HighlightStiri

MX-30, primul model full electric Mazda, a intrat in productie

; ; ; ;
Share

Crossover-ul electric MX-30 se va produce in Japonia, la Hiroshima, iar primele livrari catre clienti vor avea loc in a doua jumatate a anului sau la inceputul lui 2021. Mazda MX-30 este conceput pe o platforma tehnica asemanatoare cu cea a lui CX-30 insa cu anumite modificari specifice electrificarii. Celula de baterii Li-ion, cu capacitate totala de 35.5 kWh asigura masinii o autonomie de 200 km. Mazda a preferat sa utilizeze o baterie cu dimensiuni si masa mai mici, pentru a nu stirbi din caracteristicile dinamice si placerea condusului, specifice modelelor sale.

Mai mult, inginerii Mazda au preferat o setare a franelor astfel incat feelingul la apasarea pedalei sa fie asemanator cu cel al modelelor echipate cu motor termic. Masina este propulsata de un singur motor electric, montat in putea fata, ce dezvolta 143 CP si 265 Nm, in vreme ce bateriile se afla sub podea.

Interesant este faptul ca japonezii nu au folosit in denumirea modelului litere regasite de obicei in particularizarea modelelor electrice. Explicatia numelui vine din faptul ca MX-30 are un spirit inovator, precum MX-5.

Apoi, portierele de tip fluture evoca un alt model Mazda revolutionar in epoca sa: RX-8. MX-30 are dimensiuni compacte, cu o lungime de 4.395 mm si un ampatament de 2.655 mm. Pentru un acces mai usor in habitaclu, montantul B lipseste, solutie pe care am mai vazut-o la Ford B-max.

Cat priveste layout-ul plansei de bord, este aceeasi tema de design intalnita la ultimele modele lansate de Mazda. Un element diferit ar fi consola “plutitoare”, ce gazduieste schimbatorul de viteze si materialele realizate prin reciclarea PET-urilor si a dopurilor de pluta.

Share

Leave a Reply

16 + five =