Blog

O Dacie pentru Nissan

De 27 iunie 2012No Comments

Carlos Ghosn globalizeaza Dacia prin reinventarea unei marci: Datsun. Brandul detinut de Nissan este cadoul low-cost al japonezilor, dupa modelul celui primit in urma cu cativa ani de Renault.

Carlos Ghosn, presedintele comun al celor de la Renault si Nissan, a anuntat oficial, dupa o intalnire cu presedintele Indoneziei, renasterea marcii Datsun. Datsun este legata de istoria celor de la Nissan si va reveni pe piata auto ca o marca low-cost a companiei nipone.

Carlos Ghosn va incerca sa faca din Datsun ceea ce a facut din Dacia detinuta de Renault. O marca low-cost care va activa pe unele piete emergente. Practic, niponii preiau modelul de succes Dacia dorind sa aiba o proprie versiune a acestui brand pe pietele din Indonezia, Rusia si India. Se ia in considerare si piata din America Latina.

Datsun a fost oferit companiei Nissan, asa cum rostea si traditia, insa este de fapt o expansiune la nivel global, deci o globalizare, a ideei de Dacia. Forma s-a schimbat insa fondul ramane acelasi. Renault-Nissan si Carlos Ghosn aplica aceeasi reteta pe pietele unde Dacia nu a avut nicio sansa: in primul rand in Asia de sud-est si mai apoi in America de Sud.

Share

Leave a Reply

11 − 2 =