Sedanul perfect – Test Mazda6 facelift

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 14-12-2018

Şi pentru că tot vine din Tara Soarelui Răsare, Mazda6 parcă a îmbrăcat acest rol, şi anume de a fi un soare pentru ochiul curios al privitorului. Desigur, o poţi ignora şi merge mai departe, dar odată ce te apuci să o priveşti, vei fi hipnotizat.  Acest dar e vecin cu irealul. La prima vedere pare atât de simplă în formele sale,  dar atât de bine închegată. Cu cât priveşti mai mult, cu atât observi mai mult şi mai mult. Într-o epocă în care sedanul nu mai ocupă prima pagină a lumii auto, Mazda6 reuşeşte să facă imposibilul, să-ţi rămână pe retină. E cu adevărat ca o carte bună, cu cât o reciteşti, o dată, de două ori şi aşa mai departe, cu atât descoperi noi şi noi lucruri. Cam aşa e Mazda6 facelift 2018, cel puţin aşa arată pe Roşu Crystal Soul cu echiparea de top Takumi Plus.

Motor

Sedanul japonez vine în echiparea diesel cu motorul 2.2 SKYACTIV, un propulsor bi-turbo pe care Mazda îl oferă în două versiuni, cu 150 respectiv 184 cai putere. Dacă cilindreea ar putea crea unele probleme de percepţie în România, din cauza sistemului de impozitare,  odată ce ai ocazia să testezi motorul de 2.2 litri cu 184 cai putere şi un cuplu maxim de 455 Nm, vei înţelege de ce lucrurile stau aşa. Toate motoarele sunt omologate conform noilor norme de testare ale consumului şi respectă clasa de emisii Euro 6. În ceea ce priveşte propulsorul diesel testat, nivelul de putere livrat la turaţii joase a fost îmbunătăţit pentru un răspuns şi mai bun la plecarea de pe loc, iar reacţia acceleraţiei la acţionare pedalei a fost optimizată.

În plus, este echipat cu un sistem pe bază de uree, destinat reducerii nivelului emisiilor, dar şi cu o tehnologie de eficientizare a arderii denumită Rapid Multi-stage Combustion. Mazda a corectat odată cu acest facelift deficienţele care i se puteau imputa propulsorului diesel, care oferă mai nou un feeling uşor sportiv la nevoie şi lucrează foarte bine în combinaţie cu transmisia automată etajata în 6 trepte. În lipsa unui mod de rulare Sport, dacă ieşiţi dintr-un stil de condus defensiv, cutia o să vă facă nazuri, schimbând rapid într-o treaptă superioară în momentul în care acceleraţi. Există o soluţie pentru acest necaz: comutarea cutiei pe manual. Cum clienţii ţintă sunt persoane care au trecut de prima vârstă, neajunsurile pe partea sportivă, ca să spunem aşa, nu sunt deloc întâmplătoare. În plus, consumul este optimizat ideal odată cu noile îmbunătăţiri aduse blocului motor. Am condus Mazda6 doar în oraş, pe un trafic infernal, şi am reuşit o medie de 8 litri la 100 km.

Dinamica & Comportament

Cu un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 9 secunde şi o viteză maximă de 220 km, Mazda6 diesel se descurca binişor.  Pentru un sedan masiv, Mazda6 se conduce destul de uşor în mediul urban,  are o manevrabilitate excelentă graţie unei direcţii uşoare şi plăcute şi se parchează uşor datorită noului sistem de monitorizare 360° care foloseşte patru camere perimetrale.  În această versiune, modelul era prevăzut cu tracţiune fata, însă la viteze mari nu au existat probleme de stabilitate sau ruliu pronunţat pe viraje. Asta şi datorită reproiectării suspensiei, care asigură de acum un comportament mai liniar şi mai intuitiv. Direcţia a fost setată să îşi schimbe profilul odată cu creşterea în viteză. Dacă în mediul urban are un răspuns mai puţin precis dar este foarte comodă, la viteze mai înalte feedback-ul ei devine ferm.

Design

Mazda a reuşit să creeze cel mai frumos sedan de pe piaţă. Este marele plus pe care Mazda6 îl are în lupta cu competitorii direcţi.  Pur şi simplu nu te mai saturi să te uiţi la maşina asta, care parcă defineşte ideea de sedan frumos. Liniile stilistice se împletesc într-o formă finală deosebită, unde aerodinamică nu mai naşte compromisuri estetice. Orice detaliu este frumos încadrat şi extrem de bine desenat. Iar toate aceste elemente se întregesc perfect sub caroseria de sedan. Faceliftul a reuşit să transforme un design reuşit în unul genial. Şi a făcut-o prin forme mai pronunţate şi o grilă masivă, care oferă senzaţia de profunzime. Farurile, echipate cu lumini LED în mod standard, au o formă mai alungită şi integrează spoturile de ceaţă în blocul optic, ceea ce favorizează şi mai mult expresia spoilerului frontal. Modelul testat era echipat cu jante de 19 inch şi design nou, extrem de atractiv. Totodată, pentru un plus de sportivitate, ţevile de evacuare au crescut în diametru şi sunt poziţionate mai aproape de marginile exterioare ale modelului. Culoarea Roşu Soul este înlocuită de Roşu Soul Crystal.

Interior

Mazda6 facelift vine cu un interior serios modificat prevăzut cu un pachet bogat de dotări care include afişaj activ proiectat pe parbriz, 6 difuzoare, senzori de ploaie şi de lumină, climatizare automată pe două zone, geamuri fumurii, sistem de navigaţie şi 4 porturi USB (două în faţă şi două în spate). Pe consola centrală apare o altă premieră, noul ecran de 8 inch pentru zona de infotainment, care este însoţit de un ecran de 7 inch în zona instrumentelor de bord. Mazda6 2018 marchează şi introducerea compatibilităţii cu Apple Car Play şi Android Auto pentru toate modelele echipate cu MZD Connect.

Spaţiul interior este mai mult decât generos pentru patru adulţi şi oferă confortul necesar în această variantă şi la un drum lung. Portbagajul de 480 litri oferă suficient spaţiu pentru bagajele unei familii, chiar dacă modelul nipon nu a fost niciodată un reper la acest capitol.

Ridicarea şi mai mult a nivelului de calitate se observă din plin în nivelul de echipare Takumi Plus, care oferă tapiţerie maro Nappa, trapa, volan cu cusături speciale, oglinda interioară fără rama, ornamente de crom şi lemn Sen pentru bord, capitonaj din piele întoarsă, dar şi kit de lumini interiori cu LED. Odată cu tapiţeria din piele, scaunele frontale sunt, în premieră la Mâzda, ventilate, iar toate scaunele au fost reproiectate pentru un plus de confort.

Concluzie

Mazda6 în echiparea Takumi Plus nu este doar frumoasă şi atât. Mazda are o tradiţie în a face modele care bat la uşa premium, iar ideea de sedan perfect chiar la asta se referă. Dacă nu păşim în clasa greilor, Mazda6 devine pentru cei care îşi doresc o maşină deosebit de frumoasă sedanul perfect. Motorul biturbo diesel de 2.2 litri răspunde perfect necesităţilor unui client de pe acest segment iar preţul nu este tocmai exorbitant. Noua Mazda6 facelift pleacă de la 25 190 euro cu TVA în România. Versiunea testată de noi, îmbogăţită din plin de dotările aduse de Takumi Plus, ajunge la 35 990 euro cu TVA.

Share