Specialitatea verii

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 08-07-2009

E un Z4, de ce sa fie atat special? Pentru ca reia o poveste cunoscuta dar aplica o filozofie noua. E clar o evolutie, dar mai e ceva: voom.ro deschide seria testelor cu un exponent al noii generatii de automobile BMW.

Ne-a placut mult noul Z4 inca de cand ne-am urcat prima data in el la Salonul Auto de la Geneva din martie. Atat de mult incat a meritat un drum pana la Pitesti pentru a-l lua la un test-drive. Un test de vara, relaxant, in care am avut ocazia sa vedem cam ce inseamna un BMW construit nu pentru a face volume, ci pentru a exprima o filozofie de marca.

Cine e noul BMW Z4?

E roadster-ul familiei BMW, iar acum este coupe-cabrio ! E urmasului vechiului Z4 si nepotul celebrului Z3. E al doilea model BMW, dupa noua serie 7, care face parte din noua era de design a casei bavareze. Pe scurt, e cabrioletul in a carui oglinda retrovizoare se vede din ce in ce mai in spate SLK-ul. Deocamdata.

De ce arata asa?

Nu, nu e inca un produs marca Bangle. E chiar rezultatul multor ore de creatie si design facute de o echipa de… femei ! Si se vede… are o eleganta specifica sensibilitatii feminine. Blocurile optice alungite, gurile de admisie redimensionate dar si capota marita nu dau impresia de robustete. Mai mult, finetea cu care s-a realizat cresterea in dimensiuni pare insesizabila comparativ cu vechiul Z4. Dar nu, nu e o masina exclusiv pentru femei. Decuplati DSC-ul si vedeti daca am dreptate !

Cum se sta la volan?

Cu atatea priviri atintite catre masina, ce mai conteaza cum se sta? Un scaun de kart ai putea crede ca e de ajuns, confortul fiind ultima ta problema la volanul unui Z4 aflat pe o autostrada libera, decapotat. Dar cei de la BMW nu au facut rabat la capitolul confort. Mult mai confortabil si mai relaxant de condus decat vechiul Z4, plus inca ceva : calitatea materialelor are cateva clase peste generatia anterioara. Si loc e destul, pentru ca plangerile clientilor de peste 1,80 m au fost ascultate, si modificarile aduse habitaclului dau un plus de confort.

Cum se conduce?

Modelul testat a fost un Z4 3.0sDrive, cu motor de 2.996 cmc, 6 cilindri in linie aspirat natural de 258 CP. Specialitate marca BMW. Sunetul motorului in ture mari dublat de cel al vantului in continua amplificare te fac sa intelegi ca BMW-ul din imagini a fost construit cu scopul clar de a defini o filozofie de marca. Caracteristice pentru Z4 sunt pozitia joasa la volan, capota lunga, chiar mai lunga decat a generatiei anterioare si agilitatea specifica unui kart. Agilitate antrenata de o cutie automata cu 2 setari sport ce pot fi completate de decuplarea partiala sau integrala a DSC-ului. Sport si Sport Plus. Schimbarea treptelor se poate realiza prin intermediul padelelor din spatele volanului, disponibile optional. Foarte manevrabil datorita suspensiei rigidizate, pozitiei scaunului dar si directiei active. Un minus la capitolul vizibilitate, in special la manevrele de parcare.

Ce dotari are?

 Cam tot ce ai avea nevoie intr-un cabriolet ! Clima, sistem audio perfomant, faruri cu xenon, jante pe 18 inci, directie activa, piele neagra si padele pe volan pentru schimbarea treptelor. Ce ii lipsea? Sistemul de navigatie si schimbatorul nou de viteze ! De dotarea cu o prezenta feminina pe scaunul din dreapta nu se ocupa cei de la BMW. Ei s-au concentrat pe crearea unei masini care sa arate in felul asta, nu e de ajuns? De restul se poate ocupa si posesorul.

Cat costa, cat consuma, cat e asigurarea?

38 000 de euro, fara taxe, in configuratia din imagini. Consum mediu in 200 km de test : 13,2 l/100km. Decent. Asigurarea RCA : intre 673 si 980 RON.

Share