Nurburgringul moare. Iata care sunt cele mai rapide masini in jurul sau

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 18-12-2017

Sfarsiturile de an sunt momentele potrivite pentru a reflecta asupra clasamentelor de orice fel. Sa luam cazul Nurburgring, Iadul Verde, spectaculosul si legendarul circuit care a devenit casa recordurilor in lumea producatorilor auto. 2017 a fost un an exceptional din acest punct de vedere, pentru ca oferit cateva recorduri de circuit diferitelor categorii de automobile care isi disputa suprematia pe traseul de 22,8 km. Dincolo de recorduri, un timp bun pe turul de circuit pentru un model auto sau altul inseamna in primul rand o imagine mult mai buna, prestigiu dar si cateva zerouri in plus la capitolul comenzi.

In plus, Iadul Verde este locul preferat de teste pentru majoritatea producatorilor auto, chiar si pentru cei care nu cauta performanta pentru un viitor model sau altul, motiv pentru care circuitul a devenit in timp cea mai mare sursa pentru fotografiile spion cu viitoarele masini de pe piata auto.

In afara de asta, Nurburgring este o poveste, este locul in care pare ca a inceput magia rotilor care se invart. Circuitul si-a inceput viata la inceputul anilor ’20, cand niste oameni au inchis niste drumuri publice pentru a merge mai repede cu masinile. Totul a prins de minune, astfel incat pasionatii de viteza au vrut si mai mult, si mai des, si asa s-a construit cel mai frumos circuit al lumii in padurile Nordschleife.  Circuitul era un test de incercare, o lupta la limita vietii, chiar si pentru cei mai buni piloti, intr-o epoca in care conceptul de siguranta lipsea total.

Vechiul si marele Nurburgring este scos din jocurile Formulei 1 dupa ce nu mai poate garanta siguranta, locul sau fiind luat de un circuit adiacent construit pentru rigorile moderne ale Marelui Circ. Deschis pentru publicul larg si inchiriabil pentru producatorii auto, Nurburgring incepe sa nu mai traiasca in epoca catre care masinile se indreapta. Este o poveste trista, cum un circuit moare pentru ca este prea spectaculos, prea greu pentru masinile tot mai rapide. Circuitul isi pierde esenta si se transforma in muzeu. Il mai tin in viata oamenii care vin sa simta virajele sale spectaculoase, padurile sale care ingradesc liniile drepte cu diferenta de nivel si tot asa. Nurburgring Nordschleife continua sa aduca glorie, sa inregistreze recorduri, sa forteze nota pana cand nu mai va fi nimic de fortat.

Desi clasamentele nu reprezinta adevaruri, desi timpii nu sunt decat niste borne de pe marginea drumurilor pentru ce reprezinta cu adevarat Nurburgringul, lasam mai jos cine, ce si cum au facut mai bine sau mai putin bine cand au ajuns in Iadul Verde.

Cele mai rapide masini de serie

Porsche 911 GT2 RS 6:47.25 Lars Kern 20 septembrie 2017
Lamborghini Huracán LP 640-4 Performante 6:52.01 Marco Mapelli 5 octombrie 2016
Porsche 918 Spyder 6:55 Marc Lieb 4 septembrie 2013
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce 6:59.73 Marco Mapelli 18 mai 2015
Dodge Viper ACR 7:01.3 Lance David Arnold 1 septembrie 2017
Nissan GT-R Nismo 7:08.679 Michael Krumm 30 septembrie 2013
Mercedes-AMG GT R 7:10.92 Christian Gebhardt decembrie 2016
Gumpert Apollo Sport 7:11.57 Florian Gruber 13 august 2009
Dodge Viper ACR 7:12.13 Dominik Farnbacher 14 septembrie 2011
Porsche 911 GT3 7:12.7 Lars Kern 4 mai 2017

 

Masini Timp Pilot Data
SUV
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 7:51.7 Fabio Franca Septembrie 2017
Hot hatch
Seat Leon Mk3 Cupra 7:58.4 Jordi Gene Martie 2014

 

Share