VW lanseaza un rival pentru Uber: noul serviciu de car-sharing Moia

| Scris de: Robert Gherghe | 06-12-2016

moia

Trecerea peste dieselgate angajeaza Grupul VW in noi arii de activitate adiacente industriei auto. Mai precis, VW a lansat noul brand Moia care consta intr-o platforma de car sharing si servicii de shuttle.

In cadrul unui eveniment dedicat tehnologiei, desfasurat la Londra, VW a prezentat un potential rival pentru Uber. Denumit Moia, noul brand VW are un nume inspirat din sanscrita, mai exact din cuvantul “magic”.

Moia va beneficia de investitia VW in aplicatia Gett, oferind serviciul de shuttle printr-o aplicatie de smartphone. Initial vor fi folosite modelele VW Transporter, insa treptat vor aparea si modelele Moia electrice si autonome.

Tinta VW este sa o ofere servicii de car-sharing cu vehicule autonome bazate pe platforma MEB si similare conceptului VW Budd-e (foto 2). Planul VW este sa inceapa testele pe vehiculele care merg singure din 2019 iar din 2021 serviciul sa devina unul gata pentru clienti. Cele mai mari piete pentru Moia sunt Statele Unite, China si Europa, iar asteptarile privind cifrele de afaceri ajung la miliarde de euro.

vw-budd-e-concept1