Special

Romania: Michelin Innovation Tour 2012

De 27 septembrie 2012No Comments

Exista o multime de moduri prin care poti transmite catre o masa de influentatori mesajul unei campanii. Exista si mai multe moduri in care ei pot interpreta acest mesaj si il pot transmite mai departe. In spatele acestui proces de retransmitere stau insa relatiile interumane, completate bineinteles de o doza serioasa de obiectivitate. Michelin a inteles bine acest lucru si a invitat in cadrul unui eveniment informal bloggeri, jurnalisti dar si formatori din mediul online.

Poiana Brasov a fost una dintre gazdele Michelin Innovation Tour, un eveniment amplu destinat promovarii ultimelor tehnologii introduse de construtorul francez. Destinat cresterii notorietatii Michelin, evenimentul s-a bazat pe comunicarea cu persoane cheie din online-ul romanesc, actori ce urmeaza sa transmita mai departe informatii noi, considerate a fi foarte importante pentru imaginea de marca Michelin. E un alt mod de a transmite o informatie, un mod informal utilizat din ce in ce mai des de catre cei mai inovativi manageri pentru a mari plaja de notorietate a brandului reprezentat. Etichetarea anvelopelor a fost principalul topic de discutie, noua strategie europeana de standardizare a anvelopelor urmand sa aduca un avantaj seminifcativ pentru constructorii de anvelope de calitate. Ca si la electronice, unde avem gama de consum, la anvelope vom avea 3 indicatori ce vor certifica gama de produs. Maxim inseamna clasa A. Momentan niciun constructor nu are in productie o anvelopa de clasa de etichetare A, insa in scurt timp echilibrul performantelor noilor anvelope Michelin va duce catre maximizarea acestui mix de calitati. E doar o chestiune de timp pana cand se va trece la clasa A in mod frecvent pentru anvelopele de top produse de cei mai important constructori. Faptul ca 20% din consumul de carburant depinde de anvelope, sau ca poti economisi pana la 300 de euro anual doar alegand anvelopele potrivite sunt doar cateva dintre lucrurile pe care oficialii Michelin le-au demonstrat si ni le-au prezentat intr-un mod foarte clar. Diferenta de distanta de franare dintre o anvelopa de top Michelin, si una de slaba calitate, tot noua, la viteza de 80 km/h este de 18 metri. Foarte mult daca analizam specificitatile traficului romanesc. Asta e si motivul pentru care se recomanda alegerea unor anvelope de top, care evident fac diferenta dintre accident sau evitarea lui.

Michelin a analizat toate aceste lucruri, iar investitiile de 600 de milioane de euro anual in cercetare plaseaza constructorul francez de anvelope in fruntea investitorilor din acest domeniu. Pentru ca doar cercetarea duce la inovatie, iar inovatia la succes comercial. Cele 6000 de persoane implicate in R&D Department lucreaza la maximizarea echilibrului performantelor, deoarece modificarea diagramei necesita mari eforturi pentru ca de la o generatie la alta, fiecare anvelopa sa aduca ceva in plus. Pare ca s-a ajuns la limita de fiecare data cand analizam un nou produs, insa perfectiunea, desi imposibil de atins, e dezirabila pentru Michelin.

Vorbeam de echilibrul performantelor, ca directie generala in strategia de dezvoltare Michelin. Insa brand-ul francez are o serie de alte atribute transpuse intr-un mix de activitati ce au urmarit exact definirea imaginii in fata oamenilor cheie din online-ul romanesc. Evenimentul a inclus o competitie de karting intre participanti pe circuitul de la Prejmer, ocazie cu care s-a pus accent pe implicarea Michelin in motorsport, discutiile relevand importanta acestor competitii pentru dezvoltarea anvelopelor de strada. Un alt atribut Michelin – inteligenta – a fost definit de o vizita la Cetatea Prejmer, un obiectiv inclus in Ghidul Verde Michelin – o publicatie finantata de Michelin, dar realizata de un for independent, ce puncteaza locurile si activitatile notabile din majoritatea tarilor. Coeziunea finala a grupului, si o alta caracteristica a brandului frantuzesc, s-a realizat in jurul unui foc de tabara prelungit de discutiile participantilor.

In concluzie, un mesaj bine transmis, fara o miza tehnica seminificativa. Michelin a dorit sa formeze in jurul sau un grup de influentatori din domeniul online, fara a pune accent pe detalii tehnice, insa prin a transmite informatii clare, de interes general, ce definesc o parte a vietii cotidiene a fiecarui participant la trafic – anvelopele.

Aveti dovada reusitei in clipul de mai jos!

http://www.youtube.com/watch?v=c2dl2GhFNSY

Share

Leave a Reply

nineteen − three =