![](https://voom.ro/wp-content/uploads/2013/07/crop-2013_ALMS_Lime_Rock_medium_1600x1067.jpg)
Porniti din pole position, Dirk Müller (Germania) si John Edwards (SUA), pilotii # 56 BMW Z4 GTE, au obtinut victoria la categoria GT in cea de-a patra etapa a sezonului 2013 din American Le Mans Series (ALMS), desfasurata la Lime Rock Park (SUA). Succesul mareste avantajul pe care Müller il detine in clasamentul pilotilor de la categoria GT. Bill Auberlen (SUA) si Maxime Martin (Belgia), aflati in masina #55, au incheiat pe locul al patrulea. Ca urmare a acestei reusite, modelul #56 a primit si trofeul Michelin Green X Challenge, ceea ce, la finalul zilei, a incununat o poveste de succes.
Pe hartie, cea de-a doua victoria in sezonul de debut pentru BMW Z4 GTE ar putea parea una simpla, intrucat masina #56 a fost mai mereu in fruntea plutonului GT, dar cursa de doua ore si 45 de minute de la Lime Rock Park nu a fost decisa decat la trecerea liniei de sosire. Desfasurata in partea a doua a dupa-amiezei, cursa s-a derulat in conditii de temperaturi ridicate, cu impact atat asupra pilotilor, cat si a echipelor. In mare forma de-a lungul intregului week-end de cursa, Edwards a fost primul pe grila, la prima performanta de acest gen in ALMS, si a avut un prim tronson fara probleme, predandu-i stafeta lui Müller in turul 76. De-a lungul celor 105 minute cat a fost in cockpit, liderul campionatului la categoria GT nu a avut o cursa usoara din cauza numeroaselor neutralizari care i-au anulat orice avans pe care si-l crea. Cu numai 14 minute inainte de incheierea cursei, o ultima neutralizare a compactat plutonul, dar steagul verde fluturat cu patru minute inainte de final a facut ca Müller sa porneasca o ultima ofensiva si sa se impuna cu un avans de numai 0,905 secunde.
Aflat la volanul #55 BMW Z4 GTE, Martin a luat startul de pe locul al doilea al grilei. Chiar la inceput el a fost lovit de un adversar, dar a putut sa se mentina pe locul al zecelea, in acelasi tur cu liderul. Belgianul a avut un prim tronson foarte bun, la capatul caruia urcase pana pe locul al cincilea, apoi a predat volanul lui Auberlen in turul 77, in regim de cursa. O schimbare a strategiei a fost facuta la prima neutralizare, iar Auberlen a intrat din nou la standuri dupa numai cateva tururi – pentru realimentare si schimbarea pneurilor Michelin de pe partea stanga – cu obiectivul de a nu mai efectua un alt pit stop pana la final. Cum ceilalti au trecut pe la boxe, Auberlen a urcat in clasament si si-a marit avansul la aproape un tur. Din nefericire, planul nu a functionat atunci cand Auberlen a fost chemat la standuri pentru un contact cu un alt automobil. Bill a retrogradat pe locul al noualea, dar in final a revenit pe pozitia a patra – a doua clasare in Top 5 in acest sezon.
Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL):
„A fost o cursa dificila, dar una frumoasa. Baietii de la Corvette nu ne-au slabit niciun moment, dar am reusit sa ne mentinem in frunte datorita modului in care ne-am descurcat in trafic. Am avut un pit stop neplanificat, dar nu am fost penalizati pentru ca aveam un tur avans fata de multi adversari. Sunt fericit pentru BMW, pentru echipa, foarte fericit pentru John si Dirk… in special pentru Dirk care si-a extins avansul in clasamentul campionatului. Aveam nevoie de o victorie aici, pentru ca urmatoarele circuite nu sunt cele mai potrivite pentru masina noastra.”
Dirk Müller (#56 BMW Z4 GTE):
„Este una dintre acele zile! Incredibil. John a avut un prim tronson fenomenal prin care a pus presiune pe mine pentru a obtine victoria. Trebuie sa multumesc tuturor baietilor de la BMW Team RLL. Am imbunatatit masina de la o sesiune la alta, iar la cursa a fost perfecta. Michelin ne-a oferit pneuri excelente, BMW ne-a oferit o masina foarte buna si totul a fost de partea noastra.”
John Edwards (#56 BMW Z4 GTE):
„Am fost primii in fiecare sesiune cu exceptia celei de warm-up. Prima mea victorie in ALMS si primul meu pole position in ALMS. Cu toate acestea a fost o cursa dificila. Acest circuit nu te lasa sa te relaxezi. Chiar ma resimteam dupa primul tronson. Intr-o zi torida ca aceasta, victoria este si mai dulce. Un imens «multumesc» echipei pentru acest weekend.”
Clasamentul pilotilor, categoria GT
1. Dirk Müller 62p;
2. Jonathan Edwards 46p;
3. Oliver Gavin, Tommy Milner 45p;
4. Antonio Garcia, Jan Magnussen 46p;
5. Bill Auberlen, Maxime Martin 44p.
Clasamentul constructorilor, categoria GT
1. Corvette 75p;
2. BMW 72p;
3. Ferrari 51p;
4. Porsche 50p;
5. SRT 50p.
Clasamentul echipelor, categoria GT
1. BMW Team RLL 72p;
2. Corvette Racing 72p;
3. SRT Motorsports 47p;
4. Paul Miller Racing 34;
5. Risi Competizione 31.
Calendarul ALMS 2013
16 martie – Mobil 1 12 Hours of Sebring (12h); 20 aprilie – American Le Mans Series at Long Beach (2h); 11 mai – American Le Mans Monterey (4h); 6 iulie – American Le Mans Northeast Grand Prix (2h45′); 21 iulie – Grand Prix of Mosport (2h45′); 11 august – Road Race Showcase (2h45′); 31 august – Grand Prix of Baltimore (2h); 21 septembrie – Circuit of the Americas (2h45′); 5 octombrie – ALMS at VIR (2h45′); 19 octombrie – Petit Le Mans (1.000 mile sau 10h).