Lumea lui Renault Megane văzută prin ochii lui Andrei

| Scris de: Robert Gherghe | 18-05-2017

Ne-am întâlnit a doua oară cu noul sedan Renault Megane. Şi am ales să facem lucrurile puţin diferit. Iată cum! Am ales un posesor de altă marcă, să-i zicem Andrei. Andrei este un utilizator înrăit de Ford. Andrei s-a însurat, motiv suficient cât să treacă de la Fiesta la Focus. Andrei iubeşte, după cum se vede, marca Ford.  Renault-ul nu prea. Dar Andrei nu ştie că este în target-ul noului Megane sedan.  I-am dat maşina lui Andrei, deşi Andrei nu este tester de maşini. El este un om obişnuit cu condusul obişnuit de maşini. Şi a ieşit un fel de drive-test. Lumea lui Renault Megane văzută prin ochii lui Andrei.

Andrei a luat Megane sedan-ul şi l-a condus pe ruta Bucureşti – Galaţi – Bucureşti. De ce a făcut Andrei asta? Păi pentru că, cum v-am zis mai sus, tocmai ce s-a însurat, şi ca om însurat ai obligaţia să-ţi mai vizitezi şi socrii. Iar Renault Megane sedan este o maşină care oferă garanţia unei căsnicii potrivite, cel puţin socrilor.

Ce i-a plăcut lui Andrei la Megane sedan

Plecând de la Bucureşti către Galaţi, i-am ales lui Andrei o rută care cuprinde autostrada, drum naţional, drumuri urbane. Practic  e suficient să testezi maşina în toate condiţiile şi să extragi, ceva acolo, sevă din ea.

Consumul:

N-am vrut să-l complicăm pe Andrei. El nu e obişnuit cu chestiuni de genul cât ia maşina când rulezi pe Eco, cât ia la sută când o pui pe Sport, cât ia pe Comfort şi aşa mai departe. Cât ia la deal, cât o lua la vale? Pe un traseu care a cuprins autostradă, drum naţional, trafic de Bucureşti şi trafic un pic mai light de Galaţi, Megane sedan-ul cu peste 600 km făcuţi a înregistrat o medie de 6,8 litri la 100 km. Se putea şi mai bine, aşa cum se ştie că se putea şi mai rău. Tragem să credem că lui Andrei i-a plăcut mult faptul că motorina e „moca” şi nu s-a preocupat prea tare de consum, rulând ca un şofer liniştit, deşi tânăr, pe modul Comfort şi lăsând maşina schimbe automat din cutia sa EDC.

Şi aici ajungem la a doua constatare din dreptul celor pozitive.

Cutia automată:

Transmisia EDC cu dublu ambreiaj cuplată la motorizarea diesel 1.5 dCi, vechiul şi mai mult ca decentul propulsor pe care Renault îl oferă, a fost un miracol descoperit de un utilizator obişnuit al cutiei manuale. Mirarea nu i-a fost mare privind confortul condusului urban, cât mai ales lejeritatea cu care maşina l-a lăsat să parcurgă drumul între cele două urbe. Aici am adăuga noi că dinamica vehiculului pe zonele virajate, felul în care se aşează pe autostrada la viteze mari şi confortul unei suspensii gândite în acest sens au fost elementele care au întregit senzaţia testerului nostru ocazional.

Acoperişul panoramic

Pe echiparea de top a Megane-ului testat,  acoperişul panoramic din sticlă cu deschidere apare ca o revelaţie pentru orice posesor de maşină obişnuită. Megane punctează explemplar la acest capitol, iar reacţia de mirare şi entuziast pe care Andrei n-a putut să ne-o ascundă ne arată de ce noul Megane sedan face cu ochiul chiar şi unui client obişnuit al altei mărci de pe acelaşi segment.

La confortul unui spaţiu vitrat abundent s-a adăugat plăcerea de a privi maşina din exterior, executată exemplar de designerii francezi care au plusat  cu o stilistică menită să integreze în imaginarul potenţialului client un peisaj mirific. Andrei este doar unul dintre cei mulţi care rămân mască la prima vedere a noului Megane sedan.  Şi vă reamintim că Andrei nu este nici un mare fan, nici vreun mare cunoscător al maşinilor, ci un utilizator obişnuit care s-a dat în dragoste, întâmplarea face, cu produsele mărcii Ford. Maşina noastră este însă frumoasă şi de la o vârstă încolo, cât ar fi ea de tinereţe, îţi face cu ochiul mai ales din posteriorul ei care ascunde un portbagaj generos, dar şi din farurile cu LED-uri, capota cu striaţii sau sigla cu dimensiuni mărite care tronează în mijlocul grilei. Megane Sedan respectă principiile unei estetici atrăgătoare, fie că eşti, fie că nu eşti fan al frațuzoaicelor.

Ce nu i-a plăcut lui Andrei

L-am ales pe Andrei să fie testerul nostru tocmai pentru că e genul de potențial client cârcotaș. După cum spuneam, lui îi place Ford şi tot ceea ce face Ford e bun pentru el. Are acea încăpăţânare a ţăranului tradiţional român la începutul reformei agrare. Asta ştie el, asta face el, nu-i trebuie lui ceva nou. Dar l-am mai ales şi pentru că atunci când îl loveşte entuziasmul, poate rămâne cu picioarele pe pământ şi nu bagă sub preş lucrurile mai puţin plăcute.

Ergonomia:

N-a ştiut el, Andrei, să ne zică cu subiect şi predicat că, domnule, nu-mi place ergonomia la maşină. Comenzile sunt alandala pe volan, lucru pe care orice utilizator zilnic al unei singure maşini îl va descoperi ca păcat la prima urcare în altă maşină, de la altă marcă. Dar ne-a zis şi nu l-am putut contrazice că display-ul acela alungit, care i-ar fi plăcut cu R-Link şi aşa, e cam greu de manevrat din postura de şofer, că head-up display-ul îţi afişează viteza dar n-are o vizilitate bună chiar din orice poziţie a scaunului, că n-a reuşit să intuiască unde sunt butoanele pentru cruise control şi că poziţionarea controlului de volum sub volan este destul de ciudată.

Concluzie:

Cum nu ne-a zis mai nimic de susţinerea laterală a scaunelor, de spaţiul interior, pe care le-a împărţit cu soţia, de calitatea materialelor, am tras noi concluzia, fără să greşim – lucru de altfel verificat –, că aceste chestiuni l-au servit cu brio, fără să-i displacă sau să-i placă în mod special.

Nu s-a plâns omul nostru nici de soţie de data aceasta, semn că doamna a fost tăcută la modul admirativ de noul automobil, ori că antifonarea bună a maşinii l-a făcut pe şoferul nostru să fie mai conectat la vocea dânsei, deci mai puţin iritat ca alte dăţi când vocea soţiei la intersecția cu alte zgomote provenite, aiurea, din afară, îl zăpăceau de cap. Ori că senzaţia calmă a interiorului, iluminatul ambiental care îmbie la o atmosferă romantică să fi fost cauzele, nici nu ştim, dar nici n-am stăruit să aflăm. Cert este că nu s-a plâns o clipită de aşezarea maşinii pe curbele care necesită o atenţie sporită sau de parcarea lungului automobil, lucru care de altfel nu-i iese întotdeauna cu brio, semn că pachetul parking cu camera retrovizoare l-au ajutat pe omul nostru.

Cu plăcere, Andrei!

Testul Voom.ro cu noul Megane sedan!