Mazda lanseaza o noua filosofie de brand: Sustainable Zoom-Zoom 2030

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 08-08-2017

Mazda a prezentat astazi “Zoom-Zoom 2030”, o noua viziune pe termen lung in materie de dezvoltare tehnologica, care are ca tinta anul 2030.

Ca parte din noua tehnologie menita sa permita realizarea acestei viziuni, compania a anuntat planurile de a introduce un motor de generatie viitoare, denumit   SKYACTIV-X, in 2019. SKYACTIV-X va fi primul motor comercial pe benzina care va folosi aprinderea prin compresie.

Sub conceptul original al viziunii “Sustainable Zoom-Zoom”, anuntate in 2007, compania a facut eforturi sa ofere atat placerea de a conduce, cat si performante de mediu si de siguranta remarcabile. Avand in vedere schimbarile rapide ce au loc in industria auto, noua viziune ofera o perspectiva pe termn lung si arata cum Mazda va folosi placerea de a conduce, sentimentul fundamental de atractie fata de automobile, pentru a ajuta la rezolvarea problemelor cu care se confrunta oamenii, planeta si societatea.

Sustainable Zoom-Zoom 2030

Mazda crede ca misiunea sa este sa faca posibila o planeta mai frumoasa si sa imbogateasca vietile oamenilor, dar si societatea. Compania va continua sa caute modalitati sa inspire oamenii prin valorile integrate in masini.

Pamantul

Prin initiative de conservare, sa cream un viitor sustenabil in care oamenii si masinile coexista cu o planeta frumoasa si prospera.

Abordarea Mazda

  • Extinderea masurilor pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon din perspectiva “weel-to-wheel”, avand in vedere emisiile pe parcursul intregului ciclu de viata al vehiculului
  • Stabilirea ca obiectiv a reducerii mediei “well-to-wheel” a emisiilor de dioxid de carbon ale companiei la 50% din nivelul din 2010 pana in 2030 si atingerea unei reduceri cu 90% pana in 2050
  • Atingerea acestor obiective cu ajutorul unei politici ce prioritizeaza masuri de eficientizare pentru emisii mai curate, care se aplica in viata de zi cu zi
  • In concordanta cu aceasta politica, se vor continua eforturile de a optimiza motorul cu ardere interna, care va propulsa majoritatea automobilelor la nivel global pentru multi ani de acum inainte si, in consecinta, poate avea cea mai mare contibutie la reducerea emisiilor de dioxid de cabon, si combinarea rezultatelor cu tehnologii electrice eficiente
  • Din 2019, lansarea de vehicule electrice si alte tehnologii electrice de mobilitate in regiuni care utilizeaza o pondere mare de energie din surse regenerabile sau restrictioneaza anumite vehicule pentru a reduce poluarea aerului 

Societatea

Crearea unui sistem care sa imbogateasca vietile oamenilor prin oferirea unei mobilitati nelimitate, oriunde se afla, cu ajutorul masinilor si a unei societati care ofera siguranta si elimina grijile.

Abordarea Mazda

  • Dezvoltarea de tehnologii de siguranta mai avansate sub filosofia Mazda Proactive Safety, in directia eliminarii accidentelor din trafic
  • Imbunatatirea in continuare a elementelor fundamentale de siguranta, cum ar fi pozitia corecta la volan, asezarea pedalelor si vizibilitatea, si standardizarea acestora la toate modelele
  • Promovarea in continuare a standardizarii echipamentelor avansate de siguranta i-ACTIVESENSE, care ajuta soferii sa recunoasca si sa evalueze posibile pericole; in plus fata de Japonia, unde deja devin standard, aceste tehnologii sa devina gradual obisnuinta si in alte piete, cu incepere din 2018
  • Inceperea testarii pentru tehnologii de condus autonom, aflate in curs de dezvoltare in concordanta cu Mazda Co-Pilot Concept2 in 2020, cu scopul ca sistemul sa devina standard pe toate modelele pana in 2025
  • Utilizand tehnologii de conectare, sa cream un nou model de business, care le permite posesorilor auto sa asigure suportul necesar oamenilor in zone depopulate si celor greu deplasabili.

Oamenii

Sa crestem starea de bine a clientilor cu satisfactia faptului ca protejeaza planeta si contribuie la societate printr-o masina care ofera cu adevarat placerea de a conduce.

Abordarea Mazda

  • Sa tintim o senzatie Jinba-ittai imbunatatita, care va elibera potentialul oamenilor si ii va revitaliza mental
  • Plecand de la conceptul de a “insufla viata masinii”, linia de design KODO va evolua in continuare pentru a duce designul auto la un nivel de arta, care genereaza emotie tuturor celor ce il observa.

Motoare SKYACTIV-X de generatie viitoare

Inovatii tehnologice

  • SKYACTIV-X este primul motor comercial pe benzina din lume care foloseste aprinderea prin compresie, in interiorul sau amestecul de aer si combustibil aprinzandu-se spontan prin compresia pistonului
  • Metoda noua de combustie, denumita Spark Controlled Compression Ignition, a surmontat doua probleme care impiedicau comercializarea motoarelor pe benzina cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei in care aprinderea prin compresie este posibila si obtinere unei tranzitii usoare intre aprindere cu scanteie si cea prin compresie.

Privind inainte, Mazda spera sa contribuie la crearea unui viitor in care oamenii, planeta si societatea pot coexista cu masinile, pentru a le imbogati oamenilor vietile prin experientele date de posesia unei masini ce sarbatoreste condusul, si pentru a deveni un brand cu care clientii simt o conexiune emotionala puternica.

Share