Studiu: De ce ajung masinile din Romania in service-uri

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 09-10-2017

Business Lease Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de mobilitate si leasing operational pe plan national, a finalizat cel de-al patrulea studiu local, prin monitorizarea unui numar de 8.429 de interventii in service inregistrate.

Studiul Business Lease Romania a fost realizat pe un numar de peste 1.500 de autoturisme. 65% dintre aceste masini se afla in Bucuresti, iar 35% – in restul regiunilor din tara. 75% dintre soferi sunt barbati si 25% sunt femei. Din totalul de masini pentru care clientii Business Lease Romania au optat, primele doua pozitii sunt ocupate de marcile Ford si Dacia, cu 50%, urmate de Hyundai, cu 13%, Skoda, 12%, si Volkswagen, cu 10%.

Top 3 cauze pentru reparatii

Studiul realizat de catre Business Lease arata ca, in Romania, 20% dintre masini ajung in service pentru reparatii in afara reviziilor standard (ceea ce reprezinta 21% din costurile totale de intretinere a masinii); 29% dintre masini se prezinta pentru reviziile periodice (46% din costurile totale de intretinere a masinii); iar 51% dintre masini se prezinta la service pentru anvelope – schimb sezonier si inlocuire de anvelope uzate (ceea ce reprezinta 33% din costurile totale de intretinere a masinii).

In majoritatea cazurilor, masinile merg in service pentru reviziile periodice – revizii, ulei, filtre, fluide, kit de distributie – si pentru schimb de anvelope. Totusi, in Romania, studiul Business Lease arata ca masinile ajung in service des si pentru intretinere si reparatii legate de suspensii. Din cauza calitatii drumurilor, deseori este necesara inlocuirea elementelor de suspensie – bucse, bielete antiruliu, amortizoare – si a celor de directie – cap de bara, bielete etc.

Separat, odata cu inaintarea in varsta si rulajul masinii, piesele fabricate din cauciuc sau plastic cedeaza si necesita inlocuire (furtunuri si unele cablaje). De asemenea, in urma accidentelor, masinile ajung in service si pentru reparatia elementelor de caroserie avariate.

20% dintre autovehiculele comandate la noi in leasing operational beneficiaza de un grad ridicat de tehnologizare (camere auto avansate/sisteme de avertizare anti-coliziune/faruri adaptative/sisteme de infotainment), iar acest procent este in crestere. Clientii nostri iau tot mai mult in calcul preventia accidentelor – fie prin echipari suplimentare ale masinilor, fie prin cursuri de condus preventiv. Multe dintre aceste investitii sunt recuperate pe parcurs si conduc chiar la optimizarea bugetului de reparatii. Situatia infrastructurii isi spune insa cuvantul si afecteaza comercial companiile, fie ca vorbim de timpii alocati deplasarilor sau transporturilor, fie ca discutam de cheltuielile de service”, declara Ioana Grigore, Director Comercial al Business Lease Romania.

Suntem alaturi de clientii nostri si, prin sistemele noastre performante de monitorizare a flotei si evaluare a masinilor, anticipam si programam in service autoturismele, astfel incat conducatorii auto sa fie in siguranta, iar costurile sa fie optimizate”, precizeaza Ioana Grigore.

Cifrele studiului arata de asemenea ca pentru mentenanta, in medie, masinile ajung la service dupa 25.000 km sau 1 an, dupa cum prevad producatorii de autoturisme.

Pentru elemente de franare, care fac parte din categoria consumabilelor, masinile ajung la service, in medie, dupa 30.000 – 40.000 km. Pentru reparatii care nu fac parte din categoria inlocuirii consumabilelor (piese de suspensie, directie etc.) sunt duse la service, in general, masinile mai vechi de trei ani si care depasesc 80.000 – 90.000 km.

Share