Premiantul – Test Hyundai i30 1.4T

Share
| Scris de: Bogdan Pispiris | 04-07-2017

Cucerirea continentului european de către constructorii coreeni este în mare măsură finalizată, iar noul Hyundai i30 este aici pentru a ne demonstra, dacă mai era nevoie, că „ambalajul” contează și în industria auto.

Fără să grăbească lucrurile, Hyundai a pornit la drum cu un singur as în mână, preţul de achiziţie, pe lângă care între timp au apărut, fiabilitatea, confortul şi, în cele din urmă, designul.

Încercările de până acum sunt lăudabile, însă rezultatul nu a fost neapărat la înălţime, dacă judecăm după gusturile clienţilor europeni.

Design și confort

Pentru a nu mai încurca şi mai mult lucrurile, cea mai nouă generaţie i30 este “crescută” în Europa de către europeni, aşadar nu lăsaţi emblema de pe grila radiatorului să vă inducă în eroare, pentru că noul i30 nu mai este o maşină “coreeană”.

Noul i30 combină elegant stilul de design asiatic, destul de discret, cu cel al constructorilor europeni, în special cei de origine latină şi bifează astfel poate ultimul pas către desprinderea totală de conceptele orientale, pe care Europa nu le-a acceptat în totalitate. Fără să depășească în vreun fel limitele impuse de clasa hatchbackurilor compacte, i30 de adresează nehotărâților care nu reușesc să aleagă între calitatea fabricației oferită de „banalele” modele germane și designul „exuberant” al modelelor franțuzești și italiene, care nu oferă însă același nivel de calitate.

Putem spune că avem în față un hatchback elegant și bine finisat, croit pe gustul clienților europeni, care îndrăznește să depăşească limitele de siguranță în materie de design şi să aducă ceva nou pentru Hyundai, chiar dacă unele repere par „împrumutate”. Partea frontală conturează identitatea noului i30, cu o grilă a radiatorului demarcată de inserții cromate. Trebuie să menționăm aici că semnalizatoarele nu se găsesc în far, așa cum te-ai aștepta, ci în spoiler, alături de luminile de zi.

Habitaclul este construit pentru a transporta în condiții bune până la cinci persoane, dar cel mai bine ar fi ca numărul acestora să nu depăşească cifra patru. Astfel fiecare va avea la dispoziţie un spaţiu generos pentru picioare, care este surprinzător de mare în special pentru locurile din spate, iar călătoriile mai lungi nu vor crea nici un fel de problemă. Calitatea finisărilor este similară cu cea a modelelor europene consacrate, adică toate materialele folosite sunt de calitate bună, iar butoanele și ornamentele nu lasă impresia de fragil şi oferă o experiență similară în utilizare.

Motor și Cutie de Viteze

Motoarele pe benzină sunt din nou performante şi la modă, graţie turbocompresorului care și-a făcut loc şi spre motoarele de mic litraj, iar Hyundai i30 este „bine dotat” din acest punct de vedere. Adică avem sub capotă un propulsor cu patru cilindri de 1,4 litri care furnizează 140 CP și 242 Nm între 1500 rpm şi 3200 rpm. Chiar dacă pe hârtie nu este nimic interesant, acest mic motor poate să facă față unui stil de condus mai agresiv și cu siguranță își îndeplinește cu responsabilitate rolul zilnic.

Locuţ clasicei transmisii manuale cu șase trepte a fost luat de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj. Cele șapte trepte îți vor oferi mai mult control asupra resurselor motorului, iar comanda secvențială dublată de padelele din spatele volanului vor face ca schimbarea treptelor să fie extrem de facilă în orice condiții, asta dacă, bineînțeles, alegi să renunți la modul automat.

Demarajul până la 100 km/h durează, conform declarațiilor constructorului, 9,1 secunde. Nimic spectaculos în comparație cu alte modele, dar promptitudinea cu care cutia de viteze reacționează și cuplul motor disponibil de la turații mici îți vor da, în trafic, un sentiment de încredere care te va face să suporți mult mai ușor aglomerațiile urbane.

Dinamică și comportament

Partea cea mai interesantă din oferta celor de la Hyundai este trenul de rulare care, ca și până acum, se pretează foarte bine unor drumuri mai puțin perfecte, ca cele de pe la noi. Suspensia este setată pentru a oferi ocupanților habitaclului o călătorie cât mai confortabilă cu putință, păstrând suficientă fermitate pentru a transmite șoferului câteva informații despre aderența roților din față. Cu alte cuvinte, în situațiile în care vrei să conduci sportiv, va trebui să intuiești comportamentul mașinii pe baza unor informații limitate din partea trenului de rulare, însa un stil de condus normal/rapid va pune în valoare confortul setarii alese de ingineri. La toate acestea se adaugă şi o antifonare foarte bună, ce nu lasă să pătrundă în habitaclu zgomotele produse de anvelope sau trenul de rulare, iar în ceea ce privește motorul, acesta este ca și inexistent atâta vreme cât turometrul nu se apropie de zona roşie.

Concluzie:

Hyundai i30 1.4T cu cutie de viteze automată (7DGT) este hatchback-ul ideal pentru drumurile de la noi, în care găsim laolaltă designul ceva mai degajat al modelelor produse de constructorii francezi şi italieni şi confortul acestora, combinate cu o calitate a fabricație pe care o mai întâlnim doar la modelele germane. Sigla Hyundai ne atrage atenția că este vorba de un model coreean, dar ADN-ul noului i30 este 100% european.

Share