Teste

Vine, vine primăvara! – Test Opel Corsa 1.0 Turbo

De 8 octombrie 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

_dsc7206În ziua de azi, să ai un super mini nu mai este doar o necesitate ci şi o modă. Să fii văzut la volanul unei maşini simpatice şi originale poate face diferenţa între un model de succes şi restul lumii. Înarmaţi cu curiozitatea de a afla dacă Opel Corsa mai este „cool” sau nu, am plecat la drum cu un model mai verde decât primăvara.

Cea mai nouă generaţie Corsa a fost lansată în 2014, însă Opel a „trişat” puţin, în sensul că a păstrat destul de multe componente de la generaţia precedentă. Majoritatea sunt ascunse de privirile noastre, făcând parte din platforma tehnică şi structura de rezistenţă, însă dimensiunile maşinii, interioare şi exterioare, rămân aceleaşi, cu variaţii de câţiva milimetrii şi designul exterior însuşi nu pare să se fi îndepărtat prea mult de generaţia anterioară.

Din exterior, Corsa nu este cu nimic mai prejos în faţa modelelor concurente, nici din punt de vedere tehnic, nici stilistic şi păstrează pasul chiar şi cu noul Astra, care se prezintă cu îmbunătăţiri multiple la acest capitol.

Ne străduim să facem abstracţie de culoare verde şi de dungile negre longitudinale, dar e foarte greu. Pe de altă parte, trebuie să apreciem că un constructor „de volum” cum e Opel a făcut pasul către elita stilată a clasei mini. Linia caroseriei este atrăgătoare, cu o parte frontală destul de agresivă pentru dimensiunile maşinii, iar combinaţiile de culori disponibile ajută, după caz, la adoptarea unui aer mai „bărbătesc”.

Habitaclul surprinde prin eleganţă şi simplitate, iar pasagerii din faţă vor avea la dispoziţie suficient spaţiu pentru picioare şi cap. În spate situaţia este ceva mai „strâmtă”, dar pe banchetă pot călătorii fără probleme două persoane adulte, cu condiţia ca drumul să nu dureze prea mult totuşi. Poziţia la volan este comodă, înaltă, aşa cum trebuie să fie într-o citadină, pentru o vizibilitate mai bună în trafic, dar şi pentru că accesul în şi din maşina să nu fie o corvoadă pentru nimeni.

Planşa de bord este dominată de culoarea gri, „înveselită” de insertiile de un negru lucios şi de caroiajul tapiţeriei ce încercă să fie vesel folosind aceleaşi nuanţe cenuşii. Cam sobru pentru cât de vesel este verdele de la exterior, dar completat perfect de dungile şi jantele de culoare neagră.

_dsc7177Motor şi Cutie de Viteze

Sub capotă se află un motor pe benzină de doar un litru, însă un turbocompresor reuşeşte să „stoarcă” de aici 115 CP, adică mai mult decât ai nevoie pentru o maşină de oraş. Poate că pe hârtie nu sunt atât de mulţi încât să te impresioneze, dar prezenţa unui cuplu consistent încă de la turaţii joase ne dă, în realitate, încrederea de care avem nevoie pentru a ne descurca prin aglomeraţiile urbane.

Maneta schimbătorului de viteze nu are, din păcate pentru unii, un comportament sportiv, fiind însă docilă şi suficient de precisă. Poate în combinaţia de culori a caroseriei îşi are rădăcinile tendinţa noastră de a cataloga acest model drept unul sportiv, dar sunt câteva elemente care ne readuc cu picioarele pe pamând, cutia de viteze fiind unul dintre ele. Pentru o exploatare de zi cu zi însă, uşurinţă în utilizare vă cucerii mai multă lume.

Dinamică şi Comportament

Opel Corsa încercă să-şi ferească pasagerii de denivelările din asfalt, adică are o suspensie setată pentru a oferi cât mai mult confort, ce va face că reacţiile maşini să nu fie foarte previzibile când aderenţa anvelopelor se apropie de limită. O parte din „vină” este a direcţiei asistate electric ce nu lasă să treacă nici un fel de informaţii provenite de la trenul de rulare, dar are şi un avantaj, învârtirea volanului la manevrele de parcare fiind realizată fără nici un efort.

Concluzie:

În ciuda aparenţelor, Opel Corsa se comportă ca o citadină ajunsă la a şasea generaţie, adică răspunde tuturor cerinţelor pentru a fi una dintre cele mai bune alegeri în materie de confort, funcţionalitate şi costuri de exploatare. În plus veţi primi şi un design exterior ce poate rupe monotonia cu o combinaţie stridentă de culori. Evident, orice ieşire din normal va fi taxată corespunzători, amatorii de citadine şic fiind întâmpinaţi cu o factură destul de consistenţă, modelul testat de noi, Corsa Color Edition 1.0 Turbo de 115 CP având un preţ de plecare de 15.190 de euro.

_dsc7129

Share

Leave a Reply

6 + nineteen =