Teste

900 de kilometri cu Citroen C4 1.6 e-Hdi

De 8 iulie 2011No Comments

Voom.ro nu se afla la primul contact cu noul Citroen C4. La inceputul anului am avut ocazia sa testam versiunea de top, Exclusive, singura oferita in compania motorului THP de 1,6 litri si 155 CP. Atunci, parca usor impresionati de „reteta de nou” impusa pe piata de francezi, am trecut rapid in revista plusurile compactei si am uitat sa vorbim mai in detaliu despre lista interminabila de dotari cu care defileaza C4 si sa verificam si daca noua generatie se poate impune pe piata ca fiind un model „certat cu consumul de carburant”.

Pentru a ne lamuri in aceasta directie, Citroen Romania ne-a pus la dispozitie un model C4 animat de unitatea 1.6 e-Hdi de 110 CP si cu o lista impresionanta de dotari pentru a ne satisface curiozitatea in materie de accesorii si gadget-uri intalnite in industria auto.

La data la care echipa Voom.ro a testat pentru prima oara noul Citroen C4 faceam trimiteri catre revolutia franceza si va vorbeam despre schimbarea consistenta cu care se prezinta noua generatie in segmentul compact. Si sa stiti ca nu ne-am schimbat parerea. In continuare, cand vorbim despre noul Citroen C4, depasim granita unor adjective care sa faca trimitere la calitate, confort si la lista bogata de dotari aliniata la tendintele actuale din industrie.

De data aceasta incercam sa ne concentram atentia asupra performantelor motorului diesel 1.6 e-Hdi (atat dinamice, cat si in materie de consum) precum si despre capacitatea compactei C4 de a satisface clientii printr-o lista impresionanta de dotari tehnice.

1.6 e-Hdi si cutia tip ”leagan”

Si in cazul modelului echipat cu o unitate diesel ne-am lovit de cutia de viteze robotizata a producatorului francez. Despre aceasta, cu ocazia primului test, spuneam ca este o cutie care ”te da in leagan”. Sincer, nu intelegem de ce in anul 2011 producatorul francez a optat pentru o asemenea transmisie, deoarece modele concurente au abordat de mult transmisiile automate cu dublu-ambreiaj.

Vorbim despre o cutie robotizata, adica o cutie manuala la care schimbarile sunt actionate automat, iar acestea se fac o idee mai lent. Pentru a elimina acest inconvenient si pentru a evita senzatia de rau de mare, exista doua solutii. Prima este sa fii mai rezervat in apasarea acceleratiei. Iar a doua consta in utilizarea padelelor de pe volan, adica trecerea cutiei in modul ”manual”, masura combinata cu eliberarea pedalei de acceleratie la fiecare schimbare.

Si pentru ca lucrurile sa fie si mai ciudate, mentionam ca transmisia in cauza are capacitatea de a analiza si de a invata comportamentul dinamic al soferului, astfel incat in momentul in care o alta persoana va va conduce masina o sa aveti surpriza sa constatati ca masina dumneavoastra are un alt comportament dinamic si ca treptele de viteza sunt schimbate la alte ture decat stiati dumneavoastra.

Acum va rugam sa nu ne judecati pentru ca am inceput cu minusurile modelului si pentru ca am pierdut multe randuri pentru a critica transmisia automata. De fapt, asta e cam singurul minus pe care l-am identificat la noul C4 si pe care nu l-am putut trece cu vederea.

Din acest moment va promitem numai laude la adresa modelului echipat cu unitatea 1.6 e-Hdi, si asta pentru ca trecem la comportamentul sau dinamic si la ”cireasa de pe tort” – consumul de carburant.

Motorul etaleaza cifre precum 110 CP la 3.600 de rotatii pe minut (adica mai jos decât majoritatea propulsoarelor similare din segment) si un cuplu maxim de 270 Nm, disponibil intre 1.750 si 2.000 rpm.

Comportamentul motorului s-a dovedit extrem de civilizat, cu un raspuns constant si foarte placut in cazul unui condus normal, dar care este capabil si de reprize in forta pentru a facilita depasirile rapide.

Iar daca tot vorbim despre aceasta motorizare, trebuie sa va marturisim ca testul in cauza a pornit si de la un pariu. Fiind familiarizati cu motoarele diesel produse de francezi, acest ”bet” a avut ca subiect intrebarea: Poate cineva sa termine un rezervor de motorina intr-o zi? Nu radeti, aceasta intrebare chiar este fondata, pentru ca in alte cazuri, precum testul cu Citroen C3 diesel, inclinam sa credem ca pe bord nu era indicat consumul corect de carburant, deoarece kilometrii se adunau cu sutele iar indicatorul pentru nivelul rezervorului refuza sa coboare.

”Zgarcitul”, da, vorbim despre Citroen C4, ne-a lasat cu gura cascata. Noi am incercat sa il descurajam cu un traseu parcurs in aproximativ 20 de ore, de peste 900 km, pe ruta Bucuresti – Pitesti – Ramnicu Valcea – Horezu – Targu Jiu – Petrosani – Voineasa – Brezoi – Sibiu – Brasov – Sinaia – Bucuresti, iar el ne-a raspuns fara jena cu un consum mixt de 4.1 litri la suta de kilometri. Si ca sa intarim ideea, mentionam ca de la jumatatea traseului nu am mai menajat deloc pedala de acceleratie, iar la intoarcerea in Bucuresti mai aveam peste un sfert de rezervor.

Fara indoiala ca placerea de a conduce este criteriul care sta la baza noului C4, si asta pentru ca am parcurs peste 900 km intr-o zi in deplin confort si fara ca plictiseala sa se instaleze.

Dotari tehnice si preturi

Probabil ca plictiseala ne-a ocolit si datorita listei interminabile de dotari, cu care vine noul C4, ce cuprinde optiuni impresionante pentru segment, de la masaj în scaune si pana la impresionanta trapa panoramica, dispusa pe toata lungimea plafonului.

Tragem aer adanc in piept si mentionam cateva dintre dotarile de baza ale modelului: aer conditionat automat, senzori aprindere faruri, computer de bord, conexiune USB si Bluetooth, oglinzi exterioare incalzite si rabatabile electric, proiectoare ceata cu functie ”cornering”, priza de 220 V, radio CD cu functie MP3, scaune fata reglabile pe inaltime si in zona lombara, cu functie de masaj, senzori de parcare; precum si dotari ce tin de siguranta precum sistemele ABS + AFU + EBD + ESP si airbag-urile frontale, laterale si cortina. Aveti cuvantul nostru de onoare ca lista continua.

La capitolul dotari optionale modelul venea echipat cu pavilionul panoramic vitrat (care te usureaza de 701 euro cu TVA, dar care merita toti banii), pack Hifi (sistem de navigatie My

Way si amplificator de inalta definitie marca Denon – optional ce face apel la simtul pasionatilor de gadget-uri, dar care costa 1.600 de euro cu TVA), pachetul de siguranta 2 ( sistem de supraveghere unghi mort, faruri Xenon si detector presiune in pneuri – costa 1001 euro cu TVA) si jantele din aliaj, Phoenix, de 17 inch, care iti vor usura bugetul de inca 300 de euro cu TVA, dar care schimba total aspectul exterior al masinii.

 

Pretul de baza al ”zgarcitului” este de 22.200 de euro, cu TVA, la care daca adunam pretul optionalelor, apoi luam in calcul discountul oferit de Citroen, de 2.600 de euro cu TVA, ajungem la un pret final de 23.752 de euro, cu TVA.   

Share

Leave a Reply

twelve − eight =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373