Blog

Salonul de la Shanghai 2013

De 27 aprilie 2013No Comments

In 2008 guvernul chinez scadea taxele pentru automobile cu scopul de a stimula vanzarile care nu aratau deloc bine. Rezultatele nu s-au lasat mult asteptate, un an mai tarziu Geely anuntand o crestere spectaculoasa a numarului de automobile vandute.

Intentia oficialilor a fost foarte buna insa nu cred ca cineva si-a imaginat vreodata unde se va ajunge. Momentul coincidea cu inceperea crizei economice, insa acest lucru nu a fost un obstacol serios in evolutia a cea ce avea sa ajunga cea mai mare piata auto din lume.

In timp ce pe pietele din Europa si Statele Unite domnea haosul, piata chineza reusea sa absoarba atat de multe masini incat a atras destul de repede atentia marilor producatori care au vazut-o ca pe o portita de salvare.

Daca acest lucru nu s-ar fi intamplat, constructorii de automobile s-ar fi aflat in situatia de a produce scump si de a vinde foarte ieftin, ceea ce ar fi insemnat pe de o parte sfarsitul multor marci, pe de alta parte, reducerea pretului ar fi fost echivalent cu renuntarea pe viitor la o mare parte din profit, ceea ce a r fi blocat investitiile viitoare.

Salvarea a venit din partea Chinei care a oferit posibilitatea de a produce ieftin si de a vinde tot ieftin, insa incet incet isi face aparitia si posibilitatea de a vinte si in Europa sau Statele Unite masinile produse aici.

Asa am ajuns sa auzim de Salonul Auto de la Shanghai, care este la a 15-a editie internationala insa aproape nimei nu a tinut cont de el pana acum. Ei bine, editia de anul acesta se intrevede a fi cel putin la fel de bogata in noutati ca si salonul de la Geneva, multi constructori asteptand-ul pe acesta din urma pentru a-si prezenta ultimele noutati.

Share

Leave a Reply

1 × two =