Masinile care si-au imprumutat numele din Formula 1

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 05-01-2018

Sa fii constructor in Formula 1 inseamna sa cheltui sume enorme de bani.  Totodata, prezenta unor branduri sau producatori auto in competitia suprema a motorsportului aduce cu sine un capital de imagine enorm. In functie de succesul sau esecul in Marele Circ, capitalul de imagine devine pozitiv sau negativ.

In cazul producatorilor auto, una dintre cele mai uzitate referinte ale Formulei 1 este transferul de tehnologie. Fie ca e real sau doar o campanie de marketing bine impachetata, transferul de tehnologie este un concept de pe urma caruia marcile auto prezente in Formula 1 au facut profit. Unele dintre masini insa isi imprumuta numele din Formula 1, ca o referinta directa atat la transferal de tehnologie catre modelele de strada dar si pentru o publicitate gratuita.

Iata care sunt cele mai interesante modele auto care au apelat la acest exercitiu:

McLaren Senna

Cel mai nou model care si-a gasit de cuviinta sa-si traga izvoarele din Marele Circ poarta numele legendarului campion mondial Ayrton Senna. Creatia McLaren este la baza un model al gamei Ultimate Series iar folosirea numelui Senna nu a fost deloc gratuita, drepturile fiind conferite de fundatia regretatului pilot brazilian.

McLaren Senna este un supercar cu 800 cai putere care nu face deloc de rusine ideea de inalta performanta a monoposturilor din F1.

Ferrari Enzo

Ferrari a pus in aceeasi masina numele fondatorului sau si a incununat acest omagiu prin constructia celui mai avansat supercar din istoria sa. Desigur, Ferrari Enzo devine o masina clasica, anii asezandu-se pe umerii sai, insa putin stiu ca supercarul Italian a fost chiar primul dintre semenii sai care a incercat sa puna tehnologia din Formula 1 pe drumurile publice.

Fiat Stilo Michael Schumacher Limited Edition

Un exemplu mai putin acoperit de realitate este cel al modelului Fiat Stilo. Cel mai mare pilot din istoria Formulei 1, Michael Schumacher, si-a imprumutat numele unei editii limitate si asta doar pentru ca Fiat era principalul actionar al marcii Ferrari. Dincolo de aceasta legatura si nuanta de caroserie speciala Rossa Corsa nu prea gasim nicio treaba intre un Fiat si F1.

Renault Clio Williams

Un alt caz pur de marketing este cel al lui Clio Williams, din vremurile in care Renault era partenerul echipei Williams in Marele Circ. In sine, masina a beneficiat de munca inginerilor de la Williams si era in esenta un hot hatch din 1992-1993, ani in care Mansell si Prost aduceau titlurile mondiale echipei britanice.

Renault Mégane F1 Team R26

Renault a celebrat al doilea titlu consecutive castigat de echipa sa sub bachata lui Fernando Alonso ion 2006 prin lansarea unui hot hatch care imprumuta mai degraba vizual tehnologia din F1. Cu toate acestea, cei 230 cai putere ai motorului turbo de 2.0 litri si sasiul orientat catre circuit ofereau, desi putin, substanta tehnologica a Marelui Circ.

Share