Pilotul de teste Bugatti isi spune povestea vietii sale: a supravietuit unui Veyron la 400 km/h

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 18-01-2018

La 400 km/h pneul unui prototip Bugatti Veyron a explodat pe circuitul de teste de la Nardo. Era anul 2002 dar Loris Bicocchi, pilotul de teste Bugatti, isi aminteste ca si cand ar fi fost ieri.

Unul dintre primele teste la ceea ce era o simpla carcasa de caroserie a viitorului supercar Bugatti Veyron, un invelis metalic pentru motor si cutie, s-a terminat in pragul unei tragedii. Lui Loris Bicocchi,fost pilot de teste si tehnician Lamborghini, i s-a cerut sa faca doua ture in mare viteza pe circuitul de teste al celor de la Porsche.  A dus masina pana aproape de 400 km/h cand cauciucul drapta-fata i-a explodat. Loris Bicocchi povesteste cum roata a incalecat aripa fata iar in scurt timp capota i-a sarit in parbriz facand totul cioburi. Masina a lovit puternic un parapet iar suspensia spate s-a rupt. Daca nu era destul, in momentul impactului Bicocchi loveste puternic geamul portierei din stanga dar nu isi pierde cunostinta. Casca avea sa-i salveze viata. Isi pierde insa temporar vederea din cauza presiunii foarte mari din cabina.

Insa nu s-a terminat aici. Sa nu uitam ca masina decelera de la 400 km/h si avea tot timpul din lume pentru toate necazurile posibile.  In prima faza un fum gros a patruns in cabina, era de la firele care conectau motorul de computerele de la bord. In scurt timp motorul ia foc. Era un cosmar.  In acest moment fatal care parca nu se mai termina, pilotul Bugatti isi da seama ca nu mai are nici frane. Fara frane si fara sa poata vedea, Bicocchi ia o decizie controversata, care avea sa-i salveze viata: vireaza usor cat masina sa se frece de parapet pentru a putea pierde din viteza. I-a luat 1,8 km sa se opreasca. O ultima problema a fost iesirea din masina cu caroserie din aluminiu. Se blocase usa, dar structura caroseriei rezistase cu brio. Dar omul a fost scos, era viu.

Baietii de pe circuitul Nardo n-au fost insa deloc impresionati, i-au trimis factura pentru reparatiile la parapet, din fericire Bugatti a acoperit dauna. L-au pastrat pe Bicocchi care a testat si versiunea de pre-productie a lui Chiron.

Share