Reteta unei limuzine de lux

| Scris de: Bogdan Pispiris | 15-04-2013

Faimoasele interioare ale modelelor S-Class au oferit, de-a lungul timpului, cel mai inalt nivel de confort pentru automobilele Mercedes care reprezentau rampa de lansare pentru noile tehnologii. In plus fata de masinile de lux din toate timpurile, modelele de top din gama Mercedes au oferit permanent un avantaj major.

In afara de respectarea celor mai inalte standarde de siguranta si confort, o limuzina Mercedes reprezenta, prin ambianta extrem de luxoasa si emblem de pe capota, statutul social al proprietarului.

Mercedes a lansat acum o noua generatie S-Class care reuseste sa ofere din nou un exeplu de cum trebuie sa arate habitaclul unei masini de lux, insa diferentele dintre acesta din urma si interiorul primului model S-Class sunt destul de mari.

Denumirea de S-Class a fost folosita pentru o masina Mercedes in 1972, o data cu lansarea modelului W116, insa putem considera ca radacinile acesteia se intind, sub diverse denumiri, pana in 1951.

Propulsat initial de un motor in sase cilindri sau de un V8 de 3,5 litri, primul “S-Class” era mare si confortabil dar, inainte de toate, extrem de rezistent pentru drumurile europene ale acelei perioade care puteau distruge o masina in cateva luni. Tapiteria de piele era oferita ca optiune pe atunci chiar si pentru modelele de lux, insa pe marea majoritate a masinilor nu se gasea asa ceva.

Dotarile din habitaclu erau extrem de modeste dupa standardele de acum, constructorul punand acentul pe elementele care pe atunci erau deosebite, cum ar fi posibilitatea de a regla climatizarea separat pentru sofer si pasager, pozitionarea rezervorului de combustibil deasupra puntii spate, sau acoperirea de 78% a stergatoarelor.A urmat modelul W126 in 1979 care aducea o caroserie mai eleganta si mai aerodinamica. Aesta a reusit sa stabileasca o noua moda prin inlocuirea barelor de protectie cromate cu parasocuri deformabile realizate din plastic. Ca sa pastreze traditia de “vitrina tehnologica” Mercedes introduce pe S-Class airbag-ul in 1981, acesta fiind cuplat initial cu un mecanism de tensionare a centurii soferului.

Din 1985 este introdus motorul V8 de 300 CP pe modelul 560 SEL, iar airbagul este disponibil si pentru pasager incepand din 1988. Interiorul pastreaza aproximativ acelasi stil dar devine mai impunator si mai organizat. Insa predomina in continuare functionalitatea si calitatea fabricatiei care sunt puse in fata designului.Urmatoarea generatie, W140, a fost lansata in 1991 si a fost creata cu scopul de a impune respect atat prin calitatea fabricatiei cat si prin design. Aspectul masiv de la exterior este prezent si in habitaclu unde confortul pasagerilor era protejat de geanuri duble pentru o delimitare si mai clara fata de lumea inconjuratoare. Mercedes introduce cu acesta ocazie motorul diesel pentru limuzina de top si pentru pietele din afara Staelor Unite, dand startul unei mode care inca se mentine. Si acesta generatie avea sa aduca o noutate din domeniul sigurante in lumea auto, este vorba se sistemul de control al stabilitatii, sau mai pe scurt ESP, care a fost introdus standard pe modelul V12 in 1995.

Plansa de bord pastreaza in mare parte aceeasi configuratie, dar noul stil de design mai unghiular stirbea din elegant care caracteriza pana acum acesta masina. In afara de acest aspect insa W140 respecta reteta, consacrata deja, de masina spatioasa, confortabila si fiabila.

“Era moderna” in gama S-Class incepe in 1998 cu modelul W220 care marca o schimbare totala de stil fata de generatia precedenta si se apropia oarecum de eleganta si rafinamentul modelului din 1972. Pentru a reduce greutatea masinii s-a renuntat la geamurile duble, insa confortul pasagerilor a crscut. Ambianta in habitaclu devine mult mai eleganta, iar nivelul confortului incepe sa se masoare in numarul de echipamente electronice prezente la bord.Dintre acestea amintim sistemul de control “Comand”, precum si ecranul din consola centrala. Nici acesta generatie nu a “scapat” fara sa prezinte o inovatie in domeniul sigurante. Sistemul ”Presafe” pregatea pasagerii in cazul unui impact iminent, iar pentru prima oara un model S-Class putea fi echipat cu transmisie integrala 4Matic. O data cu generatie W220 a fost introdus si sistemul Distronic care oferea un plus de confort soferului care avea la dispozitie un pilot automat adaptiv.

Generatia lansata in 2005, W221, aduce un plus de eleganta si rafinemnet pentru interior. Forma bordului evolueaza pentru a face loc ecranului cu dimensiuni generoase care deserveste sistemul multimedia si navigatia. Consola centrala este simplificata prin preluarea mai multor functii de catre sistemul Command si prin eliminarea manetei schimbatorului de viteze care nu-si mai justifica prezenta aici deoarece toate versiunile erau dotate cu cutii de viteze automate . Echipamentele electronice sunt prezente in numar mai mare insa nu mai sunt la fel de vizibile, acestea facandu-si treaba fara sa atraga atentia. Este introdus sistemul Night View Assist care oferea o vizibilitate mult mai buna pe timp de noapte. Pilotul adaptiv evolueaza si este redenumit Distronic Plus, iar sistemul Presafe este inlocuit cu Brake Assist Plus care din 2006 preia partial si functia de franare.Prestigiul modelelor S-Class a fost construit pe inovatiile tehnologice care nu au lipsit de pe nici o generatie, insa ce defineste cu adevarat aceste masini este standardul foarte ridicat de calitate si confort pe care ai garantia ca il primesti indiferent de model sau generatie.