Studiu: Idealul de frumusete auto pentru britanici

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 19-10-2015

masina-studiu-design

Cum Marea Britanie si mediul ei academic este un adevarat paradis al studiilor de tot felul, multe dintre ele cu rezultate complet anapoda, era normal sa apara si un studiu care urmareste sa afle ce inteleg britanicii prin masina frumoasa.

Compania de asigurari Privilege a tocmit o universitate pentru a face o cercetare sociologica si astfel a aflat ce prefera publicul britanic in materie de design auto. Rezultatul a fost unul terifiant din punct de vedere estetic, asta si pentru ca metoda de intregire a diverselor preferinte intr-o singura masina este una din start gresita.

Rezultatul final, absolut irelevant in aceasta situatie, este unul hidos, deoarece nu poti reuni diferite parti ale unei masini preferate sau a alteia intr-o caroserie si sa iasa din asta ceva coerent. Profesorul Peter Hancock de la Universitatea din Stirling a analizat 3.800 de puncte de vedere stranse de la 2004 cetateni adulti care au raspuns in cadrul acestei cercetari. Oamenii au fost intrebati care e partea lor preferata de design la o masina si la ce masina.

S-au ales mai multe categorii: partea frontala, unde a castigat Aston Martin DB9, posteriorul (Triumph Spitfire), partea laterala a masinii, cu cel mai multe raspunsuri pentru Lamborghini Gallardo, faruri (MINI Cooper), stopurile de lumini (Audi A1), usi (Rolls-Royce Phantom), jante (Range Rover Evoque) si oglinzi (Citroën C4 Picasso). Puse cap la cap (vezi foto!), masina arata ca o struto-camila lipsita de orice logica, ceea ce demonstreaza inca o data ca fara un concept stilistic si un design unitar, nu este posibila atingerea unei armonii.

Share