Renault Clio si Captur primesc versiuni hibride

Share
| Scris de: Daniel Costea | 09-01-2020

Producatorul francez a prezentat versiunile electrificate ale lui Clio si Captur la Salonul Auto de la Bruxelles. E-Tech va fi sigla purtata de toate modelele hibride Renault. Clio E-Tech adopta un sistem ce include doua motoare/generatoare electrice, un motor cu ardere interna de 1.6 litri si 140 CP si transmisia mecanica robotizata cu patru trepte, care nu are ambreiaj clasic si nici sincronizatoare.

Sistemul poate functiona atat in serie, cat si in paralel, iar pornirea se face intotdeauna de catre motorul electric principal, din simplul motiv ca lipsa ambreiajului nu poate permite motorului termic sa se cupleze la transmisie cand masina sta pe loc. Al doilea motor electric porneste motorul termic, pe care il aduce la turatia necesara cuplarii optime cu transmisia, in timpul mersului. Clio E-Tech este echipat cu o baterie de 1,2 kWh, ceea ce il face cu doar 10 kg mai greu decat un Clio diesel. Renault declara ca in oras masina va merge in regim electric in 80% din cazuri.

Cand este necesar, motorul termic actioneaza generatorul secundar pentru a incarca bateria ce alimenteaza apoi motorul electric principal. Acesta este modul hibrid de functionare in serie. Pe de alta parte, sistemul functioneaza si in paralel atunci cand este sesizata nevoia unui boost de putere, caz in care motorul termic intervine pentru a colabora cu motorul electric principal. De asemenea, motorul cu aprindere prin scanteie a fost astfel setat incat sa ofere randamentul maxim la regimul de functionare si de cuplu specific vitezei de 130 km/h, adica excat acolo unde un hibrid nu se simte in largul sau. Conform Renault, Clio E-Tech poate merge in mod pur electric pana la o viteza maxima de 75 km/h.

Captur E-Tech este de fapt un plug-in hibrid, dar Renault nu a prezentat nici o informatie cu privire la viteza de inacarcare a bateriei de 9,8 kWh, ci doar autonomia electrica: 50 km/h in regim mixt si 65 km in oras. Sistemul hibrid este acelasi cu cel folosit de Clio, cu diferenta ca motorul de 1.6 litri dezvolta 160 CP. Consumul mediu de benzina cu care este creditat Captur E-Tech este de doar 1,5 l/100 km. Ambele modele primesc badge-ul E-Tech atat la exterior, cat si in habitaclu, plus o grafica si meniuri specifice unui hibrid pe tableta de pe consola.

Share