Teste

Un economist conservator – Drive-test cu Opel Corsa

De 8 iulie 2012No Comments

Corsa este dovada pentru care Opel este un brand cu renume. In Romania este, fara indoiala, un best-seller al culturii auto germane, un model pe placul unui numar foarte mare de clienti. Ultima generatie a modelului Opel a fost o reusita incontestabila, care avea sa anunte actualul succes al modelelor Insignia si Astra.

Din acest punct de vedere, Opel Corsa este o masina de tranzitie pentru evolutia gamei germane, vestitorul unui nou curent. Corsa a devenit, la 6 ani de la lansare, usor monotona, insa ramane aceeasi masina care tinde spre relativa perfectiune in segmentul B. Pentru a tine pasul cu rivalii Volkswagen Polo, Renault Clio si Ford Fiesta, Opel a operat un facelift menit sa continue traditia care a inceput sa aiba o mireasma conservatoare. Opel Corsa nu este nici masina absoluta in clasa sa, nici vehiculul ideal pentru pasageri, nici modelul perfect pentru oras. Reprezinta cate putin din toate, iar in echiparea cu motorul 1.3 CDTi EcoFlex isi gaseste un rol bine cladit in peisajul auto general. 

Diesel 1.3 CDTi EcoFlex

Diesel-ul de 1248 cmc este poate cea mai potrivita motorizare pe care Corsa o poate avea. Un motor perfect pentru modelul de clasa B, disponibil in doua versiuni, cu 75 respectiv 95 de cai putere. Voom.ro a testat versiunea superioara de putere, mult mai indicata daca va ganditi la multe deplasari in afara oraselor. Indicativul EcoFlex ne sugereaza apartenenta la trendul ecologic din industrie si reprezinta un plus evident pentru emisii si consum. Un mare minus sta in dreptul sonorizarii brutale, care la temperaturi foarte scazute incepe sa aduca cu vocea unui pacient bolnav. Nu trebuie sa va chinuiti foarte mult pentru a dispune de intreaga herghelie din dotare, cei 95 de cai fiind disponibili la 4.000 rpm. Motorul se dovedeste zgomotos si putin cam lent cand trebuie sa urce in turatii, insa nu este strain de agilitate, in momentul in care acul turometrului depaseste 2.000 rpm. Ceea ce impresioneaza cu adevarat este cuplul maxim de 210 Nm, realizabil intre 1.750 si 2500 rpm. Unitatea diesel vine la pachet cu o cutie manuala in 5 trepte, destul de bine etajate insa cu o cursa cam lunga a schimbatorului. Nu poate fi trecuta sub tacere lipsa unui raport suplimentar, chiar daca vorbim despre un vehicul subcompact. Pentru un raspuns eficient, Opel a ales, in schimb, un sistem Start-Stop, principala noutate adusa de versiunea facelift. Din pacate nu am putut testa pe larg acuratetea acestei dotari din cauza temperaturilor scazute din aceasta perioada. Propulsorul diesel de 1.3 litri ofera confortul unei oarecare performante, daca ne gandim exclusiv la clasa modelului, insa este mult mai eficient cand vine vorba despre consum si emisii CO2. Cu un nivel al emisiilor de 109 g/km CO2  si un consum mediu oficial de 3.6 litri la 100 km, Opel Corsa 1.3 CDTi este un maiestru al economiei. Consumul real inregistrat pe o vreme geroasa si cu carosabil acoperit cu zapada a fost de 5,9 litri la 100 km in mediul urban. Fara pneurile de iarna si cu aportul unei clime mult mai prietenoase, consum ar fi putut scade chiar sub 5.0 litri la 100 km in oras.  

Dinamica & Comportament

Desi este un model tineresc, Corsa 1.3 CDTi este o optiune ideala pentru soferii care cauta in primul rand un consum scazut si mai putin performanta. Performantele vorbesc de la sine si sunt perfect scuzabile de cifrele consumului si ale emisiilor. Modelul testat de noi acclereaza de la 0 la 100 km/h in 12,3 secunde si atinge viteza maxima de 177 km/h. Opel a creat o masina duala, destinata confortului in oras si eficientei economice la drum lung. Tinuta de drum nu sufera chiar daca ruliul este destul de pronuntat pe virajele pretentioase. Un plus adus de facelift este raspunsul directiei, care a devenit mai ferma si mai precisa. Chiar si cu aceasta imbunatatire, Opel Corsa nu si-a pierdut lejeritatea cu care poate fi invartit volanul, extrem de placuta pentru manevrele si traficul din oras. Comportamentul de pe autostrada este ireprosabil, chiar daca se ruleaza cu viteze aflate in vecinatatea punctului maxim. La 150 km/h, spre exemplu, singurul lucru care poate supara pasagerii este zgomotul de fond destul de mare, o problema pe care facelift-ul ar fi trebuit sa o corecteze. In ceea ce priveste traseele virajate, Corsa 1.3 CDTi cu 95 cai putere se poate dovedi destul de agila, chiar daca suspensia este mai degraba un compromis intre confort si sportivitate. 

Design – nici evolutie, nici revolutie

In 2006 cand a fost lansata pe piata, Corsa D aducea un aer nou pe segmentul subcompactelor. O masina reusita nu inseamna neaparat ca este o masina frumoasa, insa Corsa D a tras si aceasta carte castigatoare. Erau anii de glorie a modelului Astra, cel mai vandut din Europa la acea vreme, iar Opel reusea inca o lovitura de efect prin designul mai micului Corsa. La sase ani distanta, Corsa are aceeasi infatisare si pare un pic obosit in ochii privitorului. Tocmai din acest motiv, Opel a incercat sa aplice un machiaj preluat de pe noul Astra. Astfel, partea frontala a suferit cateva modificari destul de greu sesizabile pentru un ochi mai putin experimentat. Cu toate acestea, fata masinii vine cu o noua grila, care preia modelul celei existente de pe Astra, noile blocuri optice mai mari, cu lumini de zi incorporate, si noile faruri de ceata. Linia generala a modelului si partea posterioara raman identice. Opel a creat un posterior genial in urma cu sase ani, modern chiar si pentru zilele noastre, motiv pentru care a dorit sa pastreze lucrurile asa cum sunt. 

Interior

Daca exteriorul a primit un tratament sfios, interiorul nu a primit niciun fel de tratament. Cu exceptia butonului de control al luminilor, care a primit designul celui existent pe noul Astra, si a martorului de bord pentru sistemul Start-Stop, lucrurile au ramas la fel. Opel pune la dispozitie noi variante de tapiterie insa pacatuieste in ceea ce priveste calitatea unor plastice aflate la interior, care „meritau” sa fie inlocuite. Designerii germani au dorit sa pastreze calitatea ergonomica deosebita, insa au uitat de imbunatatirea spatiului interior. Volanul prevazut cu functii de comanda aduce un confort soferului, insa nu acelasi lucru se poate spune despre scaunele care devin obositoare peentru spate la drum lung. Din pacate Opel nu a schimbat display-ul extrem de invechit de pe consola centrala, chiar daca a ales bine cand a pastrat plasticul de calitate de pe bord. In general, interiorul lui Corsa facelift nu sufera din motive tehnice dar pacatuieste prin schimbarile minore pe care le propune.  

Concluzie

 

Opel a creat din actuala generatie Corsa un model inaintea vremurilor sale. Este motivul principal pentru care o conceptie conservatoare s-a asternut peste destinul sau. Opel nu vede necesara o noua generatie si ii intelegem perfect, insa facelift-ul tarziu era reusit daca avea un aer mai important decat cel strict decorativ. O masina reusita nu se schimba, se epuizeaza, iar Corsa va fi, cel mai probabil, un exemplu in acest sens. Chiar daca a trecut de prima tinerete, Opel Corsa ramane una dintre cele mai atractive oferte ale clasei B. Versiunea testata de noi, Corsa 1.3 CDTi cu 95 cai putere si echipare Enjoy, ajunge la un pret de 14.250 euro cu TVA. Dotarile suplimentare si motorul EcoFlex diesel ridica valoarea unui model care are un pret de plecare exceptional pentru versiunea de baza: 10.830 euro cu TVA.  

Share

Leave a Reply

two + thirteen =