Stiri

Toate masinile noi din UE vor avea sistemul automat de apeluri de urgenta eCall

De 23 martie 2017No Comments

Incepand din martie 2018, sistemul automat de apeluri de urgenta eCall va fi obligatoriu in UE. Ceea ce inseamna ca fiecare automobil nou va fi din fabricatie un automobil conectat. Compania de cercetare de piata Gartner estimeaza ca, pana in 2020, pe sosele vor rula 250 de milioane de automobile conectate.

Potrivit unui studiu efectuat de grupul german de Analiza Consumatorului si Mass Media (VuMA 2017), peste un sfert din populatia germana deja considera accesul integrat la internet drept un aspect cheie in alegerea unui automobil. Luand cuvantul in cadrul conferintei internationale Bosch ConnectedWorld 2017, desfasurata in Berlin, membrul Consiliului de Administratie Bosch, Dr. Dirk Hoheisel, a spus: ”Serviciile devin din ce in ce mai mult un factor de diferentiere in industria auto.” Hoheisel a mai anuntat si lansarea Bosch Automotive Cloud Suite, o noua platforma pentru servicii de mobilitate. Automotive Cloud Suite ofera producatorilor din industria auto si furnizorilor de servicii de mobilitate o platforma software, la care se adauga un kit pentru dezvoltarea unei game complete de servicii pentru soferi si pentru aducerea rapida a acestora pe piata mondiala.”

Punctele tari ale Bosch: expertiza auto, cloud si big data

Bosch Automotive Cloud Suite se bazeaza pe Bosch IoT Suite si furnizeaza baza tehnologica pentru toate serviciile care implica automobilele conectate. Ofera toate functiile necesare pentru a conecta echipamente, utilizatorii, societati si domenii pe o singura platforma. Prin sistemul sau Automotive Cloud Suite, Bosch furnizeaza module individuale de software, precum un jurnal digital al conectarilor sau solutii de implementare a actualizarilor de software. Furnizorii de servicii de mobilitate le pot utiliza pentru a dezvolta o gama larga de servicii pentru automobile conectate de care sa beneficieze soferii. ”Bosch este in masura sa aduca laolalta cunastintele complexe pe care le detine in industria auto si expertiza in IT”, spune Hoheisel. ”De la idee pana la implementarea serviciilor efective, oferim clientilor nostri toate serviciile necesare din aceeasi sursa.” Prin Automotive Cloud Suite, Bosch aduce laolalta multe domenii de expertiza: pe langa competentele sale de furnizor de sisteme in industria auto si pe langa calitatea de furnizor de tehnologii de criptare, grupul are o experienta extinsa atat ca operator cloud, cat si de procesare de big data.

Nu numai clientii nostri pot implementa servicii prin intermediul Automotive Cloud Suite, ci si noi utilizam aceasta platforma pentru serviciile noastre interne,” a spus Hoheisel.

Bosch demonstreaza o gama de servicii noi intr-un automobil de prezentare creat pe platforma unui Jaguar F-Pace la Bosch ConnectedWorld 2017. Mai jos sunt enumerate cinci servicii care urmeaza sa intre in dotarile standard ale fiecarui vehicul.

  1. Alerta de ruta gresita

Doar in Germania, in fiecare an sunt comunicate in jur de 2000 de avertizari de ruta gresita . In majoritatea cazurilor, avertizarile vin prea tarziu, avand in vedere ce o treime din aceste incidente se sfarsesc, in general, dupa ce soferul care a luat-o pe o ruta gresita a parcurs in medie 500 m pe contrasens – in cele mai grave situatii cu  consecinte fatale. Alerta dezvoltata de Bosch de avertizare cu privire la ruta gresita este creata sa fie transmisa soferului in aproximativ zece secunde. Alerta este transmisa nu doar soferului care a ales ruta gresita, ci si celorlalti participanti la trafic din apropiere. Astfel, serviciul functioneaza ca un inger de paza in data cloud.

  1. Diagnoza predictiva

Nimic nu este mai enervant decat o masina care se defecteaza in concediu. Diagnoza predictiva previne situatia in care automobilul se defecteaza in mod neasteptat. In timpul deplasarilor normale, sistemul poate analiza datele si poate face previziuni legate de starea componentelor cheie. Soferul este notificat inainte ca o componenta sa se uzeze complet si primeste o recomandare cu privire la urmatoarea vizita la service.

  1. Parcarea bazata pe comunitate

Acest serviciu transforma parcarea intr-o activitate comunala. In timp ce masina ruleaza intr-o anumita zona, utilizeaza senzorii de bord pentru a identifica si masura spatiile dintre masinile parcate langa bordura. Aceste informatii compun apoi o harta digitala de parcare. Folosind procesarea de date inteligente, Bosch coroboreaza informatiile pentru a oferi o predictie legata de situatia locurilor de parcare. Harta digitala de parcare este disponibila in cloud pentru masinile din apropiere, permitand soferilor sa navigheze direct catre locul de parcare disponibil.

  1. Asistent personal

Visul de a avea propriul asistent personal devine realitate. Cu acest serviciu pus la dispozitie de Bosch, soferii pot folosi comenzi vocale pentru a-si organiza agenda, pot solicita o gama variata de informatii, pot face modificari in casa inteligenta si multe altele, totul in timpul deplasarii cu masina. In timp, asistentul invata obiceiurile si preferintele utilizatorului pentru a oferi o asistenta mai buna.

  1. Actualizari ale software-ului „din aer”

Actualizarile software-ului din cloud sunt din start accesibile pentru smartphone-uri; acum, Bosch face acelasi lucru si pentru automobile. Noi caracteristici, precum un mod mai eficient de rulare pentru automobilele electrice, pot fi adaugate peste noapte, criptate si protejate anti-hackeri.

Share

Leave a Reply

10 + 11 =