HighlightStiri

VW Transporter aniverseaza 70 de ani de productie

De 26 martie 2020No Comments

Pe 8 martie 1950, primul exemplar VW Transporter – cunoscut si sub apelativul de Bulli, Kombi sau VW microbus – iesea de pe linia de productie a fabricii din Wolsfburg. De-a lungul celor sase generatii, VW a vandut peste 13 milioane de exemplare, iar caroseria a fost derivata in mai multe versiuni: camper, pick-up, utilitara. Transporter detine si recordul in ceea ce priveste cel mai longeviv autovehicul comercial aflat in productie.

Revenind la originea sa, prototipul a fost prezentat in 1949, iar versiunea de serie lansata un mai tarziu in varianta utilitara si pentru pasageri, avea motorul si cutia imprumutate de la VW Beetle (montate in consola spate) si oferea o sarcina maxima de 750 kg. In 1951 a fost prezentata varianta Samba, cu geamuri de jur-imprejur si sunroof pliabil, urmata dupai inca un an de pick-up.

T2 a fost produs intre 1967 si 1979, aducand usa glisabila standard, iar versiunea camper, cu acoperis amovibil extensibil a devenit instantaneu un hit. Daca T1 a fost vandut in aproximativ 1,9 milioane exemplare, T2 a inregistrat 2,14 milioane de clienti.

Din 1979 si pana in 1992 au fost vandute 1.3 milioane VW T3. Aceasta generatie a adus o siguranta imbunatatita, dar si mai mult spatiu pentru pasageri si bagaje. A fost introdus un diesel boxer, un nou sasiu si inovatii precum convertizor catalitic, turbocompresor si tractiune integrala.

T4 a marcat o revolutie pentru divizia de autovehicule comerciale VW, oferind pentru prima data motor pozitionat in fata in combinatie cu tractiune integrala. De asemenea, in premiera au fost oferite doua versiuni de ampatament. Pana in 2003, T4 a fost vandut in 1,9 milioane de exemplare.

Generatia T5 a inregistrat mai mult o evolutie a designului si a ergonomiei interiorului. Echiparea California a fost produsa la Hanovra, pentru prima data, iar Caravelle si Multivan au fost acompaniate de multe editii limitate. In total au fost produse 1,65 milioane VW T5.

In fine, actualul T6 (chiar T6.1 dupa facelift) a adus noi motoare, sisteme de asistenta inteligenta a condusului, un nou sistem de infotainment, si caroserie bi-ton, ca o legatura cu modelul original.

 

 

Share

Leave a Reply

twenty + thirteen =