Stiri

A cincea generatie Range Rover deschide o noua era pentru marca britanica

De 28 octombrie 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Noul Range Rover este o demonstratie de tehnologie si desig pentru producatorul britanic. Doar partea frontala pastreaza legatura stilistica cu celelalte modele ale marcii, pentru ca spatele aduce o noua abordare, radicala. Deopotriva masiv, dar si rafinat, se evidentiaza prin banda neagra ce unifica stopurile cu partea mediana a hayonului. Practic, luminile se vad doar in momentul in care sunt in functiune, ceea ce aduce o nota luxoasa particulara. Pe plafon sunt doua “aripi de rechin”, in vreme ce luneta are integrat un deflector ce ascunde, traditional, stergatorul lunetei. 

Geamurile laterale cu tenta inchisa si montantii negri ofera, din lateral, senzatia unui plafon plutitor, iar manerele escamotabile, disimulate la nivelul portierelor confera flancurilor o linie curata. Chiar daca nu se observa, farurile full LED, oferite standard, au o tehnologie foarte avansata, trimitand fasciculul luminos adaptiv la 500 de metri si modulandu-l predictiv dupa tipologia drumului, gratie utilizarii informatiilor GPS.

Dimensiuni generoase, interior mega luxos

Sunt oferite doua versiuni de caroserie, cea “scurta” de 5.05 m si ampatament de 3 m, respectiv una de 5,25 m si ampatament de 3,2 metri. In premiera, vor fi oferite pana la 7 locuri, cu cele doua scaune din randul al treilea pliabile electric. Range Rover ramane un Land Rover cand vine vorba despre capacitatea de trecere: garda la sol de 29 cm, unghi de atac de 34,7 grade, de degajare 29 grade si ventral 27,7 grade (25,2 grade pentru caroseria lunga). Vadul pe care il poate traversa masoara aproape un metru adancime (90 cm).

Sistemul de infotainment Pivi Pro a fost imbunatatit in ceea ce priveste logica meniurilor, dar aduce si  noutati: feedback haptic, display central curbat de 13,1 inci si asistent vocal Alexa. Ramane interfata clasica a sistemului de climatizare, in vreme ce schimbatorul de viteze si volanul sunt noi. La randul lor, pasagerii din spate au la dispozitie doua ecrane de 11,4 inci si un panou de comanda de 8 inci.

Motoare mari, hibride, dar apare si electricul

Propulsoarele cu patru cilindri au iesit din oferta, oferta deschizandu-se cu un nou “6 in linie” de 3 litri, cu doua versiuni de putere: 440 CP si 510 CP, asociat un motor electric de 143 CP si tehnologie plug-in. Bateria de 38,3 kWh asigura o autonomie de 100 km. Se adauga alte motoare turbo, mild hybrid, tot de 3 litri, cu benzina (360 CP si 400 CP) si diesel (249 CP, 300 CP si 350 CP). Versiunea de top este echipata cu un V8 de 4.4 litri de provenienta BMW, ce dezvolta 530 CP. In 2024 vom avea si primul Range Rover full electric.

Patru roti directoare si suspensie inteligenta

Rotile posterioare pot contrabraca cu 7 grade fata de cele anterioare, rezultand un diametru de bracare de 11 metri si o dinamica imbunatatita. Se adauga tractiunea integrala Terrain Response 2, sistemul inteligent de monitorizare a aderentei IDD (Intelligent Driveline Dynamics), transmisie automata cu opt trepte si reductor. In premiera pentru un model Land Rover, noul Range adopta un sistem electronic de control activ al ruliului, alaturi de suspesia pneumatica adaptiva. Sunt disponible o multitudine de programe de rulare: Comfort, Dynamic, Eco, Grass/Gravel/Snow, Mud & Ruts, Sand, Rock Crawl si Wade.
Pretul de plecare al noii generatii Range Rover este de aproximativ 124.000 euro, primele unitati urmand a fi livrate in primavara anului viitor. 

Share