
Lumea auto trece printr-o perioada in care se face schimbul de generatii la nivel de presedinti executivi. Functia de CEO nu este eterna si presupune, in multe cazuri, pensionari.
In 2014, Mary Barra va prelua functia de CEO al General Motors de la Dan Akerson iar fostul numar 2 de la Renault-Nissan, Carlos Tavares, va deveni numarul 1 la Peugeot Citroen. Cu toate acestea, unii CEO par sa fie de neinlocuit, intrucat aliante precum Chrysler-Fiat sau Renault-Nissan au fost construite in jurul lor.
Daca Carlos Ghosn a fost solutia pentru a reuni doi producatori diferiti ca mentalitate si cultura, Sergio Marchionne a fost cel care a faurit conglomeratul format din Chrysler si Fiat. Autotputernicul CEO Chrysler-Fiat pare greu de inlocuit insa el insusi a spus in 2012 ca nu se va retrage mai devreme de 2013 si mai tarziu de 2015.
Anul acesta a revenit si a spus ca ar putea ramane si in 2016 iar John Elkann, mostenitorul Fiat si presedintele consiliului de administratie, sustine ca Marcionne, in varsta de 61 de ani, ar putea ramane si mai mult. Cand vine vorba despre posibilii sai inlocuitori, exista cateva nume care ar putea sa-i ia locul. Se pare ca alesul va proveni din Consiliul Executiv al Grupului Fiat, unde 20 de executivi detin functii si ocupatii in diferite zone operationale.
Cei mai solizi candidati sunt Mike Manley, seful Jeep, Alfedo Altavilla, seful pe vanzari in zonele Africa, Europa si Orientul Mijlociu, Reid Bigland, CEO Ram, si Richard Palme, directorul financiar al grupului. O alta posibilitate este ca Marchionne sa nu aiba un urmas demn de pozitia sa iar cele doua grupuri auto sa fie conduse de doi oameni diferiti.