MIO MiVue 568 Touch

Share
| Scris de: Bogdan Pispiris | 19-06-2017

Automobilele moderne sunt pline, aproape la refuz, de accesorii electronice care îndeplinesc cele mai năstruşnice dorinţe, totuşi nimeni nu s-a gândit până acum să integreze din fabrică o cameră video pentru supravegherea traficului.

Până când acest dispozitiv va apărea măcar pe lista dotărilor opţionale ale unui constructor, cei de la Mio ne propun un device premium pe care să-l prindem în parbriz. Utilitatea unei astfel de camere video este destul de uşor de prevăzut, mai ales dacă te-ai aflat până acum în situaţia neplăcută de a rezolva un incident din trafic în urma căruia nu se poate stabili vinovatul. Din această cauză, segmentul camerelor video „de parbriz” s-a extins încet dar sigur şi am ajuns să avem acum pe piaţă o gamă largă, de la cele de buget, până la cele mai pretenţioase.

Mio 568 Touch se încadrează în cea de-a doua categorie. Fără pretenţia de a fi cel mai scump device de acest fel, camera celor de la Mio depăşeşte bine preţul mediu pentru acest tip de dispozitiv. La prima vedere diferenţa de preţ nu se justifică, pentru că funcţiile sunt, în mare, aceleaşi. Doar receptorul GPS pare să fie adăugat şi pentru atâta lucru nu credeam că merită deranjul, dar mai există un aspect. Pentru că este vorba de o cameră video cu rol de „martor” în caz de accident, calitatea imaginii este esenţială. Acest aspect este greu de „vândut”, mai ales că MIO are în portofoliu şi camere mai ieftine. Dacă nu eşti unul dintre cei care au „testat” deja calitatea unei camere de 20 de dolari, va trebui să ne crezi pe cuvânt când spunem că diferenţa este mare. Dacă ai avut aşa ceva până acum şi citeşti în continuare acest articol înseamnă că avem dreptate. Începând de la rezoluţie şi terminând cu gama dinamică, o cameră video mai scumpă va face diferenţa.

Receptor GPS pentru mai multă precizie

Funcţiile de bază ale unei camere de trafic nu mai sunt de mult o enigmă pentru nimeni, însă le vom trece în revistă pentru orice eventualitate. Înainte însă, vrem să clarificăm la ce foloseşte un receptor GPS pe o astfel de cameră. Nu te aștepta să meargă vreun program de navigare, sau să vezi harta pe ecran, pentru că vei fi dezamăgit. Semnalul GPS este folosit strict pentru poziţionare, să puteţi identifica cu precizie unde a avut loc un anumit eveniment, sau pentru a indica viteza de deplasare. În cazul primei opţiuni, coordonatele în care vă aflaţi vor fi afişate în partea de jos a imaginii, împreună cu viteza de deplasare, daca ai bifat in meniu acest lucru. Poţi seta camera să te anunţe sonor atunci când depăşești pragurile de viteză stabilite în meniu, sau poți urmări indicaţiile vitezometrului de pe ecran.

Partea de supraveghere a traficului este realizată în acelaşi mod pe care îl întâlnim, mai mult sau mai puţin identic, la aproape toate dispozitivele de acest fel. Durata fiecărui clip se poate seta din meniu prin alegerea uneia dintre cele trei variante prestabilite. Poţi opta şi pentru clipuri de cinci minute, dar în acest caz va trebui să le editezi ulterior fisierele cu un program dedicat.

Înregistrarea porneşte automat când camera este cuplată la o sursă de curent, deci nu este nevoie să-ți bați capul apăsând butoane, iar clipurile video vor fi salvate pe cardul MicroSD în ordine cronologică. Înregistrarea se face în buclă, adică după ocuparea întregului spaţiu disponibil, va fi şters fişierul cel mai vechi şi tot aşa. Nu este nevoie să golești cardul manual sau să confirmi acest lucru, procedeul desfăşurându-se complet automat, doar că numărul minutelor filmate ce pot fi stocate pe card depinde de capacitatea acestuia şi de calitatea înregistrării video.

În cazul producerii unui accident, senzorul de mişcare va declanşa automat salvarea permanentă a clipului respectiv, ce va fi stocat separat pentru a nu fi şters dacă apar altele noi. Acest lucru îl poţi face şi tu apăsând butonul „REC”, în caz că ce se întâmplă în faţa maşinii merită filmat şi păstrat, chiar dacă tu nu ai fost implicat în eveniment.

Supravegherea pentru parcare

MIO 568 Touch mai are o funcţie specială, pe care însă nu am găsit-o atât de utilă şi anume supravegherea în timp ce maşina este parcată. Pe scurt, camera va rămâne pornite în timp ce tu eşti la cumpărături şi va salva clipurile permanent tot în funcţie de informaţiile primite de la senzorul de mişcare. Ideea în sine nu este rea, dar pentru o cameră destinată supravegherii traficului o astfel de funcţiei pare, în cel mai bun caz, adăugată ulterior. Nu doar pentru că vei avea imagini doar cu ce se întâmplă în faţa maşinii, dar camera în sine prinsă de parbriz ar putea deveni un bun motiv de atac.

Spaţiul disponibil pe cardul de memorie poate fi partajat între cele trei funcţii, supraveghere video, clipuri salvate şi modul parcare, însă doar prin alegerea unei variante prestabilite, iar numărul acestora nu este deloc mare.

Calitatea imaginilor

Pentru o cameră de trafic avem două caracteristici prioritare, unghiul de vizualizare şi sensibilitatea la lumină. Cu o cuprindere de 140 de grade, deschiderea oferită de obiectivul camerei este suficient de mare pentru a cuprinde tot câmpul vizual al parbrizului, aproape de la un montant la altul. Orice se întâmplă în faţa maşinii va fi înregistrat, iar calitatea imaginii este suficient de bună pentru a distinge numerele maşinilor. Cu o rezoluţie HD reală (1980/1080 pixeli), MIO 586 Touch este martorul ideal în cazul unui accident.

Ce ne-a plăcut:

Camerele de supraveghere a traficului dau un sentiment de siguranţă binevenit, iar când ştii că te poţi baza pe calitatea imaginilor este şi mai bine. Pe lângă partea de siguranţă, indicarea vitezei de deplasare, mai exactă decât cea afişată de ceasurile de bord, este binevenită, iar avertizările sonore te vor ajuta să rămâi cu banii în buzunar.

Ce nu ne-a plăcut:

Nu ne-a plăcut felul în care camera se montează pe maşină. Pentru un dispozitiv cu pretenții ne aşteptam la ceva mai finuţ, dar am primit aceeaşi ventuză masivă ca pentru orice altă cameră şi un fir de alimentare generos ca lungime, dar cu o mufă de alimentare mult prea mare. Dacă luăm în calcul că unele maşini au priza de 12V montată vertical pe consola centrală, acest alimentator ar putea deveni incomod.

Un alt aspect negativ, valabil pentru toate camerele cu ventuză, este că nu prea îţi vine să le le laşi montate în parbriz, iar procedeul de instalare este anevoios, dacă vei vrea ca firul de alimentare să „dispară” în spatele chederelor. Evident, o soluţie este să laşi cablul „pe poziţie” şi să detaşezi doar camera, dar tot incomod este.

 

Share