Marea evadare – Test VW Multivan

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 14-12-2017

Unii il folosesc ca shuttle de companie sau in industria hoteliera, pentru transferul oaspetilor de la si catre aeroport. Altii prefera sa-si ia familia sau prietenii si sa evadeze in weekend sau sa plece in concediu la bordul lui. Indiferent de “misiune”, VW Multivan bifeaza cu rigurozitatea tipic germana cerintele de pe lista.

Text: Teodor Stefan

De cate ori v-ati gandit sa plecati intr-un weekend la munte sau la mare sau intr-un concediu in afara tarii si v-ati dorit mai mult spatiu, atat pentru bagaje, cat si pentru pasageri? Cu siguranta vi s-a intamplat cel putin o data pana acum. Pentru ca, nu-i asa, o evadare de weekend sau una prelungita este mai frumoasa alaturi de alti prieteni sau de alte familii, indiferent de destinatia aleasa sau durata sederii. Intr-un weekend insorit de toamna am luat la test un VW Multivan pentru a evada putin din traficul Bucurestiului. Nu am plecat departe, insa road trip-ul a fost suficient pentru a ne face o impresie despre acest model.

Design si Confort

Fiind vorba despre un monovolum derivat dintr-o utilitara, designul nu a fost pe primul loc intre prioritatile producatorului. In pofida aspectului angular, Multivan poate fi recunoscut imediat in trafic ca un Volkswagen 100% gratie partii frontale. Culoarea gri a exemplarului testat nu iese in evidenta asemeni altor nuante disponibile pentru Multivan (12 in total), dar o veti aprecia atunci cand va disimula bine praful acumulat pe caroserie intr-un oras atat de aglomerat ca Bucurestiul.

VW sustine ca Multivan ofera cele mai multe posibilitati de personalizare din segment, iar caroseria in doua culori este doar un exemplu in acest sens. In functie de gusturile personale si de modul in care veti utiliza preponderent monovolumul (timp liber sau afaceri), puteti alege urmatoarele combinatii: Candy White/Cherry Red, Candy White/Bamboo Garden Green, Candy White/Starlight Blue, Candy White/Indium Grey, Candy White/Mojave Beige, Reflex Silver/Acapulco Blue si Indium Grey/Deep Black.

Liniile orizontale regasite la exterior se continua si in interior, unde avem numeroase spatii de depozitare si 7 locuri (pe modelul testat), layout 2-2-3. In functie de nivelul de echipare, Multivan ofera numeroase dotari – standard si optionale. Pentru ca tot vorbeam mai sus despre posibilitatile de personalizare, amintim doar cateva elemente: scaune individuale in randul doi care se pot roti la 360 de grade, masuta care gliseaza inainte / inapoi intre scaunele din randul secund, podea cu aspect de lemn “Halifax Maple”, trapa, parasolare pentru geamurile laterale, cutie refrigeranta, un sistem de sine pentru aranjarea scaunelor conform nevoilor de moment, cotiera pentru bancheta (randul trei), trepte actionate electric pentru facilitarea accesului pasagerilor din randurile 2 si 3, suport pentru biciclete. De asemenea, puteti opta si pentru Good Night Package. Acest pachet include trei parasolare, o mica lampa pentru citit, husa rezistenta la apa si trei sertare sub bancheta spate.

Motor si dinamica

Exemplarul testat de noi avea sub capota un 2.0 TDI cu 150 CP si 340 Nm disponibili intre 1500-3000 rpm, cuplat la o transmisie DSG cu 7 trepte. Asa cum era de asteptat, schimbarea treptelor se face rapid si lin, insa servodirectia ni s-a parut cam usoara – putin mai mult feedback nu ar fi stricat. Vizibilitatea este buna gratie suprafetelor vitrate generoase si pozitiei ridicate de condus, iar cu ajutorul oglinzilor mari, manevrele de parcare in spatii mai mici din oras pot fi efectuate fara probleme. Suspensia filtreaza bine vibratiile la trecerea peste denivelari mici sau sine de tramvai.

La viteze ridicate, avand in vedere forma caroseriei si Cx-ul, sunetul perceput de pasageri in habitaclu este mai prezent decat ne-am fi asteptat. In materie de sisteme de asistenta, menite a-l ajuta pe cel de la volan, amintim ParkPilot, Adaptive Cruise Control, camera pentru mersul cu spatele, Side Assist (avertizare la schimbarea benzii de rulare), Light Assist (comuta automat intre faza lunga si cea scurta cand sesizeaza un alt vehicul venind din sens opus), senzor pentru detectarea gradului de oboseala al soferului, Cruise Control, Hill Start si Hill Descent Assist.

Concluzie

VW Multivan este fix ceea ce te astepti sa fie: un model german construit bine, care iti da impresia de durabilitate, model sub caroseria caruia tehnologia, versatilitatea si posibilitatile de personalizare fac casa buna. Nu aprinde imaginatia in materie de design, insa latura practica este mai importanta si cand vine vorba despre transportul pasagerilor + bagajelor aferente de la punctul A la punctul B, se achita cu brio de sarcinile primite.

Pretul de lista al unui Multivan 2.0 TDI / 150 CP este de 43.342 Euro (cu TVA), insa modelul testat avea un pret de 48 327 Euro (cu TVA) din cauza unor dotari optionale: aer conditionat Air Care Climatronic, faruri de ceata cu lumina de viraj, geamuri fumurii, masuta multifunctionala, pachet pentru fumatori, ParkPilot fata si spate, culoare argintiu metalizat Reflexsilver, scaune fata incalzite, tempomat, usa culisanta stanga, volan multifunctional si cap schimbator de viteze imbracate in piele. Pretul optionalelor: 4 150 Euro (cu TVA).

Share