Teste

Marele alb – Test cu Renault Grand Scenic

De 8 iulie 2012No Comments

Ajungem cu totii la o varsta la care pragmatismul ia locul vanitatii, iar alegerile noastre sufera o serie intreaga de modificari. Si nu vorbim despre o varsta biologica, ci despre momentul la care decizi ca atribute precum practic, util si eficient pot reprezenta adevaratul motiv pentru care iti achizitionezi urmatorul automobil.

Dupa 1000 de km la volanul unui Renault Grand Scenic 1.5 dci ajungi sa ai un asemenea nivel de relaxare, incat nici nu mai conteaza ca nu ai ales ca urmatoare masina pentru familia ta un SUV sau un sedan de clasa mare.

Nu ar fi corect sa generalizam, insa e clar faptul ca romanii nu au cultura MPV-urilor. Si asta nu pentru ca nu ar avea o serie intreaga de puncte forte, ci pentru faptul ca pentru marea majoritate automobilul e un statement. Si a alege un MPV in conceptia multora sinonimizeaza cu situatia in care un barbat ok isi alege o nevasta cu foarte multe defecte strict pentru faptul ca gateste bine. Astfel, romanii aleg MPV-uri fortat doar in momentele cand extinderea familiei nu le mai permite deplasarea cu automobilul actual. Si, inevitabil, ajunge sa le placa acest sentiment. Vezi ca sotia aleasa are trasaturi frumoase, nu e nici cicalitoare, e si intelegatoare, nu consuma mult, te mai si ajuta, astfel ca ajungi sa iti placa un MPV doar dupa ce l-ai condus o perioada. Si dupa inevitabil se ajunge la acel grad de relaxare mental care impaca posesorul cu decizia lui.

Renault stie foarte bine acest complex al unei intregi categorii de clienti pentru MPV-uri, motiv pentru care a facut din noul Grand Scenic o masina placuta din punct de vedere estetic si realmente dinamica pentru masa ei. Cresterea in dimensiuni fata de versiunea Scenic aduce un plus simtitor la capitolul spatiu interior, un element ce cu siguranta poate cantari in decizia de achizitionare a modelului facuta de familii care probeaza portbagajul de 645 de litri cu doua carucioare de copii.

Grand Scenic se adreseaza in principal catre doua categorii mari de clienti : familiile si segmentul corporate. Calitatea net superioara a materialelor fata de versiunea anterioara, precum si versatilitatea interiorului pot reprezenta argumente de achizitionare atat pentru o companie ce transporta staff-ul la intalniri, dar si pentru o familie care sacrifica aparent confortul unui sedan bine dotat pentru un MPV. Imaginea de ansamblu a acestui model foarte bine finisat de catre Renault demonstreaza tocmai miza pe care constructorul francez o are in atragerea de noi clienti in acest segment.

Dinamica & Comportament

Vorbeam mai devreme de dinamism. Aparent un concept antitetic cu prima impresie lasata de automobil. Insa cutia manuala cu sase rapoarte cuplata la propulsorul diesel 1.5 dCi de 110 CP ofera o experienta placuta pe distante lungi. Etajarea cutiei combinata cu dozarea cuplului de 240 Nm permite obtinerea unui comportament realmente dinamic pentru un automobil cu asemenea dimensiuni. Si asta in conditiile in care consumul mediu inregistrat in cei 1000 km a atins valoare de 5,2 litri/100 km. Performante precum acceleratia de la 0 la 100 km sau alte cifre ce tin de dinamica nu isi au rostul in acest test in care accentul se pune pe versatilitate si utilitate.

Interiorul face mare Scenicul

Raza vizuala nu este blocata simtitor de niciun element al caroseriei, dimensiunea parbrizului si a oglinzilor fiind elemente ce imbunatatesc vizibilitatea si relaxeaza soferul la drumuri lungi. Exista si o a doua oglinda pentru interior, ce permite urmarirea activitatii pasagerilor din spate, fara ca atentia de la condus sa fie distrasa. Display-ul pozitionat central poate fi configurat dupa cerintele soferului, informatiile afisate fiind complete si usor de urmarit. Grand Scenic in echipare Privilege are sistem de acces cu card, pornire de la buton, sistem de navigatie, port USB si AUX, senzori de parcare si comenzi pe volan. Sistemul de climatizare cu senzor de calitate a aerului este unul dintre cele mai performante din clasa sa.

La testele de siguranta EuroNCAP din 2009 a obtinut cinci stele, performantele sistemelor de asistenta fiind cotate la 99%. In echiparea standard, modelul are ABS, airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager, airbag-uri pentru cap, sistem de control al stabilitatii cu CSV (control al subvirarii, deoarece uneori masina poate inregistra un ruliu simtitor), EBD, tempomat si doua puncte de fixare ISOFIX pe bancheta. Centurile de siguranta din fata sunt dublu-pretensionate, iar airbag-urile frontale se extind în doua trepte. Echiparea Privilege testata de noi are un pret de 20.700 de euro cu toate taxele incluse, o valoare sub cea a principalilor competitor din segmetul MPV intr-o echipare comparativa.

Concluzie

 

In sistemul de valori al clasei MPV, Grand Scenic sta foarte bine. E genul de automobil care nu te face sa regreti alegerea unei noi clase, o clasa pe care nu ai fi ales-o natural fara a testa un MPV veritabil. E materializarea unei decizii pragmatice de achizitionare a unui automobil destinat transportului, protectiei si… bugetului familiei tale. Si daca tot vine vorba despre buget, merita spus ca aceste trebuie sa porneasca de la 17.100 euro daca calculam si TVA-ul in cazul versiunii standard. Versiunea testata de Voom.ro are un pret de plecare de 20.600 de euro, motorul diesel si numeroasele dotari de la interior precum si echiparea Privilege facand diferenta. 

Share

Leave a Reply

nine + 1 =