort si sportivitate. Iar daca vreti si mai multa adrenalina si agresivitate vizuala, puteti alege oricand C43 AMG.

Concluzie

“S-ul de clasa medie” este o caracterizare care i se potriveste foarte bine C-ului facelift. Asta se traduce printr-un design atragator – cel mai frumos raportat la rivalii directi – un interior rafinat, cea mai buna ergonomie din segment si echilibrul optim in materie de tinuta de drum, confort si siguranta. Daca vreti sa va bucurati de cea mai relaxanta experienta la condus din clasa medie, C-Class reprezinta, fara indoiala, alegerea potrivita. Limuzina C220d are un pret standard de lista de 34.420 Euro (cu TVA), iar exemplarul testat costa, cu tot cu optionale, 49.313 Euro (cu TVA).

Share